پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/10/06 10:01
قیمت خودرو
کد خبر: 18520

قیمت خودرو در بازار دوشنبه 6 دی | جدول قیمت خودرو

قیمت خودرو در بازار دوشنبه 6 دی اعلام شد.

قیمت خودرو در روزهای اخیر رشد چشمگیری داشته اشت. بازار خودرو نیز به ساماندهی دارد تا قیمت خودرو به ثبات برسد. قیمت خودرو بدون هیچ نظارتی همچنان در مسیر رشد قرار دارد. خودروهای تولید داخل از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند ولی افزایش قیمت خودرو دور از انتظار است. حتی طرح آزادسازی واردات خودرو منجر به کاهش قیمت خودرو نشده است.

بالاخره شورای رقابت پس از سالها از فرآیند قیمت‌گذاری دستوری خودرو کنار گذاشته شد و با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بر اساس مصوبه شصت و سومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، شورای رقابت رسما از قیمت‌گذاری خودرو کنار گذاشته شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از اقتصادآنلاین ، البته این موضوع به معنی پایان قیمت‌گذاری دولتی و آزادسازی نرخ‌گذاری در بازار خودرو نیست و قرار شده است تنظیم قیمت این بازار فعلاً بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت و با هماهنگی ستاد تنظیم بازار باشد اما این موضوع چه تاثیری روی بازار خودرو خواهد داشت؟ آیا وزارت صنعت قیمت خودرو را به صورت دستوری به سیر نزولی می‌اندازد؟

فربد زاوه، تحلیلگر صنعت خودرو در این زمینه می‌گوید که حذف شورای رقابت از قیمت‌گذاری دستوری خودرو تاثیر خاصی بر بازار ندارد مگر اینکه ستاد تنظیم بازار وزارت صنعت بخواهد با دستورالعمل‌ جدیدی وارد این بازار شود.

او ادامه می‌دهد: اصولا قیمت‌گذاری دستوری در بازار خودرو اشتباه بزرگی بوده است که همچنان ادامه دارد. حالا این اشتباه را چه ستاد تنظیم بازار انجام دهد و چه شورای رقابت، نتیجه یکی است.

این کارشناس صنعت خودرو در ادامه می‌گوید: زمانی که مرحوم پژویان شورای رقابت را تاسیس کرد قیمت پراید ۸ میلیون تومان بود و حالا که آقای شیوا می‌خواهد کار قیمت‌گذاری در شورای رقابت را تمام کند قیمت پراید ۱۸۰ میلیون تومان است! اگر قیمت‌گذاری خودرو موثر بود در حال حاضر نباید قیمت پراید بیشتر از ۲۲ برابر شده باشد!

زاوه درباره پیش‌بینی خود از بازار خودرو تا پایان امسال هم می‌گوید که رشد نقدینگی ادامه دارد و نرخ تورم صعودی است. بنابراین تصور اینکه در چهار ماه پایانی سال قیمت خودرو کاهشی می‌شود دشوار است.

او تاکید می‌کند: از نظر من قیمت خودرو تا پایان سال صعودی خواهد بود و ممکن است که ترکیب شرایط اقتصادی کشور و رکود بازار باعث شود که شیب صعود قیمت خودرو کند شود و تا حدود ۸ درصد برسد اما نشانه‌ای بر کاهشی بودن قیمت خودرو تا پایان سال وجود ندارد.

قیمت خودرو

قیمت خودرو

قیمت خودروهای داخلی در ایران به شرح زیر است:

قیمت پراید ۱۱۱ به نرخ ۱۸۰ میلیون تومان درحال معامله است.

پراید ۱۳۱ نیز با نرخ ۱۶۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت خودروهای پرطرفدار

خودرو تیبا هاچ بک مدل ۱۴۰۰ به نرخ ۲۰۰ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ دو با به قیمت ۲۷۲ میلیون رسید. پژو ۲۰۶ تیپ پنج نیز با قیمت ۳۱۰ میلیون در بازار موجود است.

همچنین یک کارشناس بازار خودرو با اشاره به وضعیت بازار گفت: بازار خودرو راکد است. با توجه به نوسان قیمت دلار خرید و فروش خودرو رونقی ندارد. پیش‌بینی می‌شود در روزهای پایانی آذر بازار خودرو همچنان راکد باقی بماند.

