جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/09 20:45
خودرو
کد خبر: 36270

ایران خودرو خودرو 130 میلیونی می سازد | جزئیات جدید از محصول جدید ایران خودرو

دکتر فاطمی امین، وزیر صمت وعده ساخت خودرو صدو سی میلییون تومانی به مردم داد.

رصد ورزشی: ایران خودرو شرکت خودروساز ایرانی است.  ایران خودرو محصولات زیادی دارد.  ایران خودرو هر چند وقت یکبار محصولات خود را پیش فروش می کند. در ادامه مطلب جزئیات ببشتری از فروش محصولات ایران خودرو بخوانید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اینبار وعده ساخت خودرو صد و سی میلیون تومانی داده است. ایشان با بیان اینکه هزینه تولید خودرو در سال آینده پانزده درصد کاهش می یابد گفت: در نتیجه کاهش هزینه تولید خودرو هزینه فروش این خودرو ها نیز باید کاهش یابد در نتیجه قیمت تمام شده آن ها برای مشتری این گونه خودرو ها کاهش می یابد.

بر اساس وعده وزیر،‌ارزانترین خودروی بازار حداقل ۲۰ میلیون ارزان می‌شود و خودروهای دیگر به فراخور قیمت روز، ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان کاهش قیمت خواهند داشت. اما کاهش ۱۵ درصدی قیمت خودرو تنها وعده وزیر نیست. او گفته ایران قرار است خودروی اقتصادی تولید کند. خودرویی که قیمت آن بین ۵ تا ۶ هزار دلار باشد.اما این خودرو اکنون وارد بازار نمی‌شود و باید برای خرید آن دو سال دیگر منتظر ماند. چون بر اساس دستور رئیسی، این خودرو قرار است ۱۴۰۲ وارد بازار شود.

خودرو

قیمت دلار حدود ۲۶ هزار تومان است و اگر مبنای محاسبه قیمت دلار بازار آزاد هم باشد، قیمت خودروی ۵ تا ۶ هزار دلاری، بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان می‌شود. پس اولا باید دید قیمت دلار ظرف دو سال آینده چه تغییری می‌کند. چون هر نوسانی در افزایش قیمت دلار، بلافاصله قیمت خودرو را افزایش می‌دهد.

اما حتی اگر همه شرایط ثابت بماند، باز هم با حداقل حقوق کامل یک کارگر، حدود دو سال طول می‌کشد که یک فرد بتواند همین خودروی اقتصادی را بخرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4yjbla