سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/08/19 12:30
کد خبر: 17321

حباب سکه به 160 هزار تومان رسید

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا گفت: این موضوع باعث شده حباب سکه از ۳۵۰هزار تومان هفته گذشته به ۱۶۰هزار تومان در بازار امروز برسد که پایین‌ترین میزان حباب نسبت به چند ماه اخیر است.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران افزایش قیمت طلا و سکه را هیجانی دانست و گفت: حجم مبادلات به پایین‌ترین سطح رسیده و رکود بازار نسبت به هفته‌های گذشته تشدید شده است.

نادر بذرافشان درباره آخرین وضعیت بازار طلا توضیح داد: از ابتدای هفته ارزش اونس جهانی حدود ۹دلار افزایش یافته است و در بازار ارز هم شاهد رشد قیمت دلار هستیم که این دو عامل باعث شد تا امروز قیمت طلا و سکه بعد از یکماه ثبات، افزایش یابد.

وی درباره میزان تغییرات قیمت طلا و سکه بیان کرد: تحت تاثیر عوامل گفته شده قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار ۱۴۰هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸عیار ۳۲هزار، سکه طرح قدیم ۲۸۰هزار، هر قطعه سکه امامی ۳۰۰هزار، نیم و ربع سکه هر کدام ۵۰هزار و سکه یک گرمی هم ۳۰هزار تومان گران‌تر شده است.

بذرافشان از تشدید رکود بازار نسبت به هفته گذشته خبر داد و گفت: افزایش نوسان قیمت‌ در بازار طلا باعث شده فروشندگان به دلیل نگرانی از بالا رفتن و خریداران در انتظار کاهش قیمت‌ها اقدام به خرید و فروش طلا و سکه نکنند؛ لذا در حال حاضر علاوه بر افت تقاضا برای خرید، حجم فروش‌ها نیز کاهش پیدا کرده است.

 

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا افزود: این موضوع باعث شده حباب سکه از ۳۵۰هزار تومان هفته گذشته به ۱۶۰هزار تومان در بازار امروز برسد که پایین‌ترین میزان حباب نسبت به چند ماه اخیر است.

وی با پیش‌بینی قیمت‌ها برای روز‌های آینده اظهار کرد: چشم‌انداز کارشناسان از اونس جهانی تداوم روند افزایشی است، اما از آنجا که در بازار داخلی تقاضایی وجود ندارد، درصورتی که بازار ارز کنترل شود طی هفته آینده شاهد ثبات و حتی کاهش قیمت طلا و سکه خواهیم بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2xq9qw