سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/12/01 18:02
واریز نشدن عیدی بازنشستگان | مبلغ عیدی بازنشستگان
کد خبر: 19037

بخوانید | علت واریز نشدن عیدی بازنشستگان مشخص شد | زمان واریز عیدی بازنشستگان

مبلغ عیدی بازنشستگان مشخص شد

واریز نشدن عیدی بازنشستگان سوالات زیادی برای این قشر به وجود آورد . واریز نشدن عیدی بازنشستگان حرف و حدیث های زیادی داشت  و سوالات زیادی نیز در این باره مطرح می شود . اما علت واریز نشدن عیدی بازنشستگان چیست . در ادامه جزئیاتی از علت واریز نشدن عیدی بازنشستگان را می خوانید .

همایون شجریان از دخترش رونمایی کرد | عکس دونفره همایون شجریان و دخترش

انتظار می‌رفت در نخستین روزهای هفته جاری، عیدی بازنشستگان به حساب آنها واریز شود، اما نه تنها عیدی بازنشستگان واریز نشده که گفته می‌شود هنوز مصوبه دولت مبنی بر پرداخت عیدی به بازنشستگان به سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ نشده است. آیا دلیل واریز نشدن عیدی بازنشستگان این است؟

 

دو هفته قبل معاون سازمان تامین اجتماعی گفته بود ما آمادگی واریز عیدی بازنشستگان را داریم و برای واریز این عیدی، منتظر مصوبه هیات وزیران هستیم.

علت واریز نشدن عیدی بازنشستگان

روز سه شنبه هفته گذشته، معاون اول رئیس جمهور مصوبه هیات وزیران برای واریز عیدی بازنشستگان و کارمندان دولت را ابلاغ کرد. پس از آن انتظار می‌رفت ظرف دو تا سه روز پس از این ابلاغیه، عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شود.

 

اما حالا تسنیم در گزارشی اعلام کرده که هنوز مصوبه دولت مبنی بر پرداخت عیدی به بازنشستگان به وزارت رفاه و سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ نشده و به همین علت عیدی بازنشستگان به حساب آنها واریز نشده است.

 

اختلاف‌نظر در واریز عیدی بازنشستگان

این خبر در حالی است که پیگیری‌های تجارت‌نیوز از سازمان تامین اجتماعی حاکی از این بود که بخشنامه واریز عیدی از ابتدای هفته جاری به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ شده و در حال حاضر این سازمان می‌تواند عیدی بازشستگان را واریز کند.

 

اقتصاد آنلاین هم در گزارشی اعلام کرد که مصوبه واریز عیدی بازنشستگان اعلام شده و عیدی بازنشستگان تا‌ آخر هفته جاری واریز می‌شود. یعنی در بازه زمانی اول تا پنجم اسفند ماه.

 

اما به نظز می‌رسد عدم واریز عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی دلیل دیگری دارد. پیگیری‌های تجارت‌نیوز از سازمان تامین اجتماعی نشان می‌دهد ابلاغیه دولت برای واریز عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی شامل عیدی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی است و مبلغ ۵۵۰ هزار تومان حق عائله‌مندی و حق فرزند به این افراد پرداخت نمی‌شود.

 

پرداخت این مبلغ در انتظار تصمیم دولت است تا مشخص شود چنین مبلغی به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی هم واریز شود یا نه. دلیل تاخیر در واریز عیدی بازنشستگان می‌تواند این مساله باشد.

 

مبلغ عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی

بر اساس مصوبه هیات وزیران، مبلغ عیدی ۱۴۰۰ کلیه کارمندان دولت و بازنشستگان از جمله بازنشستگان تامین اجتماعی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

 

همچنین به‌موجب این مصوبه، پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) به کارکنان خریدخدمت، قراردادی و موقت به‌نسبت خدمات تمام‌وقت آنان در سال ۱۴۰۰ است و در هر حال میزان عیدی این‌گونه افراد از ۵۰ درصد رقم مذکور کمتر نخواهد بود.

 

علاوه بر مبلغ عیدی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی، ۵۵۰ هزار تومان هم به‌عنوان حق عائله‌مندی همسر و فرزند به حساب افراد واریز می‌شود تا مجموع عیدی سال ۱۴۰۰ به حدود دو میلیون و ۱۵۰ هزار تومان برسد.

 

این در حالی است که پیگیری‌های تجارت‌نیوز از سازمان تامین اجتماعی نشان می‌دهد عیدی بازنشستگان آب رفته است. چراکه تنها در مورد عیدی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی به سازمان تامین اجتماعی ابلاغیه ارسال شده و به بازنشستگان حق عائله‌مندی و عیدی فرزند داده نمی‌شود.

 

یعنی در حالی که عیدی کارمندان دولت تا دو میلیون و ۱۵۰ هزار تومان می‌رسد عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی چه متاهل باشند، چه مجرد، فرزند داشته باشند یا نه، همان یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. مگر اینکه نظر دولت در این باره عوض شود و حق عائله‌مندی هم به این عدد اضافه شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4m8j85