سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/12/02 10:46
کرونا
کد خبر: 19061

کرونادر ۲۴ساعت گذشته | فوت ۲۳۶ بیمار

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۵ هزار و ۲۷۶ نفر رسید و چهار هزار و ۸۵ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

از دیروز تا امروز ۲ اسفندماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۹ هزار و ۱۱۰ بیمار جدید مبتلا به کرونادر کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۵۱۴ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کرونا در کشور به ۶ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۵۶۲ نفر رسید و تا کنون ۶ میلیون ۵۱۷ هزار و ۴۳۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. تا کنون ۴۶ میلیون و ۷۰۱ هزار و ۵۲۰ آزمایش تشخیص کرونادر کشور انجام شده است. در شبانه روز گذشته ۳۱۱ هزار و ۸۰۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

۶۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۹۶ نفر دُز اول، ۵۵ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۵۸۴ نفر دُز دوم و ۲۲ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۸۸۳ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳۹ میلیون و ۷۷۸ هزار و ۸۶۳ دُز رسید.

در حال حاضر ۳۳۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۶۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۴۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.  

ویروس کرونا از اوایل اسفند ۹۸ در کشور شیوع یافت و اکنون در خیز ششم کرونا کشور قرار دارد.

خیز پنجم کرونا از ابتدای تیر ماه در کشور آغاز شد و وزارت بهداشت هشتم مهر ماه از عبور این خیز از کشور خبر داد،  رکورد تلفات روزانه کرونا در این مدت چندین بار شکسته شد و روز دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ روزانه به بالاترین شمار تلفات از ابتدای شیوع کرونا در کشور رسید.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه مشاهده سویه امیکرون کرونا در ایران را تایید کرد.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه ۳۰ دی ماه گفت: در نمونه‌برداری‌های انجام شده تاکنون بیش از دو هزار مورد مثبت ابتلا به ویروس امیکرون در کشور شناسایی شده است.

محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است.

سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «امیکرون» نام‌گذاری کرده است.

کرونا تا کنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و امیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است./ ایرنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4m8jq5