پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/08/18 15:30
کد خبر: 17295

جریمه ۵۰ میلیونی برای ورزشکاران دوپینگی

ورزشکار متخلفی که چهار سال محروم می‌شود، ملزم به پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی می شود.

در  جلسه ای که به ریاست مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای برگزار شد، غلامرضا نوروزی، رییس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستاد، در گزارش عملکرد این ستاد در دو سال گذشته گفت: در سال ۲۰۲۱ از ورزشکاران ۲۵ فدراسیون ۷۷۳ بار نمونه گیری انجام شده که ۱۷ تخلف ثبت شد که البته دو مورد آن مربوط به امتناع ورزشکاران و یک مورد هم به نقض محرومیت ربط داشت. این در حالی است که در سال ۲۰۲۰ و از ۴۱۶ نمونه گیری از ۱۸ فدراسیون ۱۴ تخلف به ثبت رسید که در مقایسه تعداد نمونه‌ها و تخلف صورت گرفته، شرایط به سمت سالم سازی پیش می‌رود.

در ادامه این جلسه علی‌نژاد ضمن قدردانی از تلاش‌های خوب صورت گرفته، بر صدور پاسپورت بیولوژیک برای ورزشکاران رشته‌های استقامتی و قدرتی در داخل کشور تاکید کرد و گفت: همانگونه که مطلع هستید صدور این پاسپورت از ۱۱ آبان با همکاری آزمایشگاه کشور قطر آغاز شده است، اما، چون نمونه‌گیری از ورزشکاران رشته‌های استقامتی و قدرتی باید چهار بار در سال صورت بگیرد، بهتر است برای صرفه جویی در هزینه و زمان با یکی از آزمایشگاه‌های مجهز داخلی این کار انجام شود.

موضوع بعدی که در این جلسه مورد تاکید اعضا قرار گرفت، جریمه نقدی برای ورزشکاران خاطی بود که مقرر شد ورزشکار متخلفی که چهار سال محروم می‌شود، ملزم به پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی شود.

در این جلسه، علی نژاد و نوروزی، محمود خسروی‌وفا، مجید شهیدی، علی رغبتی، مرتضی فلاح و دکتر فرزاد شارکی حضور داشتند. بیشتر بخوانید: اعلام زمان بازگشت تماشاگران به ورزشگاه‌ها

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3z9pqa