جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/08/13 02:34
کد خبر: 17126

زندگینامه علی مصفا + عکس

علی مصفا متولد 11 آذرماه سال 1345 در تهران است .

 علی مصفا فرزند مظاهر مصفا و امیربانو کریمی است و برادرزاده حسینعلی خان نکیسا موسیقیدان و خواننده است. وی در سال 1370 با بازی در فیلم امید به کارگردانی حبیب کاوش بازیگری سینما را آغاز کرد اما با حضور در فیلم پری موفق شد جایزه بهترین بازیگر نقش دوم را از سیزدهمین جشنواره فیلم فجر بدست آورد.

علی مصفا برای بازی در فیلم های لیلا