یک‌شنبه 26 فروردین 1403 - 14 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/09/13 06:08
دربی | ترکیب استقلال در دربی
کد خبر: 18023

ترکیب استقلال برای دربی امروز ۱۳ آذر | کاپیتان غایب بزرگ دربی شد

تیم های استقلال و پرسپولیس نود و هفتمین دربی پایتخت را شنبه در هفته هشتم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی برگزار خواهند کرد.

طرفداران دو تیم استقلال و پرسپولیس منتظر رویایی دوباره تیم های محبوب خود در دربی امروز هستند. دربی امروز از حساسیت بالایی برخوردار است که دو تیم محبوب استقلال و پرسپولیس به مصاف یکدیگر می روند تا هفتمین دربی را رقم بزنند. پخش زنده مسابقه حساس دربی از شبکه سه ساعت 16:00 روز 13 آذر در چارچوب دیدارهای رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران برگزار می‌‌شود.

تیمهای استقلال و پرسپولیس نود و هفتمین دربی پایتخت را شنبه در هفته هشتم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی برگزار خواهند کرد.

تیم استقلال که صاحب چهار تساوی پیاپی شده و در شرایط خوبی به سر نمی برد، به دنبال پیروزی در دربی است تا کمی به وضعیت خودش سر و سامان دهد و به سپاهان نزدیکتر شود. پیروزی در دربی می تواند شاگردان فرهاد مجیدی را برای قهرمانی در لیگ امیدوار کند.

استقلال در بازی با نفت آبادان تغییر سیستم داده بود و با سیستم ۳- ۳- ۴ به میدان رفت. قرار است فرهاد مجیدی بار دیگر تیمش را با این سیستم وارد بازی کند، چرا‌که خلق موقعیت در این سیستم جواب داد.

مجیدی برای دربی احتمالا آرش رضاوند را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت و با این شرایط مجبور به جایگزین کردن برای این بازیکن خواهد بود.

درون دروازه انتخاب مجیدی احتمالا علیرضا رضایی است، مگر این که به علت حساسیت های بازی بار دیگر سیدحسین حسینی درون دروازه قرار بگیرد. سیاوش یزدانی و ممحمد حسین مرادمند زوج خط دفاعی هستند، محمد دانشگر و جعفر سلمانی هم مدافعان راست و چپ تیم فوتبال استقلال خواهند بود.

روزبه چشمی و مهدی مهدی پور زوج هافبک های دفاعی هستند. در غیاب رضاوند بازیکنانی مثل رضا آذری و سعید مهری میتوانند به میدان بروند. باتوجه به جوانی آذری، شانس بازی کردن مهری زیاد است. کوین یامگا، امیرحسین حسین زاده و رودی ژستد هم در خط جلو به میدان می روند.

دربی

ترکیب احتمالی استقلال مقابل پرسپولیس به شرح زیر است:

علیرضا رضایی، محمدحسین مرادمند، سیاوش یزدانی، روزبه چشمی، رضا آذری، مهدی مهدی‌پور، جعفر سلمانی، محمد دانشگر، کوین یامگا، امیرحسین حسین‌زاده و رودی ژستد

 کاپیتان تیم فوتبال استقلال دربی را از دست داد 

 کاپیتان تیم فوتبال استقلال در آخرین تمرین تیمش پیش از دیدار با پرسپولیس در برنامه‌های این تیم حضور پیدا نکرد و بازی با پرسپولیس را از دست داد. 

مظاهری باز هم خط خورد

سرمربی تیم فوتبال استقلال نام دروازه‌بان این تیم را از فهرست بازی با پرسپولیس کنار گذاشت.

به گزارش فارس، آخرین تمرین تیم فوتبال استقلال قبل از مصاف با پرسپولیس در شرایطی برگزار شد که فرهاد مجیدی چند بازیکن این تیم را در فهرست بازی با پرسپولیس قرار نداد.رشید مظاهری مثل بازی‌های گذشته از فهرست تیمش برای بازی های گذشته خط خورده است.

آرش رضاوند در تمرین امروز تیم فوتبال استقلال حضور داشت ولی با درد تمرین کرد. این بازیکن در ترکیب تیم فوتبال استقلال در بازی فردا حضور نخواهد داشت و سرمربی آبی پوشان از یک بازیکن جوان به جای وی استفاده خواهد کرد. مجیدی در نشست خبری امروز خود تاکید کرد به استفاده از بازیکنان جوان اعتقاد دارد و فردا به جای رضاوند یک بازیکن جوان که کمتر در این فصل برای تیمش بازی کرده به میدان خواهد رفت.

سرمربی تیم استقلال نام ۲۳ بازیکن را به اردوی تیمش فراخوانده که چند نفر فردا از این فهرست خط خواهند خورد.بابک مرادی به دلایل انضباطی در اردوی آبی پوشان حضور ندارد.

بدترین رکورد استقلال در دربی به پایان می‌رسد؟

استقلال در حالی باید فردا به مصاف پرسپولیس برود که در ترکیب آبی‌ها دو بازیکن خارجی یعنی رودی ژستد و کوین یامگا حضور دارند. در تاریخ دربی تا به امروز هیچ بازیکن خارجی استقلال موفق به گلزنی نشده‌اند.

اگرچه اولین رافت قلی‌اف اولین بازیکن خارجی غیر دروازه‌بان استقلال محسوب می‌شود که در سال ۷۹ به این تیم پیوست. پیش از او تنها پیر کارلو گلر لهستانی بود که سالها در دهه ۲۰ و ۳۰ درون دروازه استقلال حضور داشت.

در تاریخ باشگاه استقلال پیش از ژستد و یامگا، آبی‌ها با ۴۷ بازیکن خارجی قرارداد امضا کرده‌اند که البته بعضی از آنها حتی یک بازی رسمی هم برای این تیم به میدان نرفته‌اند اما به  هر حال هیچ بازیکن خارجی‌ای در ترکیب آبی‌ها موفق به گلزنی در دربی نشده است.

یامگا و ژستد حالا این فرصت را دارند تا به این این رکورد منفی آبی‌ها در دربی پایتخت خاتمه بدهند.

در ادامه نتایج آذرماهی ۲ تیم را در کنار گلزنان مشاهده می‌کنید:

دربی شماره ۱۴: ۱۸ آذر ۱۳۵۲: استقلال ۱-۱ پرسپولیس: جباری/بهزادی

دربی شماره ۱۶: ۲۷ آذر ۱۳۵۳: پرسپولیس ۲-۱ استقلال: ایرانپاک، حاج رحیمی‌پور/ غ مظلومی

دربی شماره ۲۲: ۱۸ آذر ۱۳۵۶: پرسپولیس ۲-۱ استقلال: ایرانپاک(۲)/ روشن

دربی شماره ۳۲: ۱۷ آذر ۱۳۶۸: استقلال ۰-۱ پرسپولیس: عابدیان

دربی شماره ۷۴: ۱۸ آذر ۱۳۹۰: پرسپولیس ۰-۳ استقلال: جباری(۲) و شریفات

دربی شماره ۸۰: ۲ آذر ۱۳۹۳: استقلال ۱-۲ پرسپولیس: شهباززاده/ نوری و عالیشاه

تغییر ساعت بازی دربی

ساعت بازی استقلال و پرسپولیس قرار بود روز شنبه 13 آذر از شبکه سه سیما در ساعت 16 پخش گردد این بازی با تاخیر مواجه شد و ساعت بازی تغییر کرد . شهرآورد تهران قرار است در با یک ربع تاخیر در ساعت 16:15 روی آنتن برود . 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3z9jpn