جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/08/09 04:55
کد خبر: 17056

حدود ۷۰ درصد دارندگان دوج کوین در سود هستند

داده‌های تازه نشان می‌دهد که با وجود سقوط قیمت دوج کوین از ۰.۷۰ دلار به سطوح فعلی در ۰.۲۴۷ دلار، همچنان ۷۰ درصد از دارندگان این ارز دیجیتال در سود هستند.

داده‌های وب‌سایت تحلیلی «IntoTheBlock» نشان می‌دهد که ۶۸ درصد از دارندگان دوج کوین در حال حاضر در سود هستند. این داده‌ها که برای اولین بار در سایت بنزینگا (Benzinga) منتشر شد، نشان می‌دهد که ۲۶ درصد از دارندگان این ارز دیجیتال ضرر کرده‌اند و ۶ درصد هم در وضعیتی خنثی هستند؛ یعنی نه سود کرده‌اند و نه ضرر.

دوج کوین در ابتدای سال جاری رکورد جدیدی ثبت کرد و به بیش از ۰.۷۰ دلار رسید. در آن زمان قیمت دوج کوین نزدیک به ۱۰,۰۰۰ درصد افزایش یافته بود و به همین خاطر افراد زیادی به آن علاقه‌مند شدند. به نظر می‌رسد که این روندی صعودی با فعالیت یکی از انجمن‌های شبکه اجتماعی ردیت (Reddit) به نام وال استریت بتس (WallStreetBets) در ارتباط بوده است، چراکه حسابی در توییتر به نام «WSB Chairman» قبل از هجوم سرمایه‌گذاران خرد به بازار دوج کوین و جهش قیمت، پرسیده بود که آیا این ارز دیجیتال پیش از این با قیمت یک دلار معامله شده است یا خیر.

کمی بعد از این که دوج کوین روند صعودی خود را آغاز کرد، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و افراد مشهور دیگری درباره این ارز دیجیتال توییت‌هایی را منتشر کردند و باعث داغ‌ترشدن بازار این ارز دیجیتال شدند. پس از آنکه ایلان ماسک در برنامه «Saturday Night Live» اعلام کرد که دوج کوین نوعی «کلاهبرداری» است، قیمت این ارز دیجیتال به اوج تاریخی خود رسید و بعد از آن هم تا سطوح فعلی سقوط کرد.

با این حال احتمالاً اکثر دارندگان دوج کوین اکنون در سود هستند، چراکه میزان سرمایه‌گذاری خود را دو برابر کرده‌اند. گلوبر کانتسوتو (Glauber Contessoto) سرمایه‌گذار معروفی است که ۲۵۰,۰۰۰ دلار از پس‌انداز زندگی‌اش را اوایل فوریه (بهمن) در این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده تا میلیونر شود. او اخیراً سرمایه‌گذاری خود را افزایش داده و ۲۵,۰۰۰ دلار دیگر دوج کوین خریده است.

کانتسوتو ماه ژوئن (خرداد) در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که اطمینان خود را به سرمایه‌گذاری‌اش از دست نداده است و قصد دارد از سقوط قیمت دوج کوین به‌عنوان فرصتی برای افزایش دارایی‌اش استفاده کند. او گفته می‌خواهد سرمایه‌گذاری‌اش را حداقل برای یک سال حفظ کند.

کانتسوتو می‌گوید مردم درگیر نوسانات کوتاه‌مدت قیمت می‌شوند و نمی‌توانند تا پایان سرمایه‌گذاری خود صبر کنند. او همچنین گفته است که همیشه در سرمایه‌گذاری نوسان وجود دارد و معامله‌گرانی که نمی‌توانند این بالا و پایین‌ها را تحمل کنند، احتمالاً برای ارزهای دیجیتال ساخته نشده‌اند.

در اوایل سال جاری میلادی ای‌ام‌سی (AMC)، یکی از بزرگترین سینما‌های زنجیره‌ای جهان، اعلام کرد که پرداخت‌های مبتنی بر دوج کوین را برای کارت‌های هدیه خود که در وب‌سایت، اپلیکیشن موبایلی و سینماهایش از آنها استفاده می‌کند، خواهد پذیرفت. بر اساس داده‌های کریپتوِرک (Cryptwerk)، بیش از ۱,۷۰۰ کسب‌و‌کار هم اکنون دوج کوین را به‌عنوان یکی از روش‌های پرداختی خود پذیرفته‌اند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3ek759