شنبه 25 فروردین 1403 - 13 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/01/27 00:26
کد خبر: 19449

آجرلو : کسی که به مجیدی توهین کرد، نباید داور مسابقه را انتخاب کند

مدیرعامل تیم فوتبال استقلال گفت: از فدراسیون فوتبال می خواهم کسانی که به مجیدی توهین کردند در گزینش داوران نقشی نداشته باشند.

مصطفی آجورلو گفت: نتیجه بازی برابر نساجی مازندران با فوتبالی که ارائه شد تناسبی نداشت.

در آخرین مسابقه مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران ۲ تیم استقلال تهران و نساجی مازندران در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند و در نهایت شاگردان ساکت الهامی در ضربات پنالتی موفق شدند، با نتیجه ۵ بر ۴ استقلال را شکست دهند و به مرحله نیمه نهایی صعود کنند.

در بازی‌های اخیر استقلال از داوری ضربه خورده است

مدیرعامل استقلال گفت: مشکلات داوری در بسیاری از بازی‌های وجود داشته که روی نتیجه تاثیرگذار بوده است. اعتراض به داوری باید اراده‌ای برای اصلاح ایجاد کند نه اینکه مقابل آن ایستادگی شود. در بازی‌های اخیر ما از داوری ضربه خوردیم، اعتراض هم کردیم ولی تغییری در روند موجود ایجاد نشد.

مجیدی سرمربی استقلال نیز در اعتراض به داوری بازی نساجی گفته بود: داوری که در زمان فوتبال بازی کردن من شیتیل می‌گرفت، حالا در کارشناسی‌هایش علیه استقلال حرف می‌زند.  

ساختاری ایران نیاز به اصلاح دارد

آجرلو گفت: حتما عموم داوران هم بر این اعتقادند که ساختار داوری ما نیاز به اصلاح دارد. بخشی از آن به تکنولوژی VAR مربوط می‌شود و بخش دیگر آن به بحث‌هایی چون آموزش، حقوق برمی‌گردد.  باید برنامه کوتاه مدتی برای جلوگیری از ضایع شدن حقوق تیم ها در پیش گرفته شود. برنامه کوتاه مدت باید ناظر به ۶ مسابقه آینده لیگ برتر باشد.

تشکیل کارگروه ویژه‌ای با نظارت مدیران فدراسیون فوتبال در بخش انتخاب داوران، تجهیزات داوران، نظارت بر آنها می تواند راهکاری برای حل مشکلات داوری باشد. استفاده از بهترین داوران کشور و برگزاری کلاس توجیهی برای داوران می تواند راهکار حل مسئله باشد.

حمایت آجرلو از مجیدی 

او عنوان کرد: پس از اینکه توهین‌‌ها به سرمربی تیم استقلال را مشاهده کردم، به معاونت حقوقی گفتم که حتما باید به کمیته اخلاق شکایت و در پی شکایت کمیته داوران لایحه دفاعیه برای سرمربی تیم تدوین شود. همچنین از مسئولان فدراسیون فوتبال می‌خواهم افرادی که به صورت علنی به سرمربی باشگاه توهین کردند در چینش و گزینش داوران مدعیان قهرمانی نقش نداشته باشند. از آقای سمیعی هم با جدیت این موضوع را دنبال کنند.

علی خسروی، عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال در واکنش به صحبت های مجیدی پس از دیدار با نساجی گفته بود: جواب آدم های بی ادب و بی سواد را نمی دهد.

مدیرعامل استقلال گفت: اقدامات اخیر صرفا در جهت برهم‌ زدن تمرکز تیم استقلال برنامه‌ریزی شده است. مراقب نقشه‌های رقبا باشیم و بازی آنها را با آرامش خود برهم بزنیم. رقبایی که درون زمین توان مقابله با ما را ندارند سعی می‌کنند بازی را به بیرون زمین بکشانند. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36e9m9