پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/09/11 12:42
استقلال و پرسپولیس
کد خبر: 17966

کری خوانی سوپر استار سینما برای بازی استقلال و پرسپولیس | بازی دو تیم استقلال و پرسپولیس بدون تماشاگر

کامبیز دیرباز هنرمند متعصب پرسپولیسی به نتیجه بازی استقلال و پرسپولیس واکنش نشان داد و برای بازیگران استقلالی کری خوانی کرد.

تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس از تیم‌های محبوب باشگاهی ایران است. تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس در رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران به مصاف هم خواهند رفت. تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس برای هفتمین بار در آذرماه به مصاف هم بروند؛ دیداری که همیشه حساسیت بالایی دارد. پخش زنده بازی استقلال و پرسپولیس از شبکه سه ساعت 16:00 روز 13 آذر در چارچوب دیدارهای رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران برگزار می‌‌شود.

استقلال و پرسپولیس

 به خاطر استقلالی‌ها دربی را از نزدیک نمی‌بینم

یکی از سوپراستارهای سینما علاقه خاصی به تیم پرسپولیس دارد و همواره برای استقلالی ها کری می خواند. گفت و گوی کامبیز دیرباز را در ادامه می خوانیم که درباره موضوعات مختلف صحبت کرده است با ما همراه باشید.

اوضاع تیم محبوبتان در فصل جدید چطور است؟

خب بعد از بازی مقابل الهلال و آن شکست تلخ، طبیعی بود که پرسپولیس تا مدتی به لحاظ روحی دچار افت شود و به نظرم چند نتیجه ضعیف هم به همین خاطر بود. ضمن اینکه تیم ما آنقدر در این سال‌ها خوب بوده که ما حتی طاقت یک شکست هم نداشتیم ولی باید واقعیت را قبول کنیم. این موضوعی است که در همه دنیا اتفاق می‌افتد و چیز عجیبی نیست. نمی‌شود یک تیم همه بازی‌ها را ببرد، چون اگر این اتفاق بیفتد دیگر فوتبال این جذابیتی که در حال حاضر دارد را نخواهد داشت. اما مهمترین موضوع برای پرسپولیس، بازگشت به موقع و برگشتن به روند پیروزی‌ها بود که خداراشکر این اتفاق رخ داد. همانطور که حمید مطهری گفته بود، پرسپولیس شخصیت بزرگی دارد و تفکر پیروزی در تیم حاکم است. این دقیقا نیاز تیمی‌است که می‌خواهد بزرگی کند و قهرمان شود. به نظرم پرسپولیس این فاکتورها را دارد و من کاملا به تیم محبوبم ایمان دارم.

به نظر شما بازیکنان جدید پرسپولیس توانستند جای ستاره‌هایی مثل احمد نوراللهی، محمد حسین کنعانی زادگان و شهریار مغانلو را پر کنند؟

خب  باید بگویم این بازیکنانی که جدا شدند همگی با کیفیت بودند ولی سوال اینجاست مگر برای اولین بار است که این اتفاق افتد؟ پرسپولیس در این سال‌ها بازیکنانی را از دست داد که هر تیمی‌آرزوی داشتن چنین بازیکنانی را دارد. بازیکنان جدا شده ما را اگر در قالب یک تیم در نظر بگیرید، به هر تیمی‌در ایران ۳،۴ گل می‌زند و با اختلاف قهرمان می‌شود. من فکر می‌کنم اگر تیم‌های دیگر ستاره‌هایی مثل بیرانوند، نوراللهی، طارمی، علیپور، بشار، رفیعی، مسلمان، رضاییان و ... را از دست می‌دادند، نمی‌دانم چه واکنشی داشتند. با اینکه ستاره‌های زیادی  از تیم ما جدا شد ولی ما نه غز زدیم و نه ناله کردیم. چون ما پرسپولیسیم و این مسائل در مکتب ما جایی ندارد. به راهمان ادامه دادیم، سختی کشیدیم ولی با تلاش خودمان توانستیم موفق شویم. وقتی ستاره‌های ما هر سال جدا می‌شوند، کادرفنی با توجه به نیازش بازیکن می‌گیرد که به نظرم اکثر این بازیکنانی که در این چند سال به تیم ما آمدند، عالی بودند و کیفیت بالای خودشان را نشان دادند.

