پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/09/11 23:45
کد خبر: 17974

آغاز جنگ دربی با صحبت های پیروانی | پیروانی بر شیپور جنگ دمید

سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس گفت: شکر وقتی من بازی می‌کردم، بیشترین بردها را در دربی داشتیم.

افشین پیروانی در آستانه دربی و در گفتگو با رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس از تجربیات و فضای این بازی سخن گفت.

وی اظهار داشت: برای ما که به دنبال قهرمانی هستیم به ویژه ششمین قهرمانی پیاپی، همه بازی‌های مهم و حساس است ولی در این شرایط هم دربی برای مجموعه پرسپولیس و هواداراش، حساسیت دیگری دارد. قهرمانی یعنی پشت سر گذاشتن همه رقبا ولی پیروزی در بازی رو در رو واقعا یک چیز دیگر است.

کاپیتان و گلزن سابق سرخپوشان در دربی‌ها، خاطرنشان کرد: خدا را شکر وقتی من بازی می‌کردم، بیشترین بردها را داشتیم. اگر از من درباره بهترین لحظه زندگی ورزشی‌ام سوال شود با وجود تمام قهرمانی‌ها و حضور در جام جهانی، همان لحظه گلزنی در دربی فینال جام حذفی را انتخاب می‌کنم که باعث قهرمانی پرسپولیس هم شد. (آن گل اولین دبل قهرمانی تاریخ باشگاه را نیز به ارمغان آورد).

او تصریح کرد:  روز شنبه هم بچه‌ها با خنده و شادی از زمین خارج شوند و لذتی که در آن دربی نصیب من شد را برای هریک از بچه‌ها که گلزنی کند، آرزو می‌کنم.

پیروانی درباره بدون تماشاگر برگزار شدن این بازی تصریح کرد: زمانی که ما بازی می‌کردیم، هواداران از شب قبل می‌آمدند و جلوی ورزشگاه آزادی می‌خوابیدند. درِ ورزشگاه ساعت هشت باز می‌شد. از همان زمان تماشاگران شروع به تشویق می‌کردند. ما که می‌رسیدیم، ۹۰ درصد انرژی آن‌ها رفته بود. بدون تماشاگر بودن دربی مایه تاثر است.

وی گفت: در پایان بازی قبل لازم شد بعضی مسایل، از جمله موضوع مجوز حرفه‌ای مطرح شود و نشد درباره تماشاگران صحبت کنیم. واقعا چه اتفاقی می‌افتد که ما چهارشنبه تماشاگر داریم. همه چیز به آن خوبی انجام می ‌شود. بعد روز دوشنبه بازی بدون تماشاگر می‌شود؟ اگر قرار نبود بیایند چرا شروع شد و اگر شروع شد، چرا متوقف گردید. بردن دربی با حضور تماشاگر بهترین لذت از فوتبال است. ما بیشترین هوادار را داریم و وقتی ورود تماشاگر ممنوع است، بیشترین ضرر برای پرسپولیس است که به هر شهری برود، تماشاگر دارد.

پیروانی درباره این که با توجه به تجربیات در دربی، چه نصیحتی می‌تواند برای بازیکنان داشته باشد، اضافه کرد: حرف درستی نیست که نباید این بازی را حساس کرد. این بازی ذاتا حساس است. به بازیکنان می‌گویم؛ آرامش خود را حفظ کنید و بالاترین سطح انرژی و تمرکز را به بازی ببرید. امیدوارم، روز شنبه یک اتفاق خوب دیگر برای پرسپولیس روی بدهد.

اندیشه معاصر


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27q95e