پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/12/14 08:15
اوکراین
کد خبر: 19276

آیا روسیه اوکراین را با خاک یکسان می کند؟ | مهلت روسیه برای خروج غیر نظامیان از اوکراین

وزارت دفاع روسیه از برقراری آتش‌بس موقت در ۲ شهر اوکراین برای خروج ایمن غیرنظامیان از آن‌ها خبر داد.

جنگ اوکراین و روسیه همچنان ادامه دارد. تنها چیزی که به چشم می خورد، آوارگی مردم اوکراین، در آتش سوختن ساختمان های اوکراین و جان باختن غیرنظامیان در اوکراین است. حالا روسیه برای خروج مردم عادی، دو روز آتشباران اوکراین را متوقف کرده است.

بر اساس گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع فدراسیون روسیه اعلام کرد طرف روسی امروز از ساعت ۱۰ صبح به وقت مسکو (۱۰ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران) برای خروج افراد غیر نظامی از دو شهر ماریوپول در ساحل دریای سیاه و وولنوواخا در دونتسک اوکراین گذرگاه انسان دوستانه ایجاد و آتش‌بس موقت اعلام می‌کند.

وزارت دفاع اوکراین نیز گفت: برای اجرای آتش‌بس و بازکردن گذرگاه‌های بشردوستانه تلاش می‌کنیم و هر کاری که بتوانیم برای کمک به شهروندان انجام خواهیم داد.

مقام‌های شهر ماریوپل اعلام کردند که توقف عملیات نظامی روسیه در این شهر از ۱۰ صبح تا ۵ عصر به وقت مسکو ادامه دارد و از ۱۲ ظهر تخلیه ساکنان آغاز می‌شود.

خبرنگار میدانی المیادین گزارش داد: حرکت قطار‌ها در کی‌یف برای انتقال کسانی که می‌خواهند پایتخت را ترک کنند، ادامه دارد. 

شهردار ماریوپل نیز تاکید کرد که ۳ گذرگاه برای خروج غیرنظامیان از شهر تعیین کرده است.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه تاکید کرد عملیات نظامی در سایر مناطق اوکراین ادامه دارد و به گفته خبرنگار المیادین، نبرد‌های اصلی در حال حاضر در مجاورت کی‌یف، خارکیف و اودسا متمرکز شده اند./ باشگاه خبرنگاران جوان


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/399dm7