پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/08/15 09:07
قیمت بیت کوین | ارز دیجیتال
کد خبر: 17175

افزایش قیمت بیت کوین در روزهای آینده | قیمت امروز بیت کوین (15 آبان)

افزایش تورم و کاهش رشد اقتصادی سرمایه‌گذاران بیشتری را به بازار ارز دیجیتال جذب کرده است که به عقیده کارشناسان باعث جهش قیمت بیت کوین و آلت کوین در روزهای آتی خواهد شد.

قیمت بیت کوین در ایران به متغیر های زیادی وابسته است . بزرگ ترین ریزش قیمت بیت کوین مربوط به رسیدن قیمت آن از ۲۰ هزار و ۸۹ دلار به ۱۱۱۱ دلار بود. قیمت بیت کوین به دلیل در اختیار داشتن حدود ۴۶ درصد از کل سهم ارزش بازار رمزارزها، به تعیین کننده ترین عامل مسیر حرکت بازار تبدیل شده است.   در ادامه قیمت بیت کوین امروز را ملاحظه میکنید.

قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین

بازار ارز دیجیتال هفته گذشته شاهد رکوردشکنی قیمت اتریوم و برخی از آلت کوین‌ها بود و حجم معاملات بیت کوین هم در این مدت به روند نزولی خود ادامه داد. قیمت بیت کوین در طول هفت روز گذشته کاهشی ۲ درصدی داشته و این در حالی است که اتریوم و سولانا در این مدت به ترتیب ۱.۵ و ۱۷ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

الکس کوپتسیکویچ (Alex Kuptsikevich)، تحلیل‌گر شرکت اف‌ایکس پرو (FxPro)، گفته است:معامله‌گران فعال بازار از ارزی به سراغ ارز دیگر می‌روند و به‌دنبال استفاده از نوسانات کوچک هستند. اگر جریان [بازار] در حال تغییر باشد، این اتفاق در مجموع نشانه مثبتی است. [منظور از تغییر جریان بازار] این است که ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در حال افزایش باشد.

برخی از تحلیل‌گران انتظار دارند که بیت کوین در هفت روز آینده مانند آلت کوین‌ها رشد کند؛ اتفاقی که می‌تواند قیمت این ارز دیجیتال را به مقاومت ۶۴,۰۰۰ دلاری برساند.

18369_719

ویل موریس (Will Morris)، از کارشناسان شرکت انگلیسی گلوبال بلاک (GlobalBlock)، می‌گوید:داده‌های تاریخی نشان می‌دهد که همبستگی‌ای مثبت و البته با کمی تأخیر، میان بازارهای مالی سنتی و بازار ارز دیجیتال وجود دارد که می‌تواند به رشد قیمت‌ها در ماه نوامبر (آبان) کمک کند.

معامله‌گران ارز دیجیتال منتظر انتشار گزارش درآمدی سه‌ماهه سوم صرافی کوین بیس هستند که قرار است سه‌شنبه همین هفته منتشر شود. درآمد این صرافی در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی، به‌دلیل کاهش حجم معاملات، منفی گزارش شده بود. ارزش سهام این صرافی در ۳۰ روز گذشته ۴۰ درصد بیشتر شده و این در حالی است که قیمت بیت کوین و اتریوم در همین مدت به‌ترتیب ۱۰ و ۲۵ درصد رشد داشته است.

همبستگی بین عملکرد بیت کوین و شاخص S&P500 در یک ماه گذشته هم افزایش یافته و این نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران همچنان به پذیرش ریسک تمایل زیادی دارند. از طرفی دیگر، تقاضا برای خرید اوراق خزانه‌داری (اوراق قرضه دولتی)، که به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری مطمئن شناخته می‌شود، تحت‌تأثیر بیشترشدن نگرانی‌ها در رابطه با افزایش تورم و کاهش رشد اقتصادی، کمتر شده است.

بیت کوین چیست؟

قیمت بیت کوین

بیت کوین یک ارز جذاب، پیچیده و نسبتا با کارایی جدید است که فقط به صورت آنلاین وجود دارد. این ارز دیجیتال به کاربر اجازه می دهد تا حد نسبتا زیادی در معاملات ناشناس باقی بماند.

بیت کویین ارزی است که برای پرداخت کالا و خدمات درست مانند یورو یا دلار آمریکا طراحی شده است. اما این ارز دیجیتال تفاوت‌های زیادی با ارز سنتی دارد. بیت کوین در سال ۲۰۰۸ توسط شخصی با نام مستعار “Satoshi Nakamoto” ساخته شد. این شخص مقاله‌ای را منتشر کرد که در آن در مورد چگونگی کار بیت کوین توضیحاتی را ارائه داد. او تنها یک سال بعداز آن شروع به معامله با این ارز و استخراج آن نمود.

دلیل جذب افراد به ارزهای دیجیتال، نبود واسطه ها و بانک ها با هزینه‌های سنگین است. از آنجا که این ارز کاملاً آنلاین است؛ شناسه کیف پول شما همان چیزی است که در معاملات استفاده می شود.

