پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/08/27 06:30
قیمت طلا | افزایش قیمت طلا
کد خبر: 17544

توقف صعود قیمت طلا

بهای معاملات هر اونس طلا با ۰.۰۹ درصد کاهش، به ۱۸۶۸ دلار و ۶۰ سنت رسید. اونس طلا در معاملات شب گذشته بازار نیویورک با ۰.۹ درصد افزایش، در ۱۸۷۰ دلار و ۲۰ سنت بسته شده بود.

قیمت طلا در معاملات صبح پنج شنبه بازار آسیا اندکی کاهش داشت، اما ضعیف شدن ارزش دلار و بازده اوراق خزانه آمریکا روند کاهشی این فلز ارزشمند را محدود کرد.

 بهای معاملات هر اونس طلا با ۰.۰۹ درصد کاهش، به ۱۸۶۸ دلار و ۶۰ سنت رسید. اونس طلا در معاملات شب گذشته بازار نیویورک با ۰.۹ درصد افزایش، در ۱۸۷۰ دلار و ۲۰ سنت بسته شده بود.

دلار که رابطه معکوس با قیمت طلا دارد، در معاملات روز پنج شنبه کاهش پیدا کرد، اما نزدیک به بالاترین رکورد ۱۶ ماه اخیر مانده است.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا روز پنج شنبه رشد ملایمی داشت، اما از بالاترین رکورد سه هفته گذشته که در معاملات روز گذشته به آن صعود کرده بود، فاصله گرفت. فروش اوراق قرضه ۲۰ ساله هم ناامیدکننده بود. سرمایه گذاران نگران افزایش سریع‌تر از حد انتظار نرخ‌های بهره توسط بانک مرکزی هستند.

چارلز ایوانز، رییس بانک فدرال رزرو شیکاگو اظهار کرد: بانک مرکزی آمریکا تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه را اواسط سال ۲۰۲۲ کامل خواهد کرد. با این حال بانک مرکزی به رصد این که سطح بالای تورم پایین خواهد آمد، ادامه می‌دهد.

در انگلیس، افزایش چشمگیر تورم در ماه اکتبر، انتظارات برای افزایش نرخ‌های بهره این کشور در ماه دسامبر را تقویت کرد. شاخص قیمت مصرفی بر مبنای ماه به ماه ۱.۱ درصد و بر مبنای سال به سال ۴.۲ درصد افزایش یافت.

بر اساس گزارش اینوستینگ، در اروپا هم یک مقام بانک مرکزی اروپا اظهار کرد: اگر معلوم شود تورم از آنچه پیش بینی شده بود، طولانی‌تر شده است، بانک مرکزی اروپا باید آماده کنترل تورم در منطقه یورو شود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۲۴ دلار و ۹۹ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، ۱۰۵۹ دلار و ۴۵ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری یک درصد افزایش یافت و به ۲۱۹۰ دلار و ۲۱ سنت رسید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3wo8n6