چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/12/07 07:27
بازارهای مالی
کد خبر: 19145

ببینید | بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۱ | فیلم

بازارهای مالی و موازی در سال ۱۴۰۰، کمتر از تورم بازدهی داشتند.

بازارهای مالی بازارهایی هستند که در آن افراد حقیقی و حقوقی می توانند به معامله اوراق ضمانت مالی، کالا و دیگر دارایی‌های مثلی (عوض دار) با هزینه مبادلاتی پایین، و در قیمت‌هایی که تابع عرضه و تقاضا هستند، بپردازند. بازارهای مالی و موازی در سال ۱۴۰۰، کمتر از تورم بازدهی داشتند. شرایط بازارهای مالی در سال آینده چگونه خواهد بود؟ بهترین بازارهای مالی برای سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۱ کدام است؟

مریم محبی و علی عصاری، دو کارشناس بازارهای مالی به این پرسش‌ها پاسخ دادند. در ویدئوی پیوست، توضیحات کامل این دو کارشناس را در مورد بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۱ و پیش‌بینی آنها را از قیمت دلار و طلا ببینید.

محبی: مسکن، بهترین بازار موازی است

محبی، بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۱ را در میان بازارهای موازی بورس، «مسکن» دانست.

او در این گفتگوی اینستاگرامی گفت: دولت سیزدهم سیاست سرکوب و کنترل قیمت‌ها را در سال آینده در برنامه دارد. در نتیجه، بهترین بازار «مسکن» و پس از آن «بانک» خواهد بود.

این کارشناس بازارهای مالی افزود: بانک اکنون ریسک پایینی دارد. پس از آن نیز، بازارهای طلا، دلار، خودرو و رمزارزها می‌توانند بازدهی مناسبی داشته باشند.

امکان کسب سود از تحرکات بازار سرمایه وجود دارد

محبی گفت: بورس می‌تواند بازار بسیار جذابی باشد اما متاسفانه اکنون با بحران اعتماد مواجه است.

او توضیح داد: افراد همین امروز هم می‌توانند سهام ارزنده‌ای را در بازار سرمایه پیدا کنند اما سرمایه‌گذاران خرد، اعتمادی به بازار ندارند. تغییر این شرایط، زمان‌بر است.

این کارشناس بازارهای مالی، گفت: شخصا در بازار سرمایه، سهامدار بلندمدت نخواهم بود اما افراد می‌توانند از تحرکات بازار، سود کسب کنند.

عصاری: کسب وکار می‌تواند بهترین بازار باشد

علی عصاری، دیگر کارشناس حاضر در لایو نیز در مورد سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۱ گفت: اگر افراد، حرفه‌ای دارند که با تزریق سرمایه می‌توانند آن را توسعه دهند، بهترین بازار در سال ۱۴۰۱ بازار کسب و کار است.

او افزود: رکود در بازارهای مالی در سال ۱۴۰۱ ادامه می‌یابد. در این شرایط، طلا و دلار را گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری نمی‌دانم. احتمال سرکوب قیمتی و بازدهی کمتر از تورم در این بازارها وجود دارد. با وجود این، سود بانکی می‌تواند درآمد خوبی داشته باشد که البته کمتر از تورم است.

بازار سرمایه، مناسب سهامداری نیست

این کارشناس بازارهای مالی در ادامه توصیه‌های خود برای سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۱ گفت: بازار سرمایه را نیز به کسانی که می‌توانند برای حضور در آن وقت بگذارند، پیشنهاد می‌کنم.

عصاری توضیح داد: اکنون بورس ایران بازار مناسبی برای سهامداری نیست. افراد باید بتوانند در میانه‌های راه سواره و پیاده شوند. اگر کسی فرصت و دانش خرید و فروش سهام را داشته باشد، بورس می‌تواند بازار مناسبی برای او باشد. همچنین باید از امکان پارک پول هم برخوردار باشد.

او در ادامه گفت: بازار رمزارزها نیز برای کسانی مناسب است که مهارت و دانش کامل را دارند. برای این افراد می‌تواند بازدهی خوبی هم داشته باشد.

این کارشناس بازارهای مالی در موردد  سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۱گفت: در کل هولد کردن در بازارها را در سال آینده توصیه نمی‌کنم./ تجارت نیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2xqplw