پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/09/13 10:32
قیمت طلا | قیمت طلا امروز
کد خبر: 18034

قیمت طلا به بالاترین سطح قیمت در یکسال گذشته رسید

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران از صعود قیمت طلا و سکه به بالاترین سطح ۱۴ماه گذشته خبر داد و اظهار کرد: تا روز دوشنبه قیمت‌ها در همین محدوده باقی خواهد ماند.

محمد کشتی‌آرای درباره علت افزایش قیمت‌ها در بازار طلای امروز توضیح داد: در‌حالیکه ارزش اونس جهانی نسبت به هفته قبل با ۹دلار کاهش به ۱۷۸۳دلار رسیده، اما صعود دلار در بازار داخلی به کانال ۳۰هزار تومان منجر به افزایش قیمت‌ طلا و سکه به بالاترین سطح ۱۴ماه گذشته شد.

این فعال بازار طلا ادامه داد: در نتیجه این روند صعودی قیمت هر قطعه سکه امامی ۲۶۰هزار، سکه بهار آزادی طرح قدیم ۴۰۰هزار، نیم سکه ۲۰۰هزار، ربع سکه ۵۰هزار، هر مثقال طلای ۱۷عیار خام حدود ۱۹۰هزار و طلای ۱۸عیار هم گرمی ۴۰هزار تومان افزایش یافت.

کشتی‌آرای به روند خرید و فروش در این بازار هم اشاره کرد و گفت: صبح امروز معاملات بازار طلا با احتیاط انجام می‌شد اما در ادامه روز داد‌وستد‌ها عادی شد؛ به این ترتیب امروز عرضه و تقاضای خارج از چارچوبی را شاهد نبودیم و حجم خرید و فروش‌ها با افزایش قیمت‌ها تغییری نکرد.

به گفته نایب رییس دوم اتحادیه طلا، نبود تقاضا برای خرید سکه باعث شد امروز هم حباب سکه امامی بدون تغییر ۲۸۰هزار تومان باشد که همین موضوع عادی بودن روند معاملات را نشان می‌دهد.

طلا گران می‌شود؟

وی درباره روند بازار در روز‌های آینده هم بیان کرد: با توجه به تعطیلی بازار‌های جهانی و عدم تغییر اونس، پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا و سکه تا روز دوشنبه در همین محدوده باقی بماند و شاهد افزایش و کاهش چندانی در این بازار نباشیم.

قیمت طلا و سکه ۱۳آذر ماه ۱۴۰۰

کشتی‌آرای در پایان با اشاره به قیمت‌های امروز گفت: در بازار طلای تهران، قیمت سکه امامی به ۱۳میلیون و ۵۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۲میلیون و ۸۰۰هزار تومان افزایش یافته است؛ همچنین قیمت نیم سکه به شش میلیون و ۷۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۸۵۰هزار و سکه‌های یک گرمی به دو میلیون و ۳۵۰هزار تومان رسید.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا اضافه کرد: در بازار امروز ارزش هر مثقال طلای ۱۷عیار خام نیز تا پنج میلیون و ۶۲۴هزار و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار تا یک میلیون و ۳۰۲هزار تومان افزایش یافته است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4j5wwl