چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/09/09 13:48
کد خبر: 17882

چرا گونه آفریقایی کرونا وحشتناک است؟

با استناد به نتایج نظرخواهی از متخصصان که توسط شرکت "هوان کوانگ" انجام شد، یکی از خطرناک ترین ویژگی های سویه جدید کرونا، تغییرات زیاد در ساختار ژنی ویروس است.

به گفته ژانگ ونهونگ، مدیر بیمارستان بیماری های عفونی "هواشان" در دانشگاه فودان به دلیل تغییرات زیاد ساختاری، قدرت حیات ویروس بیش از سویه قبلی می‌شود.

یکی دیگر ویژگی های سویه اُمیکرون سرعت شیوع آن است. به همین دلیل است که بسیاری از کشورها سعی می کنند با بستن مرزها مانع از ورود این سویه به داخل کشور بشوند.

سومین ویژگی سویه جدید ویروس کرونا، نابودی ایمنی ضدکروناست که در بدن شخص (پس از ابتلا یا واکسیناسیون) شکل گرفته است.

متخصصان چینی با بررسی داده های واکسیناسیون در بریتانیا و سایر کشورهایی که درصد بالای واکسیناسیون را داشته‌اند، ویژگی سوم را عنوان کردند.

به گفته محققان چینی، فعلا جمع بندی نتایج درباره خطرناک بودن اُمیکرون زود است و نیاز به وقت بیشتری برای مطالعه و بررسی این سویه جدید ویروس کرونا دارد.

به گزارش اسپوتنیک، گفتنی است اُمیکرون، نام یک سویه از ویروس کروناست که اخیرا در بوتسوانا در جنوب آفریقا شناسایی شده و به نظر می‌آید در این کشور به ویژه در استان شمالی گائوتنگ با دو کلانشهر پرتوریا و ژوهانسبورگ، شیوع یافته است. این سویه بسیار واگیردار با کدگذاری B.۱.۱.۵۲۹ شناسایی شده که سازمان جهانی بهداشت آن را اُمیکرون نامیده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4j5w5e