پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/08/17 16:10
کد خبر: 17260

صعود پنج ارز دیجیتالی تا پایان هفته

نشانه‌های صعودی در بازار بیت کوین و آلت کوین‌ها تا پایان هفته دیده می شود.

نرخ تسلط بیت کوین که در تاریخ ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر) حدود ۴۸ درصد بود، روز گذشته به ۴۲ درصد سقوط کرد. با این حال، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال همچنان در حال افزایش است و این نشان می‌دهد که روند صعودی برای مدتی از بیت کوین به بازار آلت کوین‌ها منتقل شده است.

کی یانگ جو (Ki Young Ju)، مدیرعامل کریپتو کوانت (CryptoQuant)، می‌گوید نهنگ‌های بیت کوین در حال فروش بخشی از دارایی خود هستند، اما این موضوع تاکنون باعث شکسته‌شدن حمایت قدرتمند ۶۰,۰۰۰ دلاری نشده است. او همچنین گفته است که موجودی بیت کوین صرافی‌های ارز دیجیتال همچنان در حال کاهش است و این موضوع می‌تواند نشانه‌ای برای فعالیت خریداران باشد.

نظرسنجی‌ای که پلن بی (PlanB)، خالق مدل انباشت به جریان (S2F)، اخیراً در توییتر خود منتشر کرده است، نشان می‌دهد که بیشتر سرمایه‌گذاران دیدگاهی صعودی نسبت به بیت کوین دارند و منتظرند که با آغاز سال ۲۰۲۰ قیمت حرکت صعودی خود را به سمت هدف ۲۸۸,۰۰۰ دلاری آغاز کند.

رائول پَل (Raoul Pal)، بنیان‌گذار ریل ویژن (Real Vision)، هم در جریان گفت‌وگوی ۳ نوامبر (۱۲ آبان) خود، دیدگاهی صعودی‌اش درباره بازار ارزهای دیجیتال را به اشتراک گذاشته بود. او گفته است بعید به نظر می‌رسد که روند صعودی فعلی در دسامبر (آذر) سال جاری به پایان برسد. پل منتظر تکمیل به‌روزرسانی شبکه اتریوم به نسخه دوم است و پیش‌بینی کرده است که تأیید مجوز عرضه صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اتریوم در نیمه اول سال ۲۰۲۲، باعث جذب سرمایه‌گذاران نهادی و افزایش قیمت این ارز دیجیتال در سال آینده شود.

کندل قیمت بیت کوین در تاریخ ۲ نوامبر (۱۱ آبان) از مقاومت الگوی پرچم صعودی عبور کرد، اما در ادامه خریداران نتوانستند قیمت را به بالای مقاومت موجود در محدود بین ۶۴,۸۵۴ تا ۶۷,۰۰۰ دلار برسانند. این نشان می‌دهد که فروشندگان هنوز تسلیم نشده‌اند و در تلاش‌اند تا مانع از ادامه حرکت صعودی قیمت شوند.

نکته مثبتی که وجود دارد این است که خریداران تاکنون با قدرت از حمایت میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه در ۶۰,۷۹۴ دلار دفاع کرده‌اند و در ادامه باید یک بار دیگر تلاش کنند تا قیمت را به بالای ناحیه مقاومتی پیش رو برسانند.

اگر در ادامه خریداران بتوانند از مقاومت ۶۷,۰۰۰ دلاری عبور کنند، شتاب حرکت صعودی قیمت می‌تواند بیشتر شود و در این صورت رسیدن به هدف الگوی پرچم صعودی در ۸۹,۴۷۶ دلار محتمل خواهد بود.

اما اگر قیمت سقوط کند و به زیر خط روند بالایی الگوی پرچم بازگردد، اعتبار این چشم‌انداز صعودی هم از بین خواهد رفت. ادامه روند نزولی می‌تواند با سقوط قیمت به میانگین متحرک ساده (SMA) ۵۰ روزه در ۵۴,۸۸۳ دلار همراه باشد. در چنین شرایطی خریداران احتمالاً قیمت را در محدوده بین میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه و سطح ۵۲,۹۲۰ دلار با قدرت حمایت خواهند کرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2l5ogr