عماد جعفری توضیح داد: برخی فروشندگان قیمت خودرو را بیش از نرخ واقعی آگهی می‌کنند اما هنگام نوشتن قرارداد، خودرو با قیمت کمتری فروخته می‌شود. یعنی در این شرایط بازار، قدرت چانه‌زنی برای خریداران واقعی وجود دارد.

قیمت انواع خودروهای تولید شده توسط شرکت های خودروساز ایرانی:

قیمت خودرو امروز با نوسان همراه بوده است. قیمت خودرو امروز نسبت به روزهای گذشته افزایش داشته است. قیمت خودرو امروز به یکی از دغدغه‌های افرادی که متقاضی خرید خودرو هستند تبدیل شده است. قیمت خودرو امروز به حدی رسیده است که بسیاری خرید خودرو را از اولویت‌هایشان خارج کرده‌اند. قیمت خودرو امروز را در ادامه می‌خوانید.  

قیمت خودرو

قیمت محصولات ایران خودرو

وانت آریسان ارزان‌ترین خودرو تولیدی ایران‌خودرو در بازار آزاد محسوب می‌شود و در دسته وانت‌های تک‌کابین قرار می‌گیرد. ارزان‌ترین خودرو سواری تولید شده ایران‌خودرو در بازار آزاد رانا Lx است. رانا با موتور TU5 از نظر پیشرانه با خودرو‌های 206 تیپ پنج، پژو پارس، پژو 207 و پژو 405 رقابت دارد.

با وجود توقف تولید رانا، نسخه به روزرسانی شده‌ رانا پلاس توسط ایران‌خودرو روانه بازار شد. بعد از رانا Lx، پژو 405 و سمندLx  ارزان‌ترین محصولات داخلی ایران‌‌خودرو به حساب می آیند. در سوی مقابل گران‌ترین خودرو داخلی ایران‌خودور دنا پلاس توربو اتوماتیک است.

دنا پلاس توربو اتوماتیک از موتورEF7 توربو بهره می‌برد و مجهز به جعبه دنده شش سرعته است. همچنین جدیدترین خودرو داخلی ایران‌خودرو تارا دنده دستی است و همین حالا دومین محصول گران‌قیمت ایران‌خودرو به شمار می‌رود. همچنین قرار است نسخه اتوماتیک تارا به زودی وارد بازار شود.

پژو پارس اتوماتیک نیز ارزان‌ترین محصول ایران‌خودرو با جعبه دنده اتوماتیک است. بین مدل‌های مونتاژی ایران‌خودور پژو 508 بیشترین قیمت را دارد و کنار سوزوکی گرند ویتارا اتوماتیک در دسته خودروهای گران‌تر از یک میلیارد قرار می‌گیرد.

قیمت محصولات سایپا

پراید 132 ارزان‌ترین خودرو سایپا است. پراید وانت قیمت بیشتری نسبت به دیگر مدل‌های خانواده پراید دارد و پراید وانت پلاس نیز از کوئیک دنده‌ای و ساینا دنده‌ای قیمت بیشتری دارد.

تیبا به عنوان جایگزین پراید روانه بازار شد و در حال حاضر مدل صندوقدار این خودرو ارزان‌ترین محصول تولیدی سایپا به شمار می‌رود. بعد از تیبا صندوقدار، ساینا دنده‌ای ارزان‌ترین خودرو در حال تولید توسط سایپا محسوب می‌شود. به گزارش فرارو، ساینا دنده‌ای در واقع نسخه به روزرسانی شده تیبا است. تیبا دو یا تیبا هاچبک بعد از تیبا صندوقدار و ساینا، ارزان‌ترین خودرو تولید شده سایپا هستند. همه تولیدات داخلی سایپا از جمله تیبا، تیبا 2، ساینا، کوئیک، ساینا s، کوئیک در بخش پیشرانه یکسان هستند.

این خودروها به یک پیشرانه 1500 سی سی و جعبه دنده پنج سرعته مجهز شده‌اند. گران‌ترین خودرو تولید داخل سایپا در بازار آزاد شاهین است. شاهین جدیدترین خودرو تولیدی سایپا نیز به شمار می‌رود.

شاهین از نظر پیشرانه دارای همان موتور تیبا است که برای جبران توان ناکافی به توربو مجهز شده است. تنها خودرو شرکت ساییپا با جعبه دنده اتوماتیک، کوئیک اتومات است. کوئیک اتوماتیک پلاس هم به تنها پیشرانه تولید شده سایپا یعنی M15 مجهز شده است. بین مدل های مونتاژی سایپا نیز سیتروئن C3 و کیا سراتو قیمت بیشری دارند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3woxkr