پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/01/28 02:14
جنجال جدید مهدی قایدی
کد خبر: 19461

باز شدن پای مهدی قایدی در پرونده کلاهبرداری جنجالی

مهدی قایدی بازیکن پیشین استقلال و فعلی شباب‌الاهلی امارات باید در دادگاه پاسخگوی اتهامات وارده باشد.

به گزارش رصد ورزشی: امروز خبری منتشر شد مبنی بر شکایت محسن بنگر از یک چهره فوتبالی و یک بازیگر زن به جرم کلاهبرداری که بازتاب زیادی در رسانه‌ها داشته است. ساعتی بعد از انتشار این خبر مشخص شد که بازیکنی که بنگر از او و همسرش شکایت کرده است کسی نیست جز مهدی قایدی ستاره فصل قبل استقلال تهران و بازیکن این روزهای الاهلی امارات . در زیر تصویر ابلاغیه به بازیکن سابق استقلال را مشاهده می‌کنید.

ماجرا از آن قرار است که این نفرات با همکاری یک شرکت ساخت و ساز املاک در مناطق شمالی کشور تبلیغات گسترده‌ای در صفحات شخصی خود انجام داده تا در سود مالی آن با صاحب این پروژه شریک شوند و به واسطه این تبلیغات چند نفر از جمله محسن بنگر در این پروژه سرمایه‌گذاری کردند ولی بعد از مدتی متوجه شدند ماجرای ساخت و ساز کلاه برداری بوده و مبلغ زیادی به این واسطه از دست داده است.

این پرونده به جز بنگر چند شاکی دیگر هم دارد که مبالغ میلیاردی طلب دارند و حالا دادگاه برای این نفرات ابلاغیه صادر کرده تا در دادگاه حضور پیدا کنند. در خصوص بازیگر زن هم اطلاعاتی در دسترس است اما چون هنوز این اتهام رسما اعلام نشده از ذکر نام او اجتناب می‌کنیم.

در خصوص بازیگر زن هم اطلاعاتی در دسترس است اما چون هنوز این اتهام رسما اعلام نشده از ذکر نام او اجتناب می‌کنیم.

بیوگرافی مهدی قایدی: 

مهدی قایدی (زادهٔ ۱۴ آذر ١٣٧٧ در بوشهر) بازیکن فوتبال اهل ایران است که در پست وینگر برای شباب الاهلی بازی می‌کند.

باشگاه فوتبال ایرانجوان

قایدی فوتبال خود را از تیم‌های پایه باشگاه ایران‌جوان بوشهر آغاز کرد و توانست در فصل ۹۶–۱۳۹۵ به تیم اصلی این باشگاه راه پیدا کند. وی در نخستین فصل بازی خود توانست ۱۰ گل برای تیمش بزند و عنوان پدیده لیگ یک را نیز در آن سال کسب کرد.

باشگاه استقلال تهران

پس‌از درخشش وی در لیگ یک، استقلال برای جذب وی دست به‌کار شدند و او در نهایت با قراردادی ۵ ساله در ۱۷ تیر ۱۳۹۶ به استقلال پیوست.

قایدی در بازی مقابل سپاهان در ۱۵ آذر ۱۳۹۶

وی نخستین بازی رسمی خود برای این تیم را در ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ در هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران ۹۷–۱۳۹۶ مقابل استقلال خوزستان انجام داد. وی در این بازی در دقیقه ۶۴ به‌جای امید نورافکن وارد زمین شد و با حرکات تکنیکی خود، نمایش درخشانی از خود نشان داد. از این رو هواداران استقلال به او لقب باشو کوچک را داده‌اند.

