جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/12/08 08:59
کرونا
کد خبر: 19181

مدیریت هوشمند کرونا در نوروز | واکسن نزده ها میلیونی جریمه می شوند | جزییات

خودرو واکسن نزده ها در تعطیلات نوروز میلیونی جریمه می شود.

با گسترش کرونا اومیکرون محدودیت های جدیدیاز جمله تعطیلیمدارس اتخاذ شد. کرونا اومیکرون سرعت انتقال بیشتری نسبت سویه قبلی یعنی کرونا دلتا دارد. با وجود کرونا و شروع سفرهای نوروزی کسانی که قصد سفر می کنند و واکسن کرونا تزریق نکرده اند، جریمه میلیونی می شوند.

حسین قاسمی، در هفتاد و سومین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ترافیکی در ستاد پلیس راهور با اشاره به شکل‌گیری سامانه سکوی مدیریت تبادل اطلاعات در حوزه مدیریت هوشمند بیماری کرونا با استفاده از ظرفیت معاونت علمی ریاست جمهوری و شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار کرد: امروز اکثر دستگاه‌های خدمات‌دهنده یا خدمات‌گیرنده در این سامانه تبادل اطلاعات انجام می‌دهند و مبنای این تبادل اطلاعات نیز کد ملی است. همچنین مستند به این کد ملی، بحث واکسیناسیون استعلام و از منظر آزمایشگاهی نیز وضعیت مثبت یا منفی بودن کووید افراد بررسی می‌شود، در نهایت افراد متناسب با انجام واکسیناسیون و عدم بیماری، خدمات دریافت می‌کنند.

دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا افزود: بر اساس طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا، مصوب شده در ستاد ملی مقابله با کرونا، در حوزه ترددها مانند گذشته دیگر بحث ممنوعیت تردد به شهرهای قرمز، نارنجی، زرد و سفید نداشته باشیم و ترددها به دو موضوع واکسیناسیون و عدم بیماری مشروط شد.

وی خاطرنشان کرد: طرح بر مبنای دو دوز واکسن مصوب شده اما در جلسه دیروز ستاد ملی، الزام به سه دوز مصوب شد و ۲۰ روزی هم پیش‌بینی شده افرادی که سه ماه از دوز دوم آن‌ها گذشته، دوز سوم را تزریق و مستند به اطلاعات سامانه، خدمات را دریافت کنند.

قاسمی تصریح کرد: آنچه برای راهنمایی و رانندگی پیش‌بینی کردیم، قرار شد در فاز نخست بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط دوستان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، هزار و ۷۰۰ دوربین بین‌شهری و ۱۲۷ دوربین شهری، ملاک عمل قرار گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس آمار کنونی ۹۱ درصد جمعیت هدف ما دوز اول و بیش از ۸۵ درصد دوز دوم را تزریق کرده‌اند، ملاک ما نیز در مدیریت هوشمند، پلاک خودرو است و با سرنشینان خودرو کاری نداریم.

دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا تصریح کرد: در مدیریت هوشمند پلاک خودرویی که به کد ملی صاحب خودرو است، بررسی می‌شود، اگر دوربین‌ها احصاء کنند که آن پلاک واکسیناسیون انجام نداده، قرار است به ازای هر ۲۴ ساعت، یک میلیون تومان جریمه برای آن اعمال شود.

وی متذکر شد: حدود ۶ تا هشت میلیون نفر واکسینه نشده‌اند البته بخش عمده‌ای از آن‌ها شامل دانش‌آموزان می‌شوند و فکر می‌کنیم حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا دو میلیون پلاک خودرو (صاحب خودرو)، واکسینه نشده باشند و قرار است با تبادل اطلاعات در بستر سامانه، کنترل‌ها صورت گیرد، پلاک‌هایی که واکسیناسیون آن‌ها تأیید نشود یا انجام نشده باشد، جریمه شوند و مابقی مشکلی برای تردد نخواهند داشت.

قاسمی یادآور شد: شرایط ما، شرایط کرونایی است اما به چند دلیل امکان ایجاد محدودیت مانند گذشته وجود ندارد، نخست اینکه تاب‌آوری در حدی نیست که بخواهیم محدودیتی را مانند سال ۹۹ یا ۹۸ اعمال کنیم، نکته مهم‌تری این است که ۸۵ درصد جمعیت ما واکسن زدند و انتظار دارند که بتوانند فعالیت داشته باشند./ خبرگزاری مهر


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3gdzw9