جمعه 24 فروردین 1403 - 12 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/09/19 09:35
علی دایی
کد خبر: 18236

اختلاف علی دایی و علی کریمی به کجا رسید؟ | آشتی علی دایی و علی کریمی

علی دایی- علی کریمی؛ دو بازیکن سرشناس و محبوب سابق که بعد از فوتبال نیز دوران محبوبیت را طی کرده‌اند و البته با اختلاف نظرهایی با یکدیگر در این مسیر مواجه بوده‌اند.

علی دایی (زادهٔ ۱۴ بهمن ۱۳۴۸)  بازیکن فوتبال بازنشستهٔ تیم ملی ایران و باشگاه پرسپولیس است که علاوه بر بازی در لیگ برتر ایران، سابقه حضور در لیگ‌های ستارگان قطر، امارات و بوندسلیگا آلمان را هم در کارنامه دارد. علی دایی اکنون مربی فوتبال، تجارت‌پیشه، کارآفرین و بنیانگذار و مدیرعامل شرکت پوشاک ورزشی دایی است. علی دایی که بهترین گلزن تاریخ تیم ملی ایران به‌شمار می‌رود؛ در نظرسنجی‌های سایت ای‌اف‌سی و برنامه نود با کسب اکثریت آرا به ترتیب به عنوان بهترین مهاجم تاریخ جام ملت‌های آسیا و نیز بهترین مهاجم بعد از انقلاب در ایران انتخاب شد.

علی دایی

اختلاف دایی و کریمی تقریبا از بازی های مقدماتی جام جهانی 2006 استارت خورد، مصاحبه کریمی با تماشاگران این اختلاف ها را رسانه ای کرد و بعدها موضوع لایی خوردن دایی از کریمی در یک بازی داخل سالن و تکرار همین صحنه در تمرینات تیم ملی و در نهایت پرخاش دایی به کریمی به این اختلافات دامن زد.

تمام نگاه‌های روز گذشته در فوتبال ایران به دیدار سپیدرود رشت- سایپا بود؛ قرار نبود در این دیدار نه سرنوشت قهرمان لیگ مشخص شود و نه تکلیف یکی از تیم‌های سقوط‌کننده. اتفاق جذاب‌تری اما در راه بود؛ تقابل علی دایی و علی کریمی؛ دو اسطوره فوتبال ایران پس از سال‌ها جدایی و اختلاف به اجبار به هم رسیدند. همه منتظر بودند ببینند برخورد این دو پس از دو دهه کدورت چگونه خواهد بود. روبوسی این دو، مهم‌ترین اتفاق روز گذشته لیگ برتر ایران بود؛ اتفاقی که بلافاصله در رأس اخبار قرار گرفت. آیا روبوسی و درآغوش‌کشیدن دیروز پایانی است به ١٨ سال کشمکش دو اسطوره؟

علی دایی

در حاشیه مراسم تشییع جنازه مهرداد میناوند بازیکن پیشین پرسپولیس و تیم ملی، علی دایی و علی کریمی پس از مدت‌ها کنار هم دیده شدند.

بر این اساس درگذشت مهرداد میناوند باعث نزدیکی بیشتر دو چهره محبوب و دوست داشتنی فوتبال ایران شد که کمتر آنها را در یک قاب دیده بودیم.

این دو ستاره فوتبال ایران مدت ها با یکدیگر رابطه ای نداشتند. مهرداد میناوند 3 سال پیش گفته بود اگر روزی علی دایی و علی کریمی آشتی کنند، همه شیرینی مهمان او خواهند بود.

حالا در مراسم تشییع پیکرش، دایی و کریمی به گرمی از یکدیگر استقبال کردند. و گل محمدی با استوری خوشحالی خود را نشان داد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2l5lxe