پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/08/23 04:33
کد خبر: 17409

اتهام جنسیتی به بازیکن تیم ملی بانوان | ملی پوش زن مرد از آب درآمد

رئیس فدراسیون فوتبال اردن با ارسال نامه‌ای به AFC خواستار تأیید صلاحیت جنسیتی یکی از بازیکنان تیم ملی بانوان ایران برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا شد.

فدراسیون فوتبال اردن معتقد به حضور یک بازیکن غیر قانونی در ترکیب تیم ملی فوتبال بانوان ایران در مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا بوده و به همین بهانه به کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه نوشته است. 

 فدراسیون فوتبال اردن مشخصا حضور یک بازیکن را در ترکیب تیم ملی فوتبال بانوان ایران غیر قانونی می داند و در نامه ای که برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده نوشته  تیم ایران در انجام این اقدامات با حضور مردان به عنوان بازیکنان زن در تیم بانوان و استفاده از دوپینگ، سوابقی دارد.

علی بن الحسین رئیس فدراسیون فوتبال اردن در توئیتی نامه ارسال شده به AFC  را منتشر کرد که در آن این چنین آمده است: « کنفدراسیون فوتبال آسیا باید بررسی کند و در صورت شک و شبهه اقدامات لازم را انجام دهد.با توجه به شواهد ارائه شده توسط AFC و با توجه به اهمیت این رقابت‌ها، از AFC درخواست می‌کنیم تا تحقیقات شفاف و روشنی را توسط هیاتی متشکل از کارشناسان مستقل پزشکی برای بررسی صلاحیت بازیکن مورد نظر و سایر اعضای تیم آغاز کند، به خصوص اینکه تیم فوتبال بانوان ایران سابقه مسائل جنسیتی و دوپینگ را دارد. ما امیدواریم که شما روند قانونی را برای حفظ یکپارچگی بازی در آسیا دنبال کنید. مشتاقانه منتظر شنیدن نظرات شما در مورد نتیجه این تحقیقات هستیم.»

فدراسیون فوتبال اردن خواستار این شده که جنسیت یکی از بازیکنانی که در ترکیب تیم ملی فوتبال بانوان ایران به میدان آمده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا مشخص شود. شاگردان مریم ایراندوست در حالی با چنین اتهامی مواجه شده اند که در تلاش برای حضور در جام ملت های آسیا هستند و به همین بهانه اردویی را در کیش برگزار کرده اند. در روزهای آتی قرار است تیم ملی فوتبال بانوان ایران برای انجام بازی های تدارکاتی از جمله دیدار با بلژیک در مسابقه دوستانه آماده شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3gda9z