چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/09/08 10:35
آلودگی هوا
کد خبر: 17824

تحمل آلودگی هوا برای زنده ماندن

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:اگر گرما می خواهیم و می خواهیم زنده بمانیم باید آلودگی را نیز مقداری تحمل کنیم .

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مردم را از مصرف سوخت مازوت در نیروگاه ها و صنایع نترسانیم؛ اگر زمانی که گاز کم داریم، مازوت مصرف نکنیم ۲۵درصد کشور در خاموشی فرو‌ می رود.

فریدون عباسی: اگر می‌خواهیم زنده بمانیم آلودگی را تحمل کنیم/ اگر مازوت نسوزانیم، ۲۵درصد کشور خاموش می‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛ فریدون عباسی با بیان این مطلب و با اشاره به آلودگی هوای تهران افزود: آلودگی هوای تهران در زمان سرد شدن هوا پدیده ای فیزیکی است. در حال حاضر انواع و اقسام موتور خانۀ گازوئیلی و‌ گازی فعالیت می کنند و انواع موتور سیکلت ها در تردد است.

وی گفت: کامیون های فرسودۀ دودزا شب ها اجازه تردد دارند ‌در حالی که اگر روز در خیابان ها باشند، شاید آلودگی کمتر از شب باشد. این عوامل باعث آلودگی هوای تهران می شود و وقتی هوا سرد باشد و‌ باد هم نیاید این آلودگی پایین می ماند و برای همین از حد مجاز خارج می شود.

وی ادامه داد: ما باید دو کار را همزمان انجام دهیم تا بتوانیم وقتی از مازوت استفاده می‌کنیم، آلودگی ایجاد نکند.

اول این که، وزارت نفت شروع کند ‌و در مدت زمان مشخص عناصر ناخالص مازوت را به زیر استاندارد برساند؛ مثلا گوگرد را از ۳ تا ۶ درصد باید به نیم درصد برسانیم، حتی برای کشتی ها که در اقیانوس رفت و آمد دارند هم این استاندارد باید رعایت شود. وزارت نفت هم باید تلاش کند که ناخالصی های نفت کوره را پایین بیاورد و دوم آن که، وزارت نیرو باید به نیروگاه ها دیکته کند که از فیلتر استفاده کنند.

نماینده مردم کوهچنار و کازرون در مجلس شورای اسلامی گفت: الان ما باید مدیریت کنیم که مازوت در نیروگاه هایی که دور از مناطق مسکونی است، استفاده شود.

عباسی تاکید کرد: استفاده از مازوت اجتناب ناپذیر است و فقط باید آن را مدیریت کنیم .

وی بیان کرد: در حال حاضر وزارت نفت و نیرو نمی توانند این ناخالصی های مازوت را بگیرند و از فیلتر استفاده کنند، پس به مردم توصیه می کنیم اگر به فکر محیط زیست هستند مدیریت مصرف داشته باشند و خودشان مصرف گاز را پایین بیاورند تا گاز به نیروگاه ها و صنایع برسد و ما این مقدار متضرر نشویم.

عباسی با تاکید بر صرفه جویی در مصارف خانگی گفت: زمانی که هوا سرد می شود بیشترین مصرف انرژی در مصارف خانگی است و برای تامین گاز مردم، گاز نیروگاه و صنایع را قطع می کنند، چراکه نمی شود مردم را در سرما رها کرد.

وی گفت: در شرایط امروز باید مردم به اقتصاد کشور کمک کنیم و صرفه جویی در مصرف انرژی داشته باشند تا بتوانیم گازوییل صادر کنیم .

عباسی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چند درصد از صنایع و نیروگاه ها در تهران از مازوت استفاده می کنند گفت: صنایع در تهران  زیاد از مازوت استفاده نمی کنند، بلکه  از گاز و گازوییل استفاده می کنند. من موافق سوزندان گازوییل هم نیستم و معتقدم باید از مازوت استاندار استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: اگر گرما می خواهیم و می خواهیم زنده بمانیم باید آلودگی را نیز مقداری تحمل کنیم .


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45ajb9