پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/09/07 09:05
ارز دیجیتال | بیت کوین | اتریوم | ارز دیجیتال شیبا اینو | رمز ارز
کد خبر: 17774

صفر تا صد خرید ارز دیجیتال | آموزش خرید ارز دیجیتال

بنابر اعلام اوکی اکسچنج، با بهره‌گیری از تئوری بلاک چین (blockchain) توانسته است ارزی غیر متمرکز، کاملا غیر فیزیکی و در عین حال ایمن برای جهانیان اختراع کند. وی در سال ۲۰۰۹ میلادی به طور رسمی ارز خود را با نام بیت کوین (bitcoin) به جهانیان عرضه کرد و در حالی که برخی از کارشناسان عدم موفقیت چشم‌گیر این پروژه را در آینده‌ی نزدیک متصور می‌شدند، تنها در طی گذشت چند سال این ارز دیجیتال یا بهتر بگوییم رمز ارز تبدیل به یکی از ارزشمندترین دارایی‌های جهان شد.

در سال ۲۰۰۸ میلادی بود که فردی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو به دلیل انتشار مطلبی راجع به اینکه قصد دارد صنعت ارزی جهان را متحول سازد، در صدر اخبار بین المللی قرار گرفت.

بنابر اعلام اوکی اکسچنج،  با بهره‌گیری از تئوری بلاک چین (blockchain) توانسته است ارزی غیر متمرکز، کاملا غیر فیزیکی و در عین حال ایمن برای جهانیان اختراع کند. وی در سال ۲۰۰۹ میلادی به طور رسمی ارز خود را با نام بیت کوین (bitcoin) به جهانیان عرضه کرد و در حالی که برخی از کارشناسان عدم موفقیت چشم‌گیر این پروژه را در آینده‌ی نزدیک متصور می‌شدند، تنها در طی گذشت چند سال این ارز دیجیتال یا بهتر بگوییم رمز ارز تبدیل به یکی از ارزشمندترین دارایی‌های جهان شد.

اکنون سال‌ها از عرضه‌ی اولیه‌ی بیت کوین نخستین رمز ارز بازار کریپتوکارنسی می‌گذرد و همچنان این رمزارز در میان با ارزش‌ترین دارایی‌های جهان قرار دارد؛ بعد از بیت کوین رمزارزهای با ارزش دیگری مانند اتریوم، دوج کوین، سولانا و… وارد بازار کریپتو شدند و آن‌ها نیز توانستند در مدت کوتاهی ارزش و طرفداران زیادی را به خود جذب کنند. به همین خاطر بسیاری از افراد علاوه بر اینکه از بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، سولانا (SOL) و... به عنوان ارزی جهت معاملات و دریافت خدمات بهره می‌برند، با خرید ارز دیجیتال اقدام به سرمایه‌گذاری‌های پر سود می‌کنند.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که خواهان سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال هستید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید تا با هم به بررسی نحوه خرید ارز دیجیتال و نکات مهم آن بپردازیم.

اقداماتی که پیش از خرید ارز دیجیتال باید انجام دهید!

برای خرید ارز دیجیتال باید مراحل زیر را طی کنید:

1- انتخاب صرافی ارز دیجیتال معتبر

2- ثبت نام در این صرافی

3- احراز هویت

4- ایجاد کیف پول ارز دیجیتال

5- تحلیل و پیش بینی قیمت ارز دیجیتال مورد نظر

6- خرید ارز دیجیتال

با انجام این مراحل که به راحتی نیز انجام می‌شود می‌توانید توکن و رمزارز منتخب خود را خریداری کرده و به ترید (معاملات) پر سود بپردازید. در ادامه هر کدام از این گام‌ها را با جزئیات بیشتر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

انتخاب صرافی ارز دیجیتال معتبر

مانند هر چیزی در این جهان برای خرید ارز دیجیتال و رمز ارز خود باید به جایی که آن‌ها را ارائه می‌دهند، رجوع کنید. اما قطعا مکان خریداری رمز ارز به مانند محصولش غیر فیزیکی است. به این معنا که باید وارد یک وب سایت معاملاتی (صرافی ارز دیجیتال) شوید و از آن به راحتی جهت خرید و فروش ارز دیجیتال بهره‌مند شوید. اما بهترین صرافی جهان چیست؟ صرافی خارجی بهتر است یا ایرانی؟ و چندین سوال دیگر که در ادامه به سرعت آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که استفاده از صرافی‌های خارجی مانند بایننس، کوینکس، هوبی و… برای ایرانیان به دلایل تحریم فوق العاده ریسکی است. چرا که امکان بلوکه شدن دارایی شما در این صرافی‌ها بسیار زیاد است.  از جمله‌ویژگی های  صرافی معتبر می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

امنیت بالای صرافی

دارا بودن بیش از ۴۰۰ رمز ارز و توکن گوناگون

نرم افزار خرید و فروش ارز دیجیتال

ارائه دادن کیف پول ارز دیجیتال امن

نمایش نمودار قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال

و…

با این ویژگی‌ها و ثبت نام در این صرافی برتر ارز دیجیتال شما چندین مرحله و گامی که برای خرید ارز دیجیتال باید بردارید را یکجا بر خواهید داشت. برای مثال با ثبت نام در این صرافی، شما نیاز به ایجاد کیف پول رمز ارز نخواهید داشت؛ زیرا در این سایت به شما کیف پول اختصاصی و امن ارائه خواهد شد.

تحلیل و پیش بینی قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال

اگر تحلیل و بررسی نمودار تکنیکال را بلد هستید؛ می‌توانید با ورود به اوکی اکسچنج و سپس بخش تبادل سریع، با سرچ نام کوین و توکن مورد نظرتان نمودارش را مشاهده کرده و با استفاده از اندیکاتورها آن‌ها را تحلیل کنید. اما اگر تحلیل نمی‌کنید و وارد بر این کار نیستید؛ می‌توانید از یک دوست یا آشنایی که تجربه‌ی کار و خرید و فروش ارز دیجیتال را دارد بپرسید و راهنمایی بگیرید.

پس از انجام همه‌ی مراحلی که تا به اینجا گفتیم در نهایت نوبت به خرید ارز دیجیتال می‌رسد. برای این کار وارد قسمت تبادل سریع شده و به راحتی هرچه تمام تر نام کوین خود را مانند BTC، ETH، SHIB، AVAX، SAND و… جست و جو کرده و مقداری که می‌خواهید بخرید را وارد کنید و تمام. البته اگر موجودی ریالی شما کافی نبود باید ابتدا موجودی خود را افزایش داده و پس از آن اقدام به خرید بیت کوین، خرید اتریوم، خرید شیبا اینو، خرید ارز سند و… کنید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27qgov