در این چند هفته پرسپولیسی‌ها اعتراض زیادی به داوری داشتند و گفتند نگران وضعیت داوری در دربی هستند. نظر شما چیست؟

واقعا داوری‌ها بد بود و فدراسیون فوتبال باید فکری به حال این وضعیت بکند. من فکر می‌کنم تا وی ای آر نیاید، اوضاع همینطور خواهد بود و تیم‌ها یکی بعد از دیگری متضرر می‌شوند. من هم به عنوان یک هوادار نگران داوری در دربی هستم. مثلا همه ایران دیدند شوت عبدی وارد دروازه شد ولی داور و کمکش ندیدند. یا پنالتی‌هایی که گم شدند. من نمی‌دانم اگر پرسپولیس این دو بازی آخرش را نمی‌برد، چه کسی پاسخ می‌داد. اینکه وی ای آر نداریم خیلی بد است و نمی‌دانم چه زمانی به ایران می‌آید. ولی حداقل از مدیران فدراسیون می‌خواهم که درب ورزشگاه‌ها را باز کنند تا تماشاگر به استادیوم بیاید. این کار را که می‌توانند انجام دهند. یا اینکه حداقل بازی را جمعه می‌گذاشتند تا مردم با خیال راحت دربی را ببینند. واقعا این کار و این نوع برنامه ریزی زشت و چرک است. مردم چه گناهی کردند که ساعت ۴ بعد از ظهر روز کاری حساس‌ترین بازی فصل لیگ برتر را گذاشتند. به نظرم جز تاسف خوردن نمی‌شود کاری کرد.

استقلال و پرسپولیس

به نظر شما پرسپولیس می‌تواند ششمین قهرمانی متوالی خود را کسب کند؟

واقعیت این است که به نظرم هنوز خیلی زود است در مورد قهرمانی حرف بزنیم، چون بازی‌های زیادی تا پایان فصل مانده است. ولی اگر احساسی بخواهم جواب بدهم بله قهرمان می‌شویم. یعنی آرزو می‌کنم تیم محبوبم قهرمان شود و دبل هت تریک کند. به نظرم خیلی فوق العاده خواهد بود. هم رکوردمان دست نیافتنی تر می‌شود و هم به عدد ۶ ختم می‌شود که رویایی است.

خیلی از استقلالی‌ها هم کری خواندند و گفتند در وزارت جدید و بعد از رفتن سلطانی فر، پرسپولیس قهرمان نخواهد شد. در این خصوص چه صحبتی دارید؟

آنهایی که قهرمانی‌های پرسپولیس را به وزیر یا عوامل دیگر ربط می‌دهند، در واقع خودشان را زیر سوال می‌برند. من که اصلا اعتقادی به این مسائل ندارم چون فوتبال در زمین انجام می‌شود و هر تیمی‌بهتر کار کند می‌تواند در پایان فصل جام بگیرد. حالا ما هم منتظر می‌مانیم و می‌بینیم که در پایان بازی‌ها کدام تیم جام قهرمانی را بالای سر می‌برد.

در ماجرای اختلاف طارمی‌و اسکوچیچ به نظر شما حق با چه کسی بود؟

خب من از بیرون به مسائل نگاه می‌کنم و از جزئیات خبری ندارم. ضمن اینکه به نظرم باید دقیقا صحبت‌های هر دو طرف را شنید و بعد نظر داد. به همین خاطر دوست ندارم در این خصوص چیزی بگویم. تنها حرفی که می‌زنم این است که امیدوارم زودتر ماجرا ختم به خیر شود، چون ادامه پیدا کردن این موضوع به تیم ملی ضرر می‌زند.

حتما در جریان ماجرای نام گذاری یک نوع ماهی به نام علی دایی قرار گرفتید.  نظر شما در این رابطه چیست؟

من شنیدم در خیلی از کشورها این کارها انجام شده و در کل کار بدی نیست. ولی مهم‌ترین نکته این است که قبلش با علی آقا هماهنگ کرده باشند و او اجازه این کار را داده باشد. اگر اجازه نگرفتند، بسیار کار زشتی است. حتی اگر اسم شیر به عنوان سلطان جنگل را هم می‌خواستند به نام اسطوره فوتبال ایران بگذارند هم باید اجازه می‌گرفتند، حالا چه برسد به یک نوع ماهی.

برویم سراغ دربی. پیش بینی شما از دیدار شنبه چیست؟

خب به نظرم چون بازی‌های زیادی تا آخر فصل باقی مانده، خیلی این دیدار در سرنوشت قهرمانی تاثیر گذار نیست. با این حال حساسیت فوق العاده ای خواهد داشت و من فکر می‌کنم بازی نزدیک و پربرخوردی شود. طبیعی است که دوست دارم پرسپولیس برنده این بازی باشد و به نظرم دو بر یک و با دو گل مهدی ترابی و مهدی عبدی استقلال را شکست می‌دهیم.

