پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/09/02 23:17
طلا | طلا و سکه | قیمت طلا
کد خبر: 17680

واکنش مثبت بازار طلا به مذاکرات

نبود تقاضا و افت بهای فلز زرد باعث شد در بازار امروز، طلا و سکه تحت تاثیر افزایش قیمت دلار قرار نگیرد؛ البته به نظر می‌رسد افزایش دلار هیجانی باشد چرا که بازار طلا به انتشار اخبار مثبت درمورد برجام و نزدیک شدن به روز مذاکره واکنش مثبت نشان داده است.

با وجود ادامه روند صعودی بازار ارز، قیمت طلا و سکه متاثر از افت حدود ۲۳دلاری اونس جهانی کاهش یافته است؛ در این رابطه رییس اتحادیه طلا اظهار کرده که افزایش قیمت بیشتری در انتظار این بازار نیست.

روز گذشته بازار طلا هم در مسیر افزایشی اونس و دلار قرار گرفت و قیمت طلا حدود ۱۰هزار و سکه ۱۰۰هزار تومان گران شد. اما در بازار امروز، ارزش اونس جهانی در واکنش به معرفی رییس فدرال رزرو حدود ۲۳دلار افت کرد و به سطح ۱۷۹۵دلار بازگشت؛ در مقابل دلار به روند صعودی ادامه داد و تا ۲۸۶۵۰تومان بالا رفت، ولی بازار طلای داخلی تحت تاثیر پالس کاهشی اونس، جلوی سیگنال افزایشی دلار ایستاد و قیمت طلا و سکه عقب‌نشینی کرد.

ابراهیم محمدولی، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در این رابطه گفت: نبود تقاضا و افت بهای فلز زرد باعث شد در بازار امروز، طلا و سکه تحت تاثیر افزایش قیمت دلار قرار نگیرد؛ البته به نظر می‌رسد افزایش دلار هیجانی باشد چرا که بازار طلا به انتشار اخبار مثبت درمورد برجام و نزدیک شدن به روز مذاکره واکنش مثبت نشان داده است.

وی با پیش‌بینی قیمت‌ها برای روز‌های آینده خاطرنشان کرد: نگاه مردم به دور جدید مذاکرات مثبت است و انتظار دارند طی روز‌های پیش‌رو اخبار خوبی درمورد برجام به گوش برسد؛ در کنار این موضوع، روند اونس هم نزولی شده و به نظر نمی‌رسد دلار بیش از این به مسیر صعودی ادامه دهد.

محمدولی بیان کرد: لذا پیش‌بینی می‌شود که درصورت برقراری آرامش در بازار ارز، تداوم روند نزولی اونس جهانی و اتفاقات مثبت درمورد برجام، به زودی شاهد کاهش قیمت‌ طلا و سکه باشیم.

رییس اتحادیه طلا با اشاره به قیمت‌ها ادامه داد: امروز بهای سکه امامی با ۱۰۰ هزار تومان کاهش به ۱۲میلیون و ۴۰۰هزار و سکه طرح قدیم با همین میزان افت قیمت به ۱۲میلیون و ۲۰۰هزار تومان رسید.

این فعال بازار اضافه کرد: قیمت نیم سکه به شش میلیون و ۴۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۶۸۰هزار و سکه‌های یک گرمی به دو میلیون و ۲۵۰هزار تومان کاهش یافته است؛ همچنین امروز هر مثقال طلای ۱۷عیار با قیمت پنج میلیون و ۳۴۶هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۲۳۴هزار تومان معامله می‌شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3ek899