پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/09/15 11:52
تیم ملی هندبال
کد خبر: 18156

اشک های فاطمه خلیلی دروازه‌بان تیم ملی هندبال جهانی شد | فیلم لحظه احساسی تیم ملی هندبال

فاطمه خلیلی بهفر، دروازه‌بان تیم ملی هندبال زنان، با دریافت جایزه بهترین بازیکن زمین برابر نروژ لحظاتی احساسی را رقم زد.

بهترین لحظات جام جهانی را تیم ملی هندبال رقم زد. تیم ملی هندبال زنان ایران برای اولین بار در رقابت‌های جام جهانی حضور پیدا کرد. اشک های فاطمه خلیلی بهفر، دروازه‌بان تیم ملی هندبال زنان جهانی شد. فیلم لحظه احساسی تیم ملی هندبال در ادامه می توانید ببینید:

شب احساسی برای تیم ملی هندبال

فاطمه خلیلی بهفر، دروازه‌بان تیم ملی هندبال زنان، با دریافت جایزه بهترین بازیکن زمین برابر نروژ لحظاتی احساسی را رقم زد. 

وقتی زمان انتخاب بهترین بازیکن زمین دیدار ایران و نروژ رسید، بازیکنان تیم ملی هندبال حریف نیر احساساتی شدند. فاطمه خلیلی بهفر این جایزه را دریافت کرده و سپس اشک‌هایش سرازیر شد تا هم تیمی‌های خوشحالش او را دوره کرده و در آغوش بگیرند. 

تیم ملی هندبال

توریر هرگیرسون، سرمربی تیم ملی نروژ، پس از پایان بازی به ویاپلی گفت:« گاهی دلایل زیادی برای این که آنها نباید در این جام حضور داشته باشند مطرح می‌شود اما این سندی بر این واقعیت است که آنها قطعا باید در این رقابت‌ها حاضر باشند.»

تیم ملی هندبال زنان ایران برای اولین بار در رقابت‌های جام جهانی حضور پیدا کرده و این اتفاق پس از آن رخ داد که تعداد تیم‌های حاضردر این مسابقات از 24 تیم به 32 تیم افزایش پیدا کرد. هرچند این تغییر با انتقادات بسیاری در آغاز مسابقات همراه بود.

 

هنی الا رایستاد نیز پس از پایان این بازی که با برتری 9-41 نروژ همراه بود شروع به گریه کرد و گفت:« این لحظات واقعا تاثیرگذار بود. وقتی چنین اتفاقاتی پس از بازی رخ می‌دهد خیلی سخت است که گریه نکنید. من در حال حاضر حسی آمیخته از خوشحالی و ناراحتی دارم اما مطمئنا این صحنه جز بهترین لحظات جام جهانی بود. تماشای این لحظات بسیار جذاب بود.»

تیم ملی هندبال

فاطمه خلیلی بهفر نیز پس از بازی مدعی شد که این رویایی برای او بوده که به حقیقت پیوسته است. او در مصاحبه با ویاپلی که توسط مترجم تیم ملی ایران ترجمه می‌شد گفت:« حضور در مسابقات جام جهانی در تمام طول عمرم رویای من بوده است. دریافت جایزه بهترین بازیکن زمین پس از پایان مسابقه اتفاق بسیار بزرگی است، بنابران من نمی‌توانم توضیح دهم که تا چه حد خوشحال هستم.»

این بازیکن در دیدار اول برابر رومانی نیز عملکرد خوبی داشت و توانست در دیدار برابر نروژ نیز نمایشی درخشان را از خود ارائه دهد. 

اهدای این جایزه به فاطمه خلیلی باعث شد که برخی از  حاضران در ورزشگاه شروع به گریه کنند. 

کامیلا هرم به تی وی 2 گفت:« ما پیش از بازی گفته بودیم که خیلی خوب می‌شود اگر این جایزه به او برسد. او در برابر رومانی عالی کار کرد و در این بازی هم خوب بود. او دروازه‌بان خوبی است. این لحظه ورزشی بسیار زیبایی بود. من واقعا باید این را بگویم و فکر می‌کنم همه تحت تاثیر این لحظه فوق العاده قرار گرفتند.»

