جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/09/05 01:14
دلار | قیمت دلار | افزایش قیمت دلار
کد خبر: 17713

افزایش شدید قیمت دلار در هفته آینده | دلار 35 هزار تومانی در راه است

​دلار در چند روز گذشته افزایش قیمت ناگهانی داشت ، انتظارات افزایشی در بازار دلار برجسته‌ بودند و برخی تحلیل‌گران دستاورد سفر گروسی به ایران را دلار 35 هزار تومانی عنوان می کنند.

 قیمت دلار آمریکا  برای اولین بار در سال جاری از مرز 29 هزار تومان عبور کرد. تحلیل‌گران معتقدند علت اصلی رشد قیمت دلار  بی‌نتیجه بودن سفر گروسی به ایران بود. مذاکرات احیای برجام هفته آینده از سرگرفته می‌شود و احتمالا خروجی سفر گروسی به ایران بر روند مذاکرات تاثیر منفی خواهد گذاشت.

وزن اخبار بدبینانه در شبکه‌های اطلاع رسانی مبادله ارز زیاد شده است و حتی اظهار نظرهایی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه دست خالی رفتن گروسی از ایران باعث خواهد شد قیمت دلار برای اولین بار رقم 35 هزار تومان را تجربه کند. البته امید طرفین برای احیای برجام هنوز کاملا از بین نرفته است، وزیر خارجه کشورمان حصول توافق با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را امکان‌پذیر می‌داند. نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز این کشور را آماده بازگشت به توافق و لغو تحریم‌های مغایر با برجام می‌داند، اما از طرف دیگر احتمال استفاده از گزینه‌های دیگر در صورتی که ایران به برنامه‌های هسته‌ای خود سرعت بخشد را مطرح می‌کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4m8xn8