سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/08/22 13:30
بیت کوین | قیمت بیت کوین
کد خبر: 17391

انفجار قیمت بیت کوین در هفته جاری

تحلیل‌گران انتظار دارند که با انجام به‌روزرسانی تپروت، فعالیت‌های معاملاتی هم در هفته جاری بیشتر شود؛ به‌روزرسانی‌ای که قرار است ساعت ۱۳:۱۰ (به وقت تهران) فردا، یکشنبه ۲۳ آبان، انجام شود و هدف آن بهبود معیارهای مربوط به حریم خصوصی و کارایی شبکه بیت کوین است.

برخی از کارشناسان معتقدند که به‌روزرسانی تپروت (Taproot) شبکه بیت کوین می‌تواند در آینده باعث افزایش قیمت این ارز دیجیتال شود. 

 پس از آنکه خریداران نتوانستند قیمت بیت کوین را در سطح اوج تاریخی این هفته حفظ کنند، بازار ارزهای دیجیتال هم روز جمعه سقوط عمیق‌تری را تجربه کرد. تحلیل‌گران انتظار دارند که با انجام به‌روزرسانی تپروت، فعالیت‌های معاملاتی هم در هفته جاری بیشتر شود؛ به‌روزرسانی‌ای که قرار است ساعت ۱۳:۱۰ (به وقت تهران) فردا، یکشنبه ۲۳ آبان، انجام شود و هدف آن بهبود معیارهای مربوط به حریم خصوصی و کارایی شبکه بیت کوین است.

لوکاس انزرزدورفر (Lukas Enzersdorfer)، مدیرمحصول بیت پاندا (Bitpanda) گفته است احتمالاً با انجام به‌روزرسانی تپروت، قدرت خریداران برای افزایش قیمت بیشتر می‌شود.

قرار است این به‌روزرسانی تا یک روز دیگر انجام شود و با این حال برخی از کارشناسان معتقدند که تپروت تأثیر چندانی بر قیمت بیت کوین نمی‌گذارد. با توجه به رشد ۳۰ درصدی قیمت بیت کوین در چند ماه گذشته، این احتمال وجود دارد که برخی از سرمایه‌گذاران پیش از به‌روزرسانی تپروت وارد موقعیت‌های معاملاتی لانگ (خرید) شوند.

همچنین بخوانید: تپروت چیست؟ هر آنچه سرمایه‌گذاران باید درباره ارتقای تپروت بیت کوین بدانند

معامله‌گران در میان‌مدت به‌دنبال کسب سودهای بیشتر از بیت کوین خواهند بود؛ البته پس از اصلاح احتمالی قیمت این ارز دیجیتال.

الکس کوپتسکویچ (Alex Kuptsikevich)، تحلیل‌گر اف‌ایکس پرو (FxPro)، در این باره گفته است:

نمودار بیت کوین ظاهراً آن‌قدر پرنوسان شده است که دیگر نمی‌تواند شاخص قابل‌اعتمادی برای بازار ارز دیجیتال باشد و این نقش [احتمالاً] به اتریوم واگذار می‌شود. بنابراین، شکسته‌شدن این روند صعودی قدرتمند می‌تواند اولین نشانه برای اصلاح بازار باشد و [معامله‌گران را به خرید در کف‌های قیمتی تشویق کند].

کاهش نوسانات بیت کوین

داده‌های وب‌سایت اسکیو (Skew) نشان می‌دهد که نوسانات تحقق‌یافته بیت کوین در حال بازگشت به پایین‌ترین سطح خود در یک سال گذشته است. نمودار زیر نشان می‌دهد که نوسانات بیت کوین از ماه مه (اردیبهشت)، زمانی که روند نزولی در بازار آغاز شد، پیوسته در حال کاهش بوده است.

اکنون اما تحلیل‌گران انتظار دارند که با وجود رکوردشکنی‌های اخیر بیت کوین، نوسانات قیمت همچنان پایین بماند. کیو‌سی‌پی کپیتال (QCP Capital)، یک شرکت تجاری فعال در حوزه ارز دیجیتال که در سنگاپور مستقر است، گفته است که در بازار بیت کوین یک موقعیت معاملاتی خنثی (۵۰ درصد لانگ، ۵۰ درصد شورت) و یک موقعیت اختیار معامله شورت وِگا (Vega) هم در بازار اتریوم دارد.

منظور از موقعیت معاملاتی شورت وگا شرایطی است که معامله‌گر با کاهش نوسانات ضمنی قیمت، کسب سود می‌کند. نوسان ضمنی هم نشان‌دهنده انتظار بازار از نوسانات قیمت در آینده است. به‌طور کلی می‌توان گفت که نوسانات ضمنی در بازارهای نزولی رشد می‌کند و در بازارهای صعودی کاهش می‌یابد.

ارز دیجیتال


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4v57l6