یک‌شنبه 27 اسفند 1402 - 17 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/02/19 13:57
یارانه 400 هزارتومانی
کد خبر: 19734

فوری | یارانه 400 هزارتومانی به حساب مردم واریز شد | یارانه ده برابر شد

طبق دستور رئیس جمهور یارانه 400 هزارتومانی به حساب مردم امشب واریز می شود

طبق دستور رئیس جمهور یارانه 400 هزارتومانی به حساب مردم امشب واریز می شود و پس از سخنرانی رئیس جمهور واریز یارانه آغاز شد. در ادامه فیلم سخنرانی سید ابراهیم رئیسی را ببینید.

گویا قرار است روند واریز یارانه‌ها در کشور دستخوش تغییرات بسیار زیادی شود. از مبلغ یارانه‌ها گرفته تا مشمولان آن. احتمالا بخشی از مردم از لیست یارانه‌ها حذف می‌شوند.

روز گذشته محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور از پرداخت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی خبر داد و گفت این یارانه فقط به پنج دهک درآمدی جامعه پرداخت می‌شود.

رضایی گفته بود یارانه خانوارهای دهک اول تا سوم، نفری ۴۰۰ هزار تومان است و یارانه دهک چهارم و پنجم ۳۰۰ هزار تومان. بر این اساس تنها پنج دهک درآمدی مشمول یارانه جدید می‌شوند و پنج دهک دیگر از لیست یارانه‌ها حذف می‌شوند.

یارانه 400 هزارتومانی

یارانه 400 هزارتومانی

با این حساب بخش مهمی از مردمی که یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی دریافت می‌کردند از لیست یارانه‌ها حذف می‌شوند. چون این یارانه به حساب کل جمعیت واریز می‌شود. همچنین یارانه معیشتی به حدود ۶۰ میلیون نفر معادل هفت دهک جامعه پرداخت می‌شد که ممکن است تعدادی از این لیست هم آب برود. چون رضایی گفته این یارانه فقط شامل پنج دهک می‌شود.

معیار سنجش دهک‌های درآمدی، درآمد ماهانه خانوار است. اگر درآمد خانواری تا ۳٫۵ میلیون تومان در ماه باشد، جزو پنج دهک اول محسوب می‌شوند و مشمول یارانه جدید می‌شوند.

اما افراد دارای درآمد بالای سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جزو دهک ششم به بعد هستند و باید به گفته رضایی از لیست یارانه خط بخورند.

بر این اساس، کلیه کارمندان دولت و کارگرانی که حداقل حقوق را می‌گیرند باید از لیست یارانه خط بخورند. چون حداقل حقوق کارگران در سال جدید حدود ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است که بالای درآمد مدنظر قرار می‌‌گیرد.

البته گفته شده که وزارت کار مسئول دهک‌بندی و شناسایی افراد است و دهک‌بندی‌ها تغییر کرده است. در دهک‌بندی جدید ممکن است درآمد دهک‌ها تغییر کرده باشد. / تجارت نیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4j5lpp