پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/09/14 14:02
اخبار حوادث| کلاهبرداری
کد خبر: 18106

هشدار مهم به دارندگان همراه بانک | کلاهبرداری میلیاردی با همراه بانک جعلی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی خبر داد و گفت: متهم با استفاده از یک همراه بانک جعلی اقدام به کلاهبرداری ۱۰ میلیارد ریالی از شهروندان می کرد.

  رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی خبر داد و گفت: متهم با استفاده از یک همراه بانک جعلی اقدام به کلاهبرداری ۱۰ میلیارد ریالی از شهروندان می کرد. سرهنگ داود معظمی گودرزی، در تشریح نحوه کلاهبرداری و دستگیری مجرم اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز پانصد میلیون ریال از حسابش، پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و موضوع در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.  

وی ادامه داد: شاکی در اظهاراتش عنوان کرد برای نصب نرم‌افزار همراه بانک به‌روزرسانی شده یکی از بانک‌های رسمی کشور در موتور جستجوگر گوگل اقدام به جست‌وجو کرده و پس از مشاهده و دانلود اولین لینک نرم‌افزار که مشابه نرم‌افزار اصلی بانک بوده، به صورت ناآگاه نرم‌افزار مخرب را بر روی تلفن همراه خود نصب‌ کرده و در دام سارقان اینترنتی گرفتارشده است.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی اظهارات مالباخته تحقیقات خود را آغاز کردند، افزود: موضوع در دستور کار قرار گرفت و تحقیقات پرونده آغاز شد و متخصصین پلیس فتا با بهره گیری از روش های علمی و بکارگیری اقدامات فنی مجرم را شناسایی و متوجه شدند افراد زیادی توسط این شیاد مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

وی خاطرنشان کرد: پس از به دست آمدن اطلاعات هویتی مجرم برای پلیس و پس از تشریفات قضایی متهم در محل اختفای خود در یکی از مناطق شمالی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ گودرزی بیان داشت: این کلاهبردار اینترنتی پس از حضور در پلیس فتا پایتخت و مواجهه با ادله دیجیتال موجود در پرونده اظهار داشت: یک نرم افزار جعلی شبیه همراه بانک اصلی طراحی کردم و با این روش از بیش از ۲۱ نفر از شهروندان با ارزش ریالی حدود 10میلیارد ریال کلاهبرداری کردم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: با توجه به شیوه‌های گوناگون و نوین کلاهبرداران و سارقان اینترنتی در انجام اعمال مجرمانه و خرابکارانه‌ خود هم‌وطنان به این موضوع توجه داشته باشند که دانلود نرم‌افزار همراه بانک را تنها از سایت اصلی بانک انجام دهند و به هیچ‌وجه برای خرید شارژ، انتقال وجه، دانلود نرم‌افزار بانکی یا هرگونه تراکنش مالی از جست‌وجو در سایت گوگل یا سایر موتورهای جست‌وجوگر استفاده نکنند.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند هرگونه مورد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به صورت آنلاین با کارشناسان ما درمیان بگذارند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4byn99