پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/08/21 03:43
پیمان قاسم خانی | همسر پیمان قاسم خانی
کد خبر: 17361

رقص جنجالی پیمان قاسم خانی و همسرش در اسپانیا + فیلم

میترا ابراهیمی همسر پیمان قاسم خانی فیلمی از تفریحاتشان در اسپانیا در فضای مجازی به اشتراک گذاشت.

پیمان قاسم خانی ۳۰ دی‌ ۱۳۴۴ خورشیدی است. پیمان قاسم خانی فیلمنامه‌نویس و بازیگر ایرانی است.پیمان قاسم‌خانی در اکثر ساخته‌های مهران مدیری به عنوان نویسنده و یا سرپرست نویسندگان در کنار او حضور داشته‌است.در ادامه فیلم به اشتراک گذاشته شده همسر پیمان قاسم خانی را مشاهده می کنید.

زندگی نامه پیمان قاسم خانی

پیمان قاسمخانی متولد ۳۰ دی ماه سال ۱۳۴۵ در تهران‎‌‎ْ؛ فیلم‌نامه‌ نویس و بازیگر ایرانی، که در رشته آمار انفورماتیک در دانشگاه اهواز تحصیل کرده و همسر او بهاره رهنما یکی از بازیگران سینمای ایران است ثمره زندگی آنهایک دختر به نام پریا، متولد سال ۱۳۷۷ است. قاسمخانی در سال ۱۳۷۰ به مرکز آموزش فیلمسازی قدم نهاده و دوره فیلم‌نامه‌ نویسی را در این مرکز گذرانده و بعد از گذراندن این دوره در مرکز آموزشی و فیلمسازی فردوس به نگارش فیلم‌نامه روی آورد. او گفته است شاید تنها فیلمنامه نویسی در سینمای ایران باشم که بدون آشنایی با سینما گران و بدون واسطه وارد این حرفه هنری شده ام کما اینکه اکثر فیلمنامه نویسان با وجود آشنایی در سینما وارد این حرفه می شوند.

پیمان قاسمخانی پس از یک تجربه بازیگری نه چندان موفق در”عاشقانه” (علیرضا داوودنژاد، ۱۳۷۴) با نگارش فیلمنامه “دختری با کفش های کتانی” (رسول صدرعاملی، ۱۳۷۷) جایگاه خود را به عنوان یک فیلمنامه نویس حرفه ای تثبیت کرد. بااینکه در مرحله نگارش فیلمنامه “دختری با کفشهای کتانی” صدرعاملی ازفریدون فرهودی خواست که نسخه ای جدید بر فیلمنامه قاسمخانی بنویسد و بخش هایی رابه داستان بیفزاید، اما نتیجه کم و بیش کاری یک دست از آب درآمد که برای زمان خودشفیلمی جسورانه به شمار می رفت و البته الگویی برای سازندگان فیلم های تین ایجری شدکه در ظاهر داعیه اجتماعی بودن داشتند، اما هدفشان بیشتر فتح گیشه بود.

پیمان قاسم خانی

او برای نوشتن فیلم نامه (دختری با کفش‌های کتانی) موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم‌نامه نویس از خانه سینما شد‌، بعد سناریو و سرپرست نویسندگی سریال «پاورچین» را به کارگردانی مهران مدیری بعهده گرفت.

پیمان قاسمخانی سابقه ساختن فیلمی کوتاه به نام “هزارپا” با بازی پگاه آهنگرانی، سروش صحت، بهاره رهنما و مهران مدیری را دارد.

در سال ۱۳۸۲ موفقیت وی تکامل یافته، و برای نگارش فیلمنامه “مارمولک” به کارگردانی کمال تبریزی سیمرغ بلورین را دریافت کرد.

پوکر نخستین فیلمنامه جدی پیمان قاسمخانی بود که بسیاری آن را بهترین فیلمنامه تاریخ سینمای ایران می دانستند. اما این فیلمنامه پس از چند بار دست به دست شدن میان کارگردان های نام آشنای سینما، به کاظم راست گفتار رسید و او نیز با تغییراتی فراوان آن را با نام “نقاب” جلوی دوربین برد و روانه اکران کرد. با اینکه فیلم در همان سر و شکل تغییر یافته فیلمنامه اش با کاستی هایی روایی همراه بود، اما همچنان داستانی مخاطب پسند و جاندار داشت. هرچند که خود قاسمخانی هنوز هم از به هدر رفتن آن فیلمنامه سخن می گوید.

“سن پترزبورگ” (بهروز افخمی، ۱۳۸۸) و “ورود آقایان ممنوع” (رامبد جوان، ۱۳۸۹) دیگر فیلمنامه های قاسمخانی در نیمه دوم دهه هشتاد خورشیدی بودند که سطح کیفی خوبشان باز هم ثابت کرد که او بهترین گزینه برای نوشتن فیلمنامه هایی کمدی در بدنه سینمای ایران است. پیمان قاسمخانی که فیلمنامه “سن پترزبورگ” را با همکاری برادرش، محراب، نوشته بود، در این فیلم بار دیگر به طبع آزمایی در زمینه بازیگری دست زد و در کنار محسن تنابنده قرار گرفت.

جوایز و افتخارات پیمان قاسم خانی

پیمان قاسم خانی

– برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه از بیست و دومین جشنواره فیلم فجر برای فیلم “مارمولک” – ۱۳۸۲

– برنده تندیس زرین بهترین فیلمنامه (همراه با فریدون فرهودی) از سومین جشن خانه سینما برای فیلم “دختری با کفشهای کتانی” –

پیمان قاسم‌خانی که در دانشکده اهواز آمار انفورماتیک خوانده‌است در سال ۱۳۷۰ به مرکز آموزش فیلمسازی باغ فردوس رفت و اولین دوره فیلمنامه‌نویسی را در این مرکز زیر نظر سیف الله داد گذراند وی همچنین مدت کوتاهی را در کلاس آموزشی بهرام بیضایی گذارنده است. از جمله فیلمنامه‌های او: من زمین را دوست دارم، بوی خوش زندگی (بازنویسی)، نان و عشق و موتور هزار (بر اساس کتاب شوهر مدرسه ای اثر جووانی گوارسکی بدون ذکر در فیلم) است که برای ابوالحسن داوودی و فیلمنامه «هتل» را نیز برای مرضیه برومند نوشته‌است.

نویسندگی سریال

پیمان قاسم خانی

 ● پژمان  – 1392

● دزد و پلیس – 1391

● ساختمان – 1389

● مسافران – 1388

● مرد هزار چهره – 1387

● باغ مظفر – 1385

● ‌های برره – 1384

● ‌کمربندها را ببندیم – 1383

● پاورچین – 1381

● بدون شرح – 1381

● خانه ما – 1379

● هتل یک – 1377

● گالری 9 – 1376

● خانه سبز – 1375

نویسندگی فیلم

پیمان قاسم خانی

 ● چپ راست – 1399

● خوب، بد، جلف – 1397-98

● چهار انگشت – 1397

● خوب، بد، جلف – 95–1394

● طبقه حساس – 1392

● زندگی مشترک آقای محمودی و بانو – 1391

● شیش و بش – 1389

● ورود آقایان ممنوع – 1389

● سن پطرزبورگ – 1388

● انیمیشن تهران 1500 – 1387

● نقاب – 1383

● مکس – 1383

● مارمولک – 1382

● نان و عشق و موتور 1000 – 1380

● دختری با کفشهای کتانی – 1377

● عاشقان – 1374

● بوی خوش زندگی – 1373

● من زمین را دوست دارم – 1372


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4m8xmj