مارن آرادل نیز اظهار داشت:« همه در حال گریه کردن بودند. تماشای واکنش او و در عین حال واکنش دیگر دختران تیم ملی ایران واقعا زییا و تاثیرگذار بود.»

تیم ملی هندبال

ماریت روزبرگ جاکوبسون، بهترین گلزن تیم ملی نروژ،  نیز با تایید این موضوع اضافه کرد:« این لحظه بسیار خاصی بود. واقعیت این است که آنها اجازه حضور در جام جهانی را پیدا کردند و اهمیت این اتفاق واقعا بیشتر از بازی هندبال است. این لحظه بسیار مهمی بود. خوشحالم که جزئی از این بازی و این لحظات بودم و تا همیشه آن را به خاطر خواهم داشت.»

نورا مورک، دیگر بازیکن تیم ملی هندبال نروژ، نیز در گفتگو با تی وی 2 اظهار داشت:« تمامی این اتفاقات بسیار تاثیرگذار بود. آنها به شکلی باورنکردنی زیبا بودند. در زمین واقعا شوکه شدند و من احترام زیادی برای این واقعیت قائلم که آنها توانستند به اینجا برسد و این رویدادی تاریخی است.»

فاطمه خلیلی دروازه‌بان تیم ملی هندبال بانوان ایران

فاطمه خلیلی دروازه‌بان تیم ملی هندبال بانوان ایران در پایان دیدار با نروژ در چارچوب رقابت‌های قهرمانی هندبال زنان جهان عنوان بهترین بازیکن زمین را به دست آورد.خلیلی در این دیدار عملکرد قابل توجهی داشت و بارها با سد کردن مهاجمان تیم ملی نروژ مانع باز شدن دروازه تیم شد.وی در بازی نخست تیم ملی برابر رومانی نیز عملکرد بسیار خوبی داشت تا و صفحه رسمی فدراسیون بین‌المللی هندبال در گزارشی به عملکرد دروازه‌بان تیم ملی هندبال بانوان کشورمان پرداخت و عکس‌العمل‌های وی را درخشان توصیف کرد.واسیله: برای پوشش دختران هندبالیست ایرانی احترام قائل هستم.

دروازه بان قمی تیم ملی هندبال در بازی با رومانی ۳۹ گل دریافت کرد —–اما بارها ناجی دروازه ایران شد به طوری که به نظر می رسد بدون حضور او ممکن بود شمار گل های خورده ایران از ۵۰ گل هم عبور کند.

فاطمه خلیلی بی شک بهترین دروازه‌بان هندبال ایران است اما آیا او شایسته بازی در تیمی شاخص و لیگی معتبر در اروپا نیست؟

تیم ملی هندبال

خلیلی در تیم جدیدش در هندبال ترکیه هم دروازه‌بان ثابتی نیست و درخشش او برابر رومانی نشان داد خلیلی به راحتی می‌تواند در لیگ‌های بزرگ اروپا بازی کند.

در وصف راهی که فاطمه خلیلی بهفر طی کرده همین بس که او قدم به قدم و از زیر صفر شروع کرد و امروز این‌چنین می‌درخشد.

زمانی که در قم استعدادیابی و به هندبال آورده شد احتمالاً هرگز فکر آن را نمی‌کرد که روزی در مسابقات قهرمانی جهان بدرخشد اما زندگی متعلق به سخت‌کوشان است.

او لیاقتش را در همان آغاز راه ثابت کرد و برای ملی‌پوش شدن در مسابقات قهرمانی آسیا نیازی به صبر طولانی نداشت و در ۲۵ سالگی ۵ دوره حضور در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا را دیده است.

در حال و هوایی که همه، امروز او را می‌بینند یادی کنیم از آغاز دهه ۹۰، زهرا احمدی نیا مربی کاشف او و هدف پویان جوان قم، تیمی که او را به سطح اول هندبال ایران معرفی کرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3ekwvv