وی در این فصل در هفته ششم لیگ برتر و بازی مقابل نفت مسجد سلیمان اولین گل خود برای استقلال را به ثمر رساند. او پیش از بازی برابر باشگاه فوتبال سایپا به یک‌باره تمرین استقلال را رد کرد و توسط وینفرد شفر از استقلال اخراج شد! اما در ادامه و با وساطت فرهاد مجیدی دوباره به تمرینات برگشت و دومین گل فصل و دومین گل خود برای استقلال را روی پاس‌گل آیاندا پاتوسی در برابر نفت مسجد سلیمان به ثمر رساند. او همچنین بعد از اخراج وینفرد شفر و سرمربی شدن فرهاد مجیدی به ترکیب اصلی استقلال رسید و سومین گل خود را برای استقلال در هفته آخر لیگ برابر سپیدرود رشت به ثمر رساند. او در این فصل ۳گل زد و در لیگ قهرمانان آسیا هم برابر الهلال عربستان به میدان رفت.

او در این فصل شماره ۱۰ را بر تن کرد.

وی در بازی استقلال مقابل ماشین‌سازی در هفته اول لیگ نوزدهم به صورت تعویضی به میدان آمد. در بازی با نفت مسجد سلیمان اولین گل فصل خود را زد. او که در ابتدای فصل به هواداران قول زدن ده گل در این فصل را داده بود موفق شد قول خود را عملی کند و ده گل با پیراهن این در لیگ برتر به ثمر برساند.

او در سال سال ۱۳۹۹ موفق شد در دو شهرآورد متوالی در لیگ و جام حذفی برای استقلال گلزنی کند.

 

عملکرد ملی

قایدی به تیم ملی زیر ۲۰ سال ایران برای شرکت در جام جهانی زیر بیست سال ۲۰۱۷، تحت مدیریت امیر حسین پیروانی دعوت شد. قایدی پس از نشستن روی نیمکت برای بازی مقدماتی ایران مقابل کاستاریکا، اولین مسابقه خود را در برابر زامبیا به میدان رفت و در این بازی ۱۸ دقیقه بازی کرد. او همچنین برای چند دقیقه در برابر پرتغال بازی کرد؛ اما مصدوم و از مسابقه خارج شد. ‌ ‌قایدی اولین بار در زمان دراگان اسکوچیچ به تیم ملی ایران دعوت شد و در شهریور ۱۳۹۹ در دقایق پایانی بازی برابر ازبکستان به میدان آمد تا بدین ترتیب اولین بازی ملی خود را انجام دهد.

قایدی درآبان‌ماه همان سال در دقایق پایانی برابر بوسنی هرزگوین به میدان رفت و موفق شد در دومین بازی ملی اولین گل ملی خودش را به ثبت برساند و ایران آن بازی را ۲ بر ۰ برنده شود.

قایدی در مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ (آسیا) در بازی ایران مقابل کامبوج که نتیجه بازی ۱۰-۰ به نفع ایران بود، موفق به زدن یک گل، یک پاس گل و کسب یک پنالتی شد که بهترین بازیکن زمین شد.

 

سانحهٔ رانندگی

مهدی قایدی در روز نهم بهمن ماه سال ۹۶ در حالی که برای کارهای مربوط به دانشگاهش به بوشهر رفته بود در حادثه رانندگی مصدوم و روانه بیمارستان خلیج فارس شد. او به همراه برخی دوستانش سوار بر ماشین در حال برگشت از تماشای مسابقات فوتبال ساحلی بودند که خودروی آنها در اتوبان امام علی بوشهر واژگون می‌شود و منجر به جراحت شدید سرنشینان شامل سه پسر و یک دختر شد که در نهایت یک نفر نیز در این سانحه فوت کرد. مطابق گزارش‌ها قایدی که فاقد گواهینامه رانندگی بود پشت فرمان یک دستگاه تویوتا پرادو بوده و علت سانحه نیز کورس گذاشتن با خودرویی دیگر اعلام شد.در نهایت مهدی قایدی در دادگاه بدوی مقصر شناخته شد و به یک سال حبس تعزیری و پرداخت سیصد و شصت میلیون تومان دیه محکوم شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4m8jnw