پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/10/06 11:35
قهرمان کیک بوکسینگ جهان
کد خبر: 18526

قهرمان کیک بوکسینگ جهان فوت کرد + سوابق و علت مرگ

کرونا، قوی‌ترین مرد بلژیک و قهرمان کیک بوکسینگ جهان را به کام مرگ فرستاد

قهرمان کیک بوکسینگ جهان و مخالف واکیسناسیون فوت کرد. قوی‌ترین مرد بلژیک و قهرمان کیک بوکسینگ تسلیم کرونا شد. فردریک سینیسرا، قهرمان سه دوره مسابقات جهان کیک‌بوکسینگ درگذشت. قهرمان کیک بوکسینگ مخالف واکسن بود و بر اثر کرونا از دنیا رفت.

کرونا، قوی‌ترین مرد بلژیک را به کام مرگ فرستاد

یکی از ورزشکاران سرشناس بلژیک که حاضر به تزریق واکسن کرونا نشده بود؛ در اثر ابتلا به همین ویروس جان خود را از دست داد.

فردریک سینیسرا، قهرمان سه دوره مسابقات جهان کیک‌بوکسینگ بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در سن 41 سالگی درگذشت.

‌سینیسرا که در کشور خودش به عنوان قوی‌ترین مرد بلژیک شناخته می‌شد، علناً به بی‌اعتقادی خود به واکسن کرونا اذعان کرده و به همین دلیل هم حاضر به تزریق این واکسن نشده بود.

قهرمان کیک بوکسینگ

او در اواسط ماه نوامبر سال جاری به کرونا مبتلا و در اواخر همان ماه به دلیل وخامت وضعیتش به بیمارستان منتقل شد، هر چند در نهایت دوام نیاورد و چند روز قبل جان سپرد. در همین حال برخی منابع بلژیکی مدعی شده‌اند که قهرمان سابق کیک‌بوکسینگ جهان از بیمارستان مرخص شده بود و چند روز بعد از آن جان داده است.

سینیسرا چند روز پیش پیامی با این مضمون در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود: از همه شما بابت حمایت‌‌های‌تان تشکر می‌کنم. من در خانه روند بهبودی را سپری می‌کنم. هزار مرتبه قوی‌تر از قبل برمی‌گردم.

کرونا جان چندین و چند ورزشکار شناخته شده داخلی و خارجی را گرفته است. علی انصاریان و مهرداد میناوند مشهورترین نمونه های داخلی مرگ بر اثر کرونا بوده اند و حالا این بیماری گریبان قوی ترین مرد بلژیک را گرفته است. 

فردریک سینیسترا، قهرمان کیک بوکسینگ و پرورش اندام بلژیکی ملقب به آندرتیکر بود که ماه گذشته میلادی (نوامبر)، مبتلا به کوید ۱۹ شده و در بیمارستان CHU شهر لیژ بلژیک بستری شد.

سینیسترا از چهره هایی بود که تمایلی برای واکسینه شدن در برابر کرونا نشان نداد و معتقد بود نیازی به آن ندارد. او حتی به وجود کرونا هم اعتقادی نداشت و از به زبان آوردن عبارت Covid 19 هم خودداری می کرد. این ورزشکار فکر می کرد سن پایین و بدن قدرتمندش، توانایی محافظت از او در برابر کرونا را دارد. 

رسانه Walloon خبر داده این قهرمان کیک بوکسینگ ۴۰ ساله که سابقه چندین قهرمانی جهان و اروپا را در کارنامه داشت، مدتی پیش از بیمارستان مرخص و در خانه تحت مراقبت بود، ولی در نهایت نتوانست خود را از چنگال این بیماری شوم نجات دهد و دیروز از دنیا رفت.  تعدادی از آخرین پست‌های سینیسترا در اینستاگرام

ورزشکارانی که بر اثر کرونا فوت کردند

در طول یک سال و نیم گذشته ورزشکاران و پیشکسوتان زیادی به دلیل ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند. شرایط نسبت به تمام دوران کرونا وخیم تر شده و رعایت نکردن پروتکل‌های‌ بهداشتی می‌تواند بیش از پیش این اوضاع را وخیم تر کند و به قشرهای مختلف جامعه آسیب بزند.

کرونا زمان و مکان نمی‌شناسد و فرقی ندارد ورزشکار باشید یا خیر و یا این‌که در کدام رشته ورزشی فعالیت می‌کنید. به راحتی می‌تواند منتقل شود و جدی‌ترین آسیب‌ها را وارد کند. آخرین فرد ورزشی نامداری که بر اثر ابتلا به کرونا در گذشت نادر دست‌نشان مربی فوتبال مازندران بود که در سال‌های فعالیتش در فوتبال ایران افتخارات زیادی را به دست آورده بود.

تعداد فوتی‌ها روز به روز افزایش پیدا می‌کند و همچنین تعداد نامدارانی که به همین علت درگذشتند دو رقمی شده است. به بهانه درگذشت نادر دست نشان پیشکسوت فوتبال ایران در ادامه از ورزشکارانی نام خواهیم برد که به همین علت جان خود را از دست داده‌اند.

الهام شیخی، فوتسال

هفتم اسفند ۹۸ کانال خبری هیات فوتبال استان قم با انتشار تصویری از الهام شیخی، بازیکن فوتسال خبر درگذشت او را در اثر ابتلا به بیماری کرونا اعلام کرد. او سابقه بازی در مسابقات رده‌های سنی قهرمانی کشور را داشت.

ابراهیم ابراهیمی، تکواندو

سیزدهم اسفند ۹۸ ابراهیم ابراهیمی، فرهنگی بازنشسته و پیشکسوت تکواندوی ایران بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در سن ۶۳ سالگی درگذشت.

این پیشکسوت ۶۳ ساله به دلیل وضعیت نامساعد تنفسی و ریوی، یک هفته در بیمارستان امام خمینی(ره) بستری بود که با مثبت شدن تست کرونای وی، در نهایت به بیمارستان طالقانی آبادان منتقل شد و تحت مداوا قرار گرفت اما پیشروی ویروس کرونا باعث درگذشت وی شد.

احمد طاهری، فوتسال

پس از الهام شیخی، او دومین قربانی فوتسال ایران با ویروس کروناست.

طاهری سرپرست سابق تیم ملی فوتسال دانشجویان ایران بود و مربیگری تیم فوتسال استقلال را به عهده داشت. او به عنوان مربی یا سرپرست در تیم‌های پیمان، بانک تجارت و دانشگاه آزاد نیز فعالیت کرده بود.

شهرام گوهرچین، شطرنج

سوم فروردین ۹۹ شهرام گوهرچین مربی و داور بین المللی شطرنج ایران به علت ابتلاء به ویروس کرونا درگذشت.

علیرضا نیکبخت، مدافع سابق تیم فوتبال صنعت نفت آبادان

۲۳ خرداد ۹۹ علیرضا نیکبخت بازیکن سابق نفت آبادان براثر ابتلا به کرونا درگذشت. نیکبخت در سال ۸۳ و ۸۴ برای این تیم آبادانی به میدان می رفت و همواره حضور موثری در جمع نفتی‌ها داشت.

منبع: ورزش سه


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27qk7e