چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/08/18 02:18
کد خبر: 17265

افزایش شدید قیمت ها | لیست جدید قیمت های بازار

محصولات لبنی که دارای قیمت های مصوب و شامل کاهش 10 درصدی قیمت هستند تنها در میادین میوه و تره بار و برخی از فروشگاه های محدود به فروش می رسد.

درحالی که حدود دو ماه از وعده کاهش ۱۰ درصدی قیمت سه محصول لبنی گذشته ، ناهماهنگی و به تعبیری دیگر مخالفت یکی از اجزای زنجیره عرضه محصولات لبنی موجب شده است تا این  طرح در عمل خیلی محدود اجرایی شود.

بر اساس توافقات انجام شده مقرر شده بود که سه محصول لبنی شامل ماست ساده 2.5 کیلوگرمی، پنیریواف 400 گرمی و شیر پاستوریزه ساده کیسه‌ای 900 گرمی از اواسط مهر با کاهش 10 درصدی قیمت روانه بازار شوند اما شواهد میدانی نشان می‌دهد که بسیاری از فروشگاه ها این محصولات را برای عرضه ندارند و به جای آن محصولاتی با وزن های متفاوت که دارای قیمت های آزاد هستند به فروش می رسد.

محصولات لبنی که دارای قیمت های مصوب و شامل کاهش 10 درصدی قیمت هستند تنها در میادین میوه و تره بار و برخی از فروشگاه های محدود به فروش می رسد.باید توجه داشت این کاهش 10 درصدی قیمت لبنیات از محل کاهش 5درصدی سود تولید کننده و به همین اندازه از سود خرده فروشی بود اما بر اساس اطلاعات و مستندات رسیده  اصناف حاضر به گذشت از کاهش سود خود نشده و حتی نامه اعتراضی نیز به  معاون اول رئیس جمهور در این خصوص نوشته اند.

بر این اساس، صنایع لبنی نیز در ارتباط با وزارت صنعت، معدن و تجارت، با بیان این که اصناف حاضر به خرید این سه محصول از کارخانه ها نیستند، خواهان توزیع این محصولات از کانال های عرضه مستقیم این وزارتخانه شده اند. از سوی دیگر اتاق اصناف با ارسال نامه ای به معاون اول رئیس جمهور اعلام کرده که برخلاف بندهای 2 و 3 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، در جلسه تصمیم گیری درخصوص کاهش قیمت لبنیات، هیچ نماینده ای از اتاق اصناف حضور نداشته و الزام اصناف به کاهش سود فروش این محصولات غیر قانونی است.

خراسان


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3qa9vp