یک‌شنبه 27 اسفند 1402 - 17 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/02/23 10:33
یارانه نقدی | واریز یارانه نقدی | پرداخت یارانه نقدی
کد خبر: 19802

از یارانه نقدی جا نمانید| اعتراض برای دریافت یارانه نقدی را اینجا بخوانید

نحوه ثبت اعتراضات مردمی و همچنین ثبت‌نام جاماندگان برای یارانه نقدی از سوی وزارت رفاه اعلام شد.

افزایش یارانه نقدی، بخشی از اجرای طرح جوانی جمعیت است. یارانه نقدی اردیبهست ماه مردم به زودی پرداخت می شود. یارانه نقدی اعطای کمک مالی دولت به قشر خاصی از مردم است که بیستم هر ماه واریز می شود. خانواده‌هایی که حداقل سه فرزند دارند و فرزندانشان نیز هنوز تحت تکلف هستند، یارانه نقدی ۳برابری دریافت می‌کنند.

همزمان با طرح دولت برای اصلاح یارانه کالا‌های اساسی و نرخ ارز ترجیحی و نیز واریز یارانه حمایتی، سید مرتضی موتورچی مدیر روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعلام کرد کسانی که می‌خواهند مشکلات احتمالی در توزیع یارانه را اعلام کنند، از طریق سامانه حمایت وزارت کار و رفاه اجتماعی، وارد شود.

وی گفت: سامانه حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از همان لحظه گزارش رئیس جمهور به مردم باز شده و کسانی که نسبت به دهک بندی خود اعتراض دارند، با مدارک اعتراض خود را در این سامانه ثبت کنند، با توجه به ارتباط این سامانه با پایگاه رفاه ایرانیان، اطلاعات صحت سنجی شده و نتیجه رسیدگی ظرف حداکثر یک ماه اعلام می‌شود.

به گفته موتورچی هر فرد بر اساس کد ملی خود می‌تواند تقاضای خود را در سامانه حمایت وزارت کار ثبت کند و نیازی به داشتن تلفن همراه به نام نیست.

همچنین مدیر روابط عمومی سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز گفت: کسانی که به هر دلیلی از سال ۹۳ به این طرف از دریافت یارانه حذف شده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها، اعتراض خود را ثبت کنند.

ستاد تنظیم بازار گفت: از ساعات پایانی امشب یارانه کمک معیشتی افراد مشمول قابل برداشت می‌شود و از فردا اصناف می‌توانند قیمت‌های جدید اعلام شده را به تدریج اعمال کنند.

دقایقی پیش در اخبار ۲۰:۳۰ شبکه دو سیما، ستاد تنظیم بازار در بیانیه‌ای اعلام کرد: از ساعات پایانی امشب یارانه کمک معیشتی افراد مشمول قابل برداشت می‌شود.

همچنین در این برنامه خبری اعلام شد ستاد تنظیم بازار، قیمت‌های جدید کالاهای اساسی که مشمول اصلاح یارانه هستند را تصویب کرده و اصناف مجازند قیمت‌های جدید مرغ، تخم‌مرغ، روغن و لبنیات را از فردا به تدریج اعمال کنند.

یارانه نقدی

همچنین اعلام شد: نان و دارو مشمول اصلاح یارانه نیستند و قیمت آنها هیچ تغییری نخواهد داشت.

مجتبی سعادتی مدیرکل روابط عمومی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، در مورد اینکه برخی از شهروندان اعلام کردند همزمان با گزارش رئیس جمهور به مردم در مورد اصلاح یارانه کالاهای اساسی مبالغی به حساب‌شان واریز شده است، گفت: طبق گفته رئیس جمهور یارانه جبرانی برای اصلاح یارانه‌ کالاهای اساسی برای دو ماه به صورت بلوکه شده تا زمان اعلام رسمی از سوی دولت به حساب دهک‌های  اول تا سوم کم درآمدی به ازای هر نفر 400 هزار تومان واریز شد و برای دهک‌های 4 تا 9 پردرآمدی به ازای هر نفر 300 هزار تومان واریز شده که این مبالغ فعلاً قابل برداشت نیست.

وی افزود: در روزهای آینده اطلاعات بیشتری به مردم ارائه خواهد شد و زمان استفاده از این یارانه جبرانی از سوی دولت در آینده اعلام خواهد شد اما تا آن زمان این مبالغ قابل برداشت و استفاده نیست.

مدیرکل روابط عمومی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها همچنین گفت: کسانی که به هر نحوی از سال 93 به بعد برای یارانه‌ها ثبت‌نام نکرده بودند و یا از قلم افتاده بودند در روزهای آینده اعلام می‌شود که در سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها ثبت‌نام کنند.

یارانه نقدی

وی همچنین افزود: کسانی که به هر نحوه دهک‌بندی خود اعتراض دارند می‌توانند از طریق سامانه جامع رفاه ایرانیان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتراض خود را ثبت کنند و اگر دارای حق باشند یارانه آنها جبران می‌شود.

سعادتی این را هم گفت: شماره تلفن 0216369 مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخگویی به سؤالات در اختیار مردم گذاشته می‌شود. همچنین سامانه هدفمندی hadafmandi.ir از روزهای آینده در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر یارانه جبرانی باری دهک‌های یک تا 9 واریز شده است که برای سه دهک کم‌درآمد 400 هزار تومان و برای 6 دهک پردرآمد 300 هزار تومان واریز شده اما فعلاً قابل برداشت نیست.

مدیرکل روابط عمومی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها  گفت: یارانه نان، دارو و بنزین برداشته نمی‌شود و به صورت قبل اختصاص خواهد یافت و مردم نگرانی بابت افزایش قیمت نان سنتی، دارو و بنزین نداشته باشند.

سعادتی گفت: در روزهای آینده نخبگان و مسئولان دولت در جهت اقناع‌سازی مردم برای ورود به شرایط جدید سخنرانی خواهند کرد.

بنابر اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیرو اصلاح نظام توزیع یارانه‌ها، هموطنانی که به هر دلیلی ابهام یا اعتراضی نسبت به یارانه اختصاص یافته دارند می توانند به سامانه hemayat.mcls.gov.ir  مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند.

یارانه نقدی چه زمان قابل برداشت است؟

ابراهیم رئیسی زمان دقیقی برای واریز یارانه جدید اعلام نکرد و تنها به ذکر این نکته اکتفا کرد که دولت سیزدهم دولت خوش قولی است و به وعده خود عمل می‌کند. او در سحنان خود گفته بود یارانه به زودی واریز می‌شود. این بارانه همزمان با اتمام سخنرانی ابراهیم رئیسی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. اما کمی بعد پیامک دوم بانکی ارسال شده برای مردم اعلام کرد یارانه قابل برداشت نیست و باید منتظر دستور بانک مرکزی بود.

دو گمانه برای زمان واریز یارانه جدید وجود دارد. یک گمانه این است که یارانه جدید 300 و 400 هزار تومانی فردا بیستم اردیبهشت ماه واریز می‌شود. یعنی دولت به جای واریز یارانه نقدی ماهانه، یارانه جدید را به حساب افراد واریز می‌کند.

بر اساس این گمانه 20 اردیبهشت ماه زمان واریز یارانه جدید است.

اما گمانه دوم این است که یارانه نقدی اردیبهشت ماه واریز نمی‌شود و به جای آن ظرف یک هفته آینده یارانه جدید واریز می‌شود. احتمالا دولت در تلاش است تا منابع پرداخت یارانه نقدی را تامین کند.

منبع: فارس


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27q6ad