چگونه بیت کوین بخریم؟

قیمت بیت کوین

می‌توانید بیت کوین را با پول نقد خریداری کنید یا می توانید آن را با کارت های نقدی، اعتباری و نقل و انتقال سیم خریداری کنید. اما ابتدا باید حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. این حساب فقط مکانی برای ذخیره بیت کوین های شماست، دقیقاً مانند کیف پول کارت های اعتباری و اعتباری خود را نگه می دارد.

بسیاری از افراد از ارز دیجیتال برای خرید چیزهایی در Dark web استفاده می کنند. اما دور از انتظار نیست که دنیای دیجیتال این ارزها را در زندگی عادی افراد به عنوان مثال خرید بیمه‌های اتومبیل، خرید بلیط و ... عادی سازد. بعید نیست که به زودی با پیشرفت تکنولوژی، هنگام خرید اینترنتی بیمه بدنه خودرو  از یک سامانه خرید آنلاین بیمه، حق بیمه خود را با ارزهای دیجیتال بپردازید.

«Bitcoin» نخستین ارز دیجیتالی است. هیچ‌کس نمی‌داند که چه کسی آن را ساخته است. البته این موضوع تازه‌ای نیست. چون بیشتر ارزهای دیجیتالی در سکوت تولید می‌شوند.

گفته می‌شود که سازنده بیت کوین، فردی به نام «ساتوشی ناکوموتو» (Satoshi Nakomoto) است. دقیقا مشخص نیست که ساتوشی ناکوموتو واقعا یک فرد است یا گروهی از افراد تحت این نام، اقدام به تولید «Bitcoin» کرده‌اند.

بعد از تولد این رمزارز، دیگر خبری از ساتوشی ناکوموتو به گوش نرسید. مدتی بعد، رمزارزهای متفاوت دیگری مانند «لایت‌کوین»، «اتریوم» و… هم به دنیا معرفی شده‌اند.

مزایای بیت کوین

قیمت بیت کوین

یکی از مزایای اصلی «Bitcoin» این است که می‌توان آن را در حالت آفلاین هم در یک سخت‌افزار امن ذخیره کرد. به این حالت، «ذخیره سرد» گفته می‌شود. با وجود ذخیره سرد، امکان به سرقت رفتن رمزارزها به صفر می‌رسد.

ذخیره سرد، در مقابل «ذخیره گرم» قرار دارد. ذخیره گرم، نوعی ذخیره‌سازی است که طی آن، داده‌ها روی سطح اینترنت ذخیره می‌شوند و در نتیجه، امکان به سرقت رفتن آن به وجود می‌آید.

دیجیتالی بودن

«Bitcoin» یک ارز کاملا مجازی است که معادل فیزیکی ندارد. به همین دلیل برای ذخیره‌ آن به فضای خاصی نیاز ندارید.

شفاف بودن

تمام تراکنش‌های این رمزارز در دفترکلی که همه به اطلاعات آن دسترسی دارند ثبت می‌شود. هر کیف‌ پول یک کلید خصوصی و یک کلید عمومی دارد. کلید عمومی در تراکنش‌های ثبت شده قابل مشاهده است. با مراجعه به دفترکل مرکزی می‌توان میزان دارایی را مشاهده کرد.

امنیت بالایی دارد

این رمزارز روی شبکه بلاکچین که با استفاده از پروتکل‌هایی خاص، امنیت آن تضمین می‌شود کار می‌کند. نودها (چه نودهای معمولی و چه ماینرها) با پیروی از یک سری دستورات خاص به تایید یا رد تراکنش می‌پردازند. همچنین نودهای استخراج‌کننده یا ماینر، نقش اساسی در امنیت شبکه‌ دارند.

غیرمتمرکز است

قیمت بیت کوین

بر خلاف ارزهای فیات رایج در کشورها، ارز دیجیتال، تحت نظارت هیچ سازمان یا دولتی نیست. می‌توان این ویژگی را به طور همزمان، نقطه قوت و ضعف آن به شمار آورد. چون به دلیل نبود نظارت بر این سیستم، گزینه‌ای مناسب برای کلاه‌برداری به شمار می‌رود؛ کما اینکه تا به امروز بارها این اتفاق افتاده است.

سرعت بالا و کارمزد کم

نقل و انتقال دارایی توسط این رمزارز در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود. این در حالی است که اگر تجار بخواهند به صورت بین‌المللی نقل و انتقالات مالی داشته باشند باید چند روز منتظر بمانند.

گذشته از این، کارمزد انتقال ارزهای دیجیتال، بسیار کمتر از انتقال ارزهای فیات است. البته با افزایش سختی شبکه، کارمزد ارزهای رمزنگاری شده هم روندی صعودی به خود گرفته است.

تضمین انجام تراکنش

تراکنش‌های صورت گرفته در شبکه‌ بیت‌ کوین به هیچ عنوان لغو نمی‌شوند. به همین دلیل اگر شما رمزارز خود را اشتباها به شخصی که نمی‌شناسید بفرستید دیگر امکان برگشت ارزهای دیجیتالی شما وجود ندارد. ولی اگر فرد را بشناسید تنها با ارسال مجدد فرد، ارزهای شما بازگردانده می‌شوند.

این ویژگی برای تضمین انجام تراکنش به شبکه اضافه شده است. به این ترتیب، گیرنده به هیچ عنوان نمی‌تواند ادعا کند که رمزارزها را دریافت نکرده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/488jkn