دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/01/22 01:47
رقابت‌های فوتسال مقدماتی قهرمانی آسیا؛
کد خبر: 19429

ایران به دنبال قطعی کردن صعود

تیم ملی فوتسال کشورمان امروز در دومین دیدار خود در رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا باید به مصاف ترکمنستان برود.

تیم ملی فوتسال کشومان، بعد از اینکه دیروز موفق شد در رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا برابر مالدیو با ۱۷ گل به پیروزی دست پیدا کند، امروز در دومین بازی خود باید رو در روی ترکمنستان قرار بگیرد. این تیم هم مانند ایران دیروز دست به کار بزرگی زد و موفق شد قرقیزستان میزبانی رقابت‌ها را از پیش رو بردارد.

در صورتی که تیم ملی فوتسال کشورمان امروز بتواند برابر ترکمنستان به برتری دست پیدا کند، در آن صورت ۶ امتیازی خواهد شد و جواز صعود خود را به مرحله اصلی جام ملت‌های آسیا قطعی خواهد کرد.

آخرین بازی که تیم‌های ملی فوتسال ایران و ترکمنستان برابر هم به میدان رفتند، مربوط به رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۰ بود که در آن بازی که به میزبانی ارومیه و با حضور ۳ هزار تماشاگر در سالن غدیر این شهر برگزار شد، ملی پوشان کشومان موفق شدند با ۴ گل برابر حریف خود به پیروزی دست پیدا کنند.

رقابت‌های مقدماتی فوتسال جام ملت‌های آسیا در منطقه آسیای مرکزی با حضور ۸ تیم و در ۲ گروه ۴ تیمی به میزبانی قرقیزستان و در شهر بیشکک برگزار می‌شود که در پایان از هر گروه ۲ تیم به مرحله اصلی جام ملت‌های آسیا که شهریور در کویت برگزار می‌شود، صعود می‌کنند.

مسابقات جام ملت‌های فوتسال آسیا، بعد از ۲ سال تعطیلی به خاطر شرایط کرونا قرار است پاییز امسال برگزار شود. ابتدا این بازی‌ها قرار بود به میزبانی ترکمنستان برگزار شود، اما این کشور به خاطر وضعیت کرونایی از میزبانی این مسابقات انصراف داد و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم کشور کویت را به عنوان برگزار کننده رقابت‌های جام ملت‌ها انتخاب کرد.

دیدار تیم ملی فوتسال کشورمان برابر ترکمسنتان از ساعت ۱۵:۳۰ آغاز می‌شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2aylkg