پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/09/28 06:19
حسن یزدانی | ازدواج حسن یزدانی | کشتی حسن یزدانی
کد خبر: 18381

نام حسن یزدانی جاودانه شد| اتفاقی عجیب در خیابان تهران برای حسن یزدانی

نام بلوار صدرا در تهران به نام حسن یزدانی قهرمان کشتی آزاد جهان و المپیک تغییر کرد.

حسن یزدانی کشتی گیر وزن 86 کیلوگرم ایران است. حسن یزدانی در مسابقات جهانی کشتی آزاد که در نروژ برگزار شد موفق گردید با شکست دیوید تیلور به مدال طلای جهانی دست پیدا کند. تقابل حسن یزدانی با دیوید تیلور آمریکایی که از آن به نبرد پادشاه و جادوگر یاد می‌کنند یکی از مسابقات جذاب برای علاقمندان به کشتی است. نام بلوار صدرا در تهران به نام حسن یزدانی قهرمان کشتی آزاد جهان و المپیک تغییر کرد.

امروز در صحن شورای شهر تهران موضوع تغییر نام برخی از معابر شهر تهران مطرح شد و اعضای شورای شهر نظرات خود را درباره تغییر نام‌ها اعلام کردند.

در همین باره بلوار صدرا در منطقه دهکده المپیک، به نام حسن یزدانی قهرمان کشتی آزاد المپیک و جهان تغییر یافت.

حسن یزدانی

حسن یزدانی قهرمان کشتی جهان پیش از اعزام به مسابقات جهانی با همراهی خانواده خود در کرمانشاه و بعد از طی مراحل خواستگاری عقد کرد.

یزدانی در مسابقات جهانی با شکست دیوید تیلور قهرمان جهان شد.

همسر حسن یزدانی اهل استان کرمانشاه و بنابر شنیده ها کارمند شرکت هواپیمایی است.

حسن یزدانی

بیوگرافی و زندگینامه کامل حسن یزدانی 

نام :حسن 

نام خانوادگی :یزدانی چراتی

تاریخ تولد :7 دی 1373

محل تولد :جویبار

وزن :86کیلوگرم

قد :181 cm

حسن یزدانی یکی از نوابغ کشتی آزاد ایران می باشد بطوری که حسن یزدانی تا به حال در تمام مسابقات و تورنمنت های مختلف خوش درخشیده است و تجربه بالا رفتن از سکوهای (مسابقات آسیایی، مسابقات جهانی، مسابقات المپیک) را در کارنامه خود دارد، همچنین حسن یزدانی از کشتی گیران محبوب ایرانی است و این پهلوان تا به حال هیچ حاشیه ای نداشته و تمرکز وی تنها بر روی ورزش کشتی است. وی اعتقاد دارد که اگر برای هدفی با تمام وجود تلاش کنید حتما موفق می شوید و به آن هدف خواهید رسید.

حسن یزدانی یکی از شش کشتی گیر آزادکار ایرانی است که موفق به کسب مدال طلای مسابقات المپیک شده است. او با یک مدال طلای المپیک و یک مدال طلای جهان و یک مدال نقره جهان در رده بندی بهترین کشتی گیران ایران در رشته کشتی آزاد در رتبه هفتم قرار دارد و با توجه به سن کمش می تواند در سالهای آینده یکی از برترین کشتی گیران تاریخ ایران بشود.

حسن یزدانی در یک خانواده 6 نفره زندگی می کند و 3 برادر دارد و حسن یزدانی پسر سوم این خانواده است. پدر حسن یزدانی هم در رشته کشتی فعالیت داشته است اما نه بطوری که به صورت حرفه ای کشتی را دنبال کند و کشتی سنتی کار می کرد.

محل زندگی حسن یزدانی در گیل خواران شهرستان جویبار می باشد، همچنین حسن یزدانی در رابطه با مردم شهرش اینگونه می گوید:هم شهری هایم برای قهرمانان احترام بسیاری قائل هستند و علاقه بسیاری به ورزش کشتی دارند.حسن یزدانی

شروع کشتی حسن یزدانی

حسن یزدانی در دوران کودکی اش زمانی که مسابقات در شهرستان جویبار برگزار می شد، برای تماشا در مسابقات حضور پیدا می کرد و اینگونه شد که یزدانی به ورزش کشتی علاقه پیدا کرد.

هدف حسن یزدانی در کشتی

کشتی گیر حسن یزدانی:از همان روزهای ابتدایی که کشتی را شروع کردم، با این هدف کشتی را به صورت حرفه ای دنبال کردم که به بالاترین مقام در ورزش برسم.

حسن یزدانی

تحصیلات حسن یزدانی

کشتی گیر حسن یزدانی دانشجوی سما دانشگاه آزاد است و تحصیلات خود را در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر پیگیری می کند، وی دارای مدرک کارشناسی مدیریت می باشد.

علی اعظم یزدانی پدر حسن یزدانی قهرمان دلاور کشتی آزاد کشورمان در گفت و گو با خبر ورزشی، درباره قهرمانی حسن یزدانی در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۱ اسلو نروژ و آینده فرزندش در کشتی آزاد کشورمان و همچنین اتفاقاتی که ظرف این مدت رخ داده است حرف زد. متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید:

ظاهراً از زمان قهرمانی حسن یزدانی، شهر جویبار یکسره بیدار است؟

بله! این لطف خدا بود که این اتفاق بزرگ برای کشتی ایران و البته شهر جویبار رخ داد. در این مدت ازدحام جمعیت اطراف منزل ما و البته خیابان‌های شهر اینقدر زیاد بود که ما شرمنده مردم می‌شدیم. مردم خوب جویبار و استان مازندران که چه عرض کنم، لابلای جمعیت می‌بینم که مردم از شهرهای دور خودشان را به اینجا رسانده اند تا با حسن دیدار کنند و به او تبریک بگویند. از کل کشور افرادی در جویبار هستند که باورتان نمی‌شود. می‌خواهم از طریق خبر ورزشی بگویم که من به این همه شور و شوق ملت ایران افتخار می‌کنم و دست تک تک کسانی که به جویبار آمده اند را می‌بوسم.

پدر چنین قهرمانی بودن چه احساسی دارد؟

نمی‌توانم آن را توصیف کنم. حس شادی زیادی دارم. خوشحالم که فرزندم پرچم کشورمان را برای چندمین بار به اهتزاز درآورد. البته این بار تفاوت ویژه ای داشت و آن این بود که حریف سرسختش را شکست داد. حریفی را شکست داد که چند بار حسن را مغلوب کرده بود. شکست دادن حریف آمریکایی طعم شیرینی برای مردم ایران داشت که من به عنوان پدر حسن به این موضوع افتخار می‌کنم. با چشم می‌بینم که شکست تیلور چقدر به دل ملت ایران چسبیده است.

شما غیر از حسن سه پسر دیگر هم دارید. چرا آنها در کشتی موفق نشدند؟

شرایط حسن و عشق و علاقه اش به کشتی با بقیه آنها فرق داشت. پسر بزرگ من هم کشتی گیر بود اما او دوست داشت ره صد ساله را یک شبه برود. پسر بزرگم که از حسن بزرگتر است می‌خواست ظرف یک سال همه قهرمانی‌ها را به دست بیاورد اما حسن اینگونه نبود و کم کم خودش را به این جایی رساند که مایه افتخار ایران و ایرانی شده است.

منبع: تسنیم


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3gdwnn