پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/08/18 03:59
کریم باقری | مهدی طارمی
کد خبر: 17270

افشاگری کریم باقری از حذف مهدی طارمی

کریم باقری گفت: من، اسکوچیچ و خورشیدی چندبار با طارمی تماس گرفتیم ولی متأسفانه جواب نداد.

کریم باقری بازیکن سابق فوتبال اهل ایران است. کریم باقری در بازی دوستانه تیم ملی فوتبال ایران با برزیل با فوتبال خداحافظی کرد. کریم باقری سالهاست ازدواج کرده است. در ادامه فیلم کریم باقری که در رابطه با حذف مهدی طارمی صحبت کرده است می بینید.

بیوگرافی کریم باقری

باقری که در ۱۶ خرداد ۱۳۷۲ برابر تیم ملی فوتبال پاکستان در جام اکو، اولین بازی ملی خود راانجام داد، و ۸۷ بازی و ۵۰ گل در کارنامهٔ ملی خود به ثبت رساند.البته بیشتر این گلها دربازی باتیمهای درجه ۳آسیابه ثمر رسید بنحویکه تعداد۲۳گل از این گلهاشامل ۶گل به گوام ۹گل به مالدیو ۴گل به سریلانکاو۴گل دربازیبرابر با نپال به ثمر رسیده است .

کریم باقری

حضور کریم باقری در اردو تیم ملی ایران

وی پس از بازی مقابل تیم ایرلند جنوبی در سال ۱۳۸۰ از تیم ملی فوتبال ایران خداحافظی کردو دلیل خداحافظیاین بازیکن بزرگ در سن بیست و هفت سالگی هنوز مشخص نیست اما در زمان سرمربی‌گری علی دایی این بازیکنبا اعلام آمادگی برای حضور در تیم ملی بار دیگر به اردو تیم ملی ایران دعوت شدکه با بالاخره دربازی دوستانهٔ تیم‌های ایران و قطر، که در تاریخ ۱۹ آبان ۸۷ برگزار شد، کریم باقری بعد از حدود ۷سال بار دیگر برای تیم ملی فوتبال ایران بازی کرد و در تاریخ ۲۹ آبان ۸۷ چهل‌وهشتمین گل ملّی خودرا در بازی مقابل امارات به ثمر رساند.

خداحافظی باقری از تیم ملی

کریم باقری

او سرانجام در تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۸۹ در بازی دوستانه تیم ملی فوتبال ایران با برزیل در شهر ابوظبی باانجام هشتاد و هفتمین بازی ملی‌اش برای همیشه از تیم ملی خداحافظی کرد.

سایت فیفا در گزارشی مفصل دربارهٔ بازگشت کریم باقری به تیم ملی فوتبال ایران این بازیکن را با «زین‌الدین زیدان» مقایسه کرد.در مراسم بهترین‌های فوتبال سال ایران، کریم باقری با کسب بالاترین امتیاز از بینبهترین‌های فوتبال سال ۸۷، مرد سال فوتبال ایران شد.

ازدواج و خانواده کریم باقری

کریم باقری سالهاست با دختری بنام لیلا ازدواج کرده و دو پسر دارد امیر 26 ساله و امید 12 ساله که آنها هم راه پدر در فوتبال را پیگیری کردند.

 در سال 1378 مرد سال فوتبال ایران شد همچنین وی در نظرسنجی سایت آمار و تاریخ فدراسیون بین‌المللی فوتبال (IFFHS) به عنوان بازیکن محبوب جهان انتخاب شد.

رستوران داری

کریم باقری

 کریم باقری نمایندگی یکی از شعب رستوران های زنجیره KFC آمریکا در ایران را از آن خود کرده بود اما بعدها بدلیل حساسیت ها با این رستوران به اصطلاح آمریکایی برخورد و پلمپ شد که نام آن به SOOGOOD تغییر یافت.

بیشتر وقتم رو بجز خانواده با بعضی دوستان نزدیکم مثل احمدرضا عابدزاده، افشین پیروانی و علی دایی می گذرانم، ما چندتا نزدیک هم هستیم، همدیگر را می بینیم و با هم معاشرت داریم.

از کباب به عنوان محبوب ترین غذایش یاد می کند و می گوید هر وقت که فرصتی دست دهد سری به کبابی محبوبش در تهران می زند به غیر از این هم بارها تاکید می کند که کبابی قدیمی حاج علی در بازار تبریز را با هیچ رستوران دیگری عوض نمی کند.

بازی برگشت ایران و استرالیا ۸ آذر ۱۳۷۶ (۲۹ نوامبر ۱۹۹۷) در چهارچوب دور مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه.

زمانی که تیم ملی ایران ۲ گل از تیم استرالیا عقب بود و همگان بر این باور بودند که آخرینتیم راه‌یافته به جام جهانی تیم ملی فوتبال استرالیا است، کریم باقری در دقیقهٔ ۷۱ بازی توانست از فرصت به‌دست‌آمدهاستفاده کند و گل اول تیم ایران را وارد دروازهٔ تیم استرالیا کند.

همان گل باعث بهتر شدن روحیهٔ بازیکنان تیم ملی ایران شد و به دنبال آن ایران توانست در دقیقهٔ ۷۵و با پاس به‌یادماندنی علی دایی و فرار خداداد عزیزی گل دوم خود را در دروازهٔ تیم ملی استرالیا بنشاندو صعود تیم ملی ایران را به جام جهانی بعد از ۲۰ سال مسلم سازد .تیم ملی ایران پیش از آن تنها یکبار و در سال ۱۹۷۸ به جام جهانی آرژانتین راه پیدا کرده بود.

افتخارات کریم باقری

کریم باقری

قهرمانی در سیزدهمین دوره بازی‌های آسیایی (۱۹۹۸ بانکوک)

قهرمانی در جاماکو (۱۹۹۳ تهران)

مقام سومی جام ملت‌های آسیا (۱۹۹۶ امارات)

قهرمانی لیگ آزادگان با پرسپولیس (۱۳۷۵)

قهرمانی لیگ برتر ایران با پرسپولیس (۱۳۸۷)

قهرمانی جام حذفی با پرسپولیس (۱۳۸۹)

قهرمان جام باشگاه‌های عرب مقام سومی

جام باشگاه‌های آسیا با السد

بازیکن برتر ماه ژوئیه ۱۹۹۷ آسیا

بازیکن سوم سال آسیا۱۹۹۷

عضو تیم ستارگان آسیا در دیدار باستارگان فیفا (۱۹۹۷)

بهترین گل‌زن جهان در سال ۱۹۹۷ پس از روماریو

زننده بهترین گل ماه اکتبر ۲۰۰۰ آسیا

زننده بهترین گل ماه اکتبر ۲۰۰۱ آسیا

برترین بازیکن جام باشگاه‌های عرب (۲۰۰۱)

دومین بازیکن محبوب جهان در سال ۲۰۱۰

انتخاب به عنوان مرد اخلاق یک دهه فوتبال ایران

بهترین هافبک گل زن جهان در بازی‌های ملی بعد زیکو برزیلی

دومین گلزن برتر تاریخ تیم ملی فوتبال ایران.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4y8zlb