سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/12/10 11:05
سفرهای نوروزی
کد خبر: 19226

لینک ثبت نام خودرو برای سفرهای نوروزی

امسال سفرهای نوروزی محدودیتی ندارد. فقط کافی ست پلاک خودرو را در سامانه جهت استعلام واکسیناسیون مالک خودرو ثبت کنید.

سفرهای نوروزی در دو سال اخیر ممنوع بود. امسال بر خلاف سال قبل ستاد مقابله با کرونا مجوز سفرهای نوروزی را صادر کرده؛ اما لازمه رفتن به سفرهای نوروزی را ثبت پلاک خودرو قرار داده. در این شرایط اگر شما با خودرو شخصی به سفرهای نوروزی بروید و واکسن کرونا تزریق نکرده باشید، بی شک جریمه خواهید شد.

ستاد ملی مقابله با کرونا برخلاف سال گذشته سفرهای نوروزی را برای نوروز ۱۴۰۱ مجاز اعلام کرد. اما همه افراد امکان سفر ندارند. رانندگانی که صاحب پلاک خودرو هستند اگر قصد سفر نوروزی دارند باید در سامانه ایران من ثبت‌نام کنند. اما صاحبان پلاک خودرو چگونه می‌توانند در سامانه «ایران من» ثبت‌نام کنند؟

نحوه ثبت‌نام در سامانه ایران من

محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت به تجارت‌نیوز می‌گوید: «صاحبان پلاک خودرو در صورتی که قصد سفر دارند باید در سامانه ایران من ثبت‌نام کنند. آنها می‌توانند به آدرس omid.gov.ir بروند و در این سامانه اطلاعات خود را وارد کنند.»

متقاصیان با وارد کردن کد ملی و تلفن همراه خود وارد سامانه «ایران من» می‌شوند. سپس گزینه مجوز خودروهای شخصی را باید انتخاب کنند. این سامانه برای ثبت پلاک خودروهای شخصی برای سفرهای نوروزی است.

ضرورت ثبت خودرو در سامانه ایران من

یک و نیم تا دو میلیون نفر از کسانی که واکسن نزده‌اند، صاحب پلاک خودرو هستند. این افراد برای سفر نوروزی محدودیت دارند. صاحبان پلاک خودرو در صورت سفر نوروزی روزانه یک میلیون تومان جریمه می‌شوند. برای همین همه افرادی که قصد دارند با خودروی شخصی به سفر نوروزی بروند، باید وارد این سامانه شوند.

تردد خودروها بدون ثبت در این سامانه از بیستم اسفندماه مشمول جریمه است.

محدودیت سفر برای دز دومی‌ها

عباس شیراوژن، سخنگوی ستاد ملی کرونا در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره محدودیت سفرهای نوروزی گفت: «با توجه به شرایط فعلی که تا حدودی شاهد مهار اومیکرون و کرونا هستیم، امکان سفرهای نوروزی برای شهروندانی که ترجیحاً ۳ دوز واکسن زده باشند فراهم است.»

آنطور که شیراوژن گفت کسانی که دوز سوم را نزده باشند ولی از تزریق دوز دوم واکسن کرونای آنها کمتر از ۳ ماه گذشته باشد، می‌توانند به سفر بروند؛ البته نباید علائم بیماری را دارا باشند.

سال گذشته نیز سفرهای نوروزی از/ به شهرهای قرمز و نارنجی در دوره کرونا با محدودیت مواجه شد. برای نوروز ۱۴۰۱ تاکنون محدودیت سفرهای نوروزی تنها برای صاحبان پلاک خودرو اعلام شده است. حسین قاسمی، دبیر کمیته اجتماعی، امنیتی و انتظامی ستاد کرونا نیز درباره محدودیت سفرهای نوروزی گفت: «ملاک ما در مورد محدودیت سفر پلاک خودرو است و با سرنشینان خودرو کاری نداریم.»

او گفت: «شش تا هشت میلیون نفر در برابر کرونا واکسینه نشده‌اند. البته بخشی از این آمار مربوط به حوزه کودکان و دانش‌آموزان است. یک و نیم تا دو میلیون دستگاه پلاک خودرو و در واقع صاحب خودرو واکسینه نشده‌اند.» / تجارت نیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27qaad