پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/08/29 15:15
کد خبر: 17589

برگشت مبالغ اضافی دریافت‌شده از مشتریان خرید خودرو

پس از اعلام مخالفت رئیس جمهور با افزایش قیمت خودرو و دستور لغو آن توسط وزارت صمت، خودروسازان اعلام کردند قیمت‌ها به حالت قبل برگشته و مبالغ اضافی دریافتی از مشتریان به حساب آن‌ها بازخواهد گشت.

هفته گذشته پس از اطلاعیه ایران خودرو و سایپا برای افزایش قیمت خودروها، رئیس‌جمهور دستور به متوقف کردن افزایش قیمت‌ها داد.

در ادامه دو شرکت خودروسازی اطلاعیه جدیدی برای کاهش قیمت‌ها و واریز مبلغ مابه‌التفاوت قیمت خودروها به مشتریان منتشر کردند.

پیگیری‌ها از شرکت ایران خودرو نشان می‌دهد اطلاعیه اصلاح قیمت در تاریخ ۲۲ آبان برای تمامی مشتریان ارسال شده است.

در این اطلاعیه تاریخ اصلاح قیمت برای مشتریان از ۲۵ آبان به مدت حداکثر ۱۰ روز کاری ذکر شده است. بنابراین خریداران ایران خودرو حداکثر تا روز هشتم آذر باید منتظر برگشت پرداختی اضافه خود باشند.

اختلاف قیمت برخی از خودروها همچون پژو ۲۰۶ تیپ دو حدود ۲۲ میلیون تومان است و این ۲۲ میلیون تومان از پول تمامی مشتریان ایران خودرو باید حدود ۱۰ روز کاری در حساب ایران خودرو باقی بماند.

برای خودروهای دیگر مبلغ اضافی حدود ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومان است.

بنابراین با یک نگاه کلی به پول‌های بلوکه شده در حساب ایران خودرو از زمان واریز وجه توسط خریدران تا زمان برگشت مبلغ اضافی، میزان نقدینگی بسیار زیادی نزد این شرکت خودروسازی حفظ می‌شود که خود جای سوال دارد این مبالغ چقدر می‌تواند برای این شرکت سوددهی داشته باشد و برای مشتریان ضرر؟

اصلاح دعوت‌نامه‌های سایپا

همچنین با پیگیری‌ها از سایپا پاسخ کاملی دریافت نشد.

کارشناس این خودروسازی فقط پاسخ داد که دعوت‌نامه‌ها اصلاح و ارسال شده است و اشاره‌ای به زمان بازپرداخت پول مردم نکرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3qaxb8