پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/09/25 12:08
پرسپولیس
کد خبر: 18340

شوک شبانه به پرسپولیس | اتفاق وحشتناک در تیم پرسپولیس چه بود؟

وکیل باشگاه پدیده ادعا کرد باشگاه پرسپولیس در پرونده جذب گل محمدی رقمی حدود ۸ میلیارد تومان محکوم شده است.

باشگاه فوتبال پرسپولیس یک باشگاه فوتبال ایرانی است که در سال ۱۳۴۲ در شهر تهران پایه‌گذاری شد. باشگاه پرسپولیس از باشگاه‌های زیر مجموعه باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس است و مالکش وزارت ورزش و جوانان است. پرسپولیس پس از سال ۱۳۴۷، در تمامی ادوار برگزارشده در بالاترین سطح لیگ فوتبال ایران حضور داشته‌است و تنها تیم باشگاهی فوتبال ایران است که هرگز به دسته پایین‌تر سقوط نکرده‌است.

پرسپولیس

امید اسکندری وکیل حقوقی باشگاه پدیده مشهد اظهار داشت: حدود دو سال و نیم پیش یحیی گل محمدی از پدیده به پرسپولیس انتقال داده شد، طی این نقل و انتقال مقرر شده بود باشگاه پرسپولیس مبلغی را به باشگاه ما پرداخت کند اما متاسفانه این مبلغ پرداخت نشد و چک پرسپولیسی ها برگشت خورد.

وی افزود: به همین منظور مجبور شدیم به کمیته وضعیت شکایت کنیم که این کمیته باشگاه پرسپولیس را محکوم به پرداخت چهار میلیارد و پانصد میلیون تومان بابت اصل خواسته محکوم کرد. به این مبلغ سه میلیارد و سیصد و هفتاد میلیون تومان بابت وجه التزام روزانه نیز باید اضافه کرد که این رقم تا همان تاریخ صدور رای محاسبه شده است و از آن تاریخ به بعد محاسبه ای نشده است.

وکیل باشگاه پدیده یادآور شد: از آن روز به بعد را هم مجددا باشگاه پدیده درخواست جداگانه مطرح خواهد کرد و استحقاق دریافت این مبلغ را دارد. باشگاه پرسپولیس از جذب یحیی گل محمدی برد و سود مالی زیادی را دریافت کرد که این موضوع اگر همان موقع حل و فصل می شد قطعا کار به شکایت و کمیته تعیین وضعیت و استیناف کشیده نمی شد اما به هرحال با توجه به طولانی شدن رای خداراشکر توانستیم باشگاه را به آنچه حقش بود برسانیم.

پرسپولیس

پرسپولیس

بر اساس برآورد صورت گرفته از سوی دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ میزان درآمدهای شرکت ورزشی فرهنگی پیروزی (پرسپولیس) معادل ۲۴۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و هزینه های این شرکت نیز معادل ۲۴۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان لحاظ شده است و در بخش دارایی های جاری میزان ذخایر و اندوخته ها معادل ۷۵۰ میلیون تومان اعلام شده است.

استقلال

میزان درآمدهای شرکت ورزشی فرهنگی استقلال معادل ۶۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و هزینه‌های این شرکت معادل ۶۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان لحاظ شده و در بخش دارایی های جاری میزان ذخایر و اندوخته‌ها معادل ۲۰ میلیون تومان است.

مقایسه استقلال و پرسپولیس

به این ترتیب درآمدهای شرکت ورزشی فرهنگی پیروزی (پرسپولیس) ۱۷۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، هزینه‌های این باشگاه ۱۷۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و مجموع دارایی‌های جاری این باشگاه ۷۳۰ میلیون تومان بیش از شرکت ورزشی فرهنگی استقلال است!

پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس و تاریخچه آن

پرسپولیس پس از سال ۱۳۴۷، در تمامی ادوار برگزارشده در بالاترین سطح لیگ فوتبال ایران حضور داشته‌است و تنها تیم باشگاهی فوتبال ایران است که هرگز به دسته پایین‌تر سقوط نکرده‌است. این باشگاه یکی از پرافتخارترین و پرهوادارترین باشگاه فوتبال در ایران و آسیا است و شهرآورد این تیم با استقلال، مهم‌ترین بازی باشگاهی در ایران است. همچنین طبق گزارش کنفدراسیون فوتبال آسیا، پرسپولیس به‌عنوان پرهوادارترین تیم فوتبال آسیا شناخته شده‌است و پس از آن دالیان چین و الهلال عربستان در رتبه‌های بعدی قرار دارند. شبکه ورزشی «ای‌اس‌پی‌ان» در سال ۲۰۱۲، نیز در گزارشی از باشگاه‌های پرهوادار آسیا، این باشگاه را بالاتر از دیگر باشگاه‌های آسیایی، پرهوادارترین باشگاه فوتبال آسیا معرفی کرد.

پرسپولیس از آغاز تاریخ خود، چهارده بار در بالاترین سطح لیگ فوتبال ایران به قهرمانی رسیده و از این جهت پرافتخارترین تیم است. شش قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایران، چهار قهرمانی در سوپر جام فوتبال ایران پرافتخارترین در این جام شش قهرمانی در جام باشگاه‌های تهران، دو قهرمانی در جام حذفی تهران، یک قهرمانی در جام شهیداسپندی یک قهرمانی در مسابقات انتخابی اسیا  یک قهرمانی در جام برندگان جام آسیا یک عنوان نایب قهرمانی در جام برندگان جام آسیا، دو عنوان نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا، سه عنوان سومی در جام باشگاه‌های آسیا، مهم‌ترین قهرمانی‌ها و افتخارات باشگاه پرسپولیس هستند.

علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا و علی کریمی سه تن از بازیکنان پرسپولیسی هستند که تاکنون بازیکن فوتبال سال آسیا شده‌اند. باشگاه پرسپولیس از ابتدای تاسیس خود تاکنون موفق به کسب ۳۵ جام رسمی و استانی شده است. باشگاه پرسپولیس، به‌عنوان نخستین باشگاه ایرانی موفق به کسب پنج قهرمانی متوالی در لیگ برتر ایران شده‌است.

تیم پرسپولیس چهار بار در فینال تورنمنت‌های مختلف آسیایی (دو بار فینال لیگ قهرمانان آسیا، دو بار فینال جام برندگان جام آسیا) حضور داشته‌است. پرسپولیس دو بار در دهه هفتاد و نود موفق به کسب قهرمانی همزمان (لیگ و جام حذفی) در طول یک فصل در فوتبال ایران شده‌است.

باشگاه پرسپولیس ۹ بار در نیمه نهایی تورنمنت‌های مختلف آسیایی (سه بار لیگ قهرمانان آسیا، چهار بار لیگ قهرمانان آسیا، دو بار جام برندگان جام آسیا) حضور داشته‌است. باشگاه پرسپولیس هفت قهرمانی را در لیگ برتر ایران دارد. باشگاه پرسپولیس موفق به کسب پنج قهرمانی متوالی در جام باشگاه‌های تهران شده‌است. تیم پرسپولیس چهار قهرمانی متوالی در سوپر جام ایران به‌دست آورده‌است. باشگاه پرسپولیس با کسب یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی، پرافتخارترین تیم ایرانی و سومین تیم پر افتخار در جام برندگان جام آسیا محسوب می‌شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4p5wl6