پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/09/04 05:22
اخبار حوادث | جنایت | قتل
کد خبر: 17709

ضجه های پدر آرمان بعد از اعدام + فیلم

آرمان عبدالعالی، در سال ۱۳۹۲ مرتکب قتل غزاله شکور شد و به قصاص محکوم گردید.»

با وجود همه تلاش‌های انجام گرفته از سوی چهره‌های مختلف، اما خانواده شکور طی سال های گذشته همواره بر اجرای حق قانونی خود تاکید داشتند و حکم قصاص آرمان عبدالعالی پس از شش بار تعویق، سرانجام سحرگاه دیروز اجرا شد.

آرمان عبدالعالی، در سال ۱۳۹۲ مرتکب قتل غزاله شکور شد و به قصاص محکوم گردید.»

با تقاضای قصاص و گذشت نکردن خانواده غزاله شکور، حکم قصاص آرمان عبدالعالی که از سال ۹۲ در زندان به سر می‌برد، صبح دیروز چهارشنبه ۳ آذر در زندان رجایی شهر تهران اجرا شد. طی سال‌های گذشته جلسات متعددی در دادستانی تهران با حضور قضات و اعضای کمیته صلح و سازش و همچنین فعالان و چهره‌های فرهنگی و اجتماعی شاخص برای گرفتن رضایت از خانواده غزاله شکور برگزار شده بود. با وجود همه تلاش‌های انجام گرفته از سوی چهره‌های مختلف، اما خانواده شکور طی سال های گذشته همواره بر اجرای حق قانونی خود تاکید داشتند.

از سه شنبه گذشته نیز تلاش‌های دوباره دادستانی تهران، کمیته صلح و سازش و برخی از مقامات قضایی دیگر برای متقاعد کردن خانواده شکور به منظور گذشت از اجرای حکم قصاص قاتل فرزندشان، شدت گرفته بود تا این که بر اساس قانون هر دو خانواده برای اجرای حکم به زندان رجایی شهر دعوت شدند.

آخرین تلاش ها برای جلب رضایت پدرو مادر غزاله

این تلاش‌ها تا جایی ادامه داشت که قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی از ساعت ۴ صبح به همراه تیمی از قضات اجرای احکام و کمیته صلح و سازش که سابقه طولانی در رضایت گیری برای پرونده‌های مختلف قتل دارد وارد سالن جلسات زندان رجایی شهر شدند.

در ابتدای حضور قاضی شهریاری در این اتاق، وی و دیگر اعضای کمیته صلح و سازش همه تلاش خود را برای کسب رضایت خانواده شکور انجام دادند که این تلاش‌ها باز هم به نتیجه‌ای نرسید و اولیای دم بر اجرای حق قانونی و شرعی خود اصرار داشتند.

در جلسه فوق، علاوه بر تلاش افراد با سابقه در گرفتن رضایت برای پرونده‌های قصاص به خانواده عبدالعالی نیز فرصت داده شد تا برای گرفتن رضایت با خانواده شکور دیدار داشته باشند. در انتهای جلسه قاضی شهریاری یک بار دیگر از خانواده شکور درخواست کرد در فضایی آرام و به دور از حضور افراد برای سرنوشت پرونده قتل دخترشان تصمیم گیری کنند.

پیش از اعزام آرمان عبدالعالی به سالن اجرای حکم، خدام حرم مطهر امام رضا(ع) نیز با همراه داشتن پرچم متبرک گنبد حضرت امام رضا(ع)، ملاقاتی با خانواده شکور داشتند، اما تلاش‌های آن‌ها نیز برای گرفتن رضایت بی نتیجه ماند و آرمان عبدالعالی باوجود همه تلاش‌های انجام گرفته در طول هشت سال گذشته، به سمت سالن اجرای حکم رفت و حکم قصاص در مورد او به اجرا در آمد.

پیشتر مادر غزاله شکور در مصاحبه‌ای تاکید کرده بود اگر آرمان، محل جسد دخترم را بگوید او را می‌بخشم، اما محتویات پرونده و اقاریر آرمان حکایت از آن داشت که او پس از قتل غزاله شکور، جسد وی را داخل سطل زباله انداخته است.

ماجرای قتل غزاله چه بود؟

 در این پرونده‌، پسری به نام آرمان متهم بود 14 اسفند سال 92، پس از آن که دختر موردعلاقه‌اش غزاله را به خانه‌شان دعوت کرده، او را به قتل رسانده و جسدش را داخل یک چمدان چرخ‌دار گذاشته و در سطل زباله انداخته است.

یکی از دلایلی که باعث به وجود آمدن پیچیدگی‌های قضایی در روند رسیدگی به این پرونده شد، پیدا نشدن اثری از جسد غزاله در همه این سال‌ها بود؛ مسئله‌ای که حتی گاهی باعث‌ به‌وجود آمدن ادعاهایی درباره زنده بودن این دختر شد، اما این ادعاها هرگز ثابت نشد و آن چه پلیس و قضات دادگاه در جریان بررسی‌های گسترده به آن رسیدند، شکی باقی نگذاشت که دختر 19 ساله توسط آرمان به قتل رسیده است.

این همان حقیقتی بود که آرمان هم در جریان محاکمه به آن اعتراف کرد و به این ترتیب بود که او از سوی قضات دادگاه به قصاص محکوم شد و این حکم به تأیید دیوان‌عالی کشور نیز رسید.

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد:«حکم قصاص آرمان عبدالعالی در پی تقاضا و عدم گذشت خانواده غزاله شکور و علیرغم تلاش‌های صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی، شورای حل اختلاف و فعالین فرهنگی و اجتماعی کشور طی سالهای اخیر به منظور جلب رضایت اولیای دم که تا اخرین لحظات هم ادامه داشت، سحرگاه امروز سوم آذر ماه در زندان رجایی شهر اجرا شد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3gda5n