اهل کری خواندن هم هستید؟ معمولا با چه کسانی کل کل می‌کنید؟

بله زیاد. اصلا مزه فوتبال به کری خواندن است. من دوستان استقلالی زیادی مثل سام درخشانی، بهرام افشاری، امیر جعفری، مجید واشقانی، برزو ارجمند و... دارم و حسابی با این دوستان کل کل می‌کنم. با سام و بهرام خیلی کری داریم ولی امیر جعفری جدیدا کمتر در این بحث‌های فوتبالی شرکت می‌کند. دلیلش را نمی‌دانم ولی فکر می‌کنم به خاطر نتایج استقلال در این چند فصل اخیر باشد. البته این را هم بگویم من یک تنه حریف همه دوستان استقلالی ام هستم و اصلا کم نمی‌آورم.

تا حالا دربی را از نزدیک دیدید؟

بله من دربی‌های زیادی را از نزدیک دیدم ولی این موضوع به زمانی برمی‌گردد که هنوز در سینما شناخته شده نبودم و مردم مرا کمتر می‌شناختند. من از قدیم عاشق استادیوم رفتن بودم و تقریبا همه بازی‌های پرسپولیس را از نزدیک می‌دیدم. بعد از اینکه شناخته شدم، دوست نداشتم خیلی در دربی‌ها به ورزشگاه بروم. دلیلش هم این بود که خب من برای استقلال هم احترام زیادی قائلم و دلم می‌خواهد استقلالی‌ها هم کارهایم را ببینند. به همین خاطر سعی کردم روز دربی به ورزشگاه نروم. ولی در سایر بازی‌های پرسپولیس به ورزشگاه می‌روم و تیم محبوبم را تشویق می‌کنم.

بهترین خاطره شما از دربی‌ها مربوط به کدام بازی است؟

قطعا بازی که با هت تریک ایمون زاید استقلال را بردیم. آن روز واقعا عجیب بود و هیچکس فکرش را نمی‌کرد که پرسپولیس بازی ۲ بر صفر باخته را با نتیجه ۳ بر ۲ ببرد. آن هم درحالیکه ما ۱۰ نفره شدیم و خدابیامرز مهرداد اولادی اخراج شد. یادم می‌آید آن بازی را در شیراز به همراه حمید استیلی عزیز دیدیم. واقعیت این است که من فکر می‌کردم به خاطر رفتاری که در آن زمان با او انجام شد و استیلی را از پرسپولیس بیرون کردند، بازی‌های پرسپولیس خیلی برایش اهمیت نداشته باشد. ولی آنقدر حمید استیلی حرص خورد و با تعصب بازی را دنبال کرد که من کیف کردم. آن روز واقعا خوشحال شدم که دربی را در کنار یک پرسپولیسی متعصب و یک انسان فوق العاده تماشا کردم و برایم خیلی خوشحال کننده بود.

بازیکن مورد علاقه شما در دربی‌ها چه کسی بود؟

همه بازیکنان پرسپولیس عزیز و محترم بودند و هستند، ولی من همیشه عاشق فرشاد پیوس بودم و وقتی بازی‌های او را می‌دیدم ، کیف می‌کردم. شاید باورتان نشود ولی به خاطر فرشاد پیوس من عاشق عدد ۱۷ شدم و هنوز هم خیلی این عدد را دوست دارم.

با این همه عشق و علاقه ای که به پرسپولیس دارید، اگر بازی‌های این تیم همزمان با فیلمبرداری‌های کارهای شما باشد، چه می‌کنید؟

خب خیلی کار سخت می‌شود ولی سعی می‌کنم طوری برنامه ریزی کنم که بازی‌های پرسپولیس را از دست ندهم. معمولا هم به همین شکل می‌شود و می‌توانم اکثر بازی‌های تیم محبوبم را ببینم.

موقع دیدن بازی‌های پرسپولیس استرس هم دارید؟

خب مگر فوتبال ،آن هم دیدن بازی تیم محبوبت بدون استرس و هیجان هم می‌شود. البته میزان استرس بستگی به اهمییت بازی هم دارد. به طور کلی من عاشق پرسپولیس هستم و هر جا که باشم دلم با پرسپولیس است. شاید باورتان نشود وقتی حتی پرسپولیس مساوی می‌کند، تا چند ساعت نمی‌توانم دیالوگ بگویم و عصبی‌ام

منبع: خبر ورزشی


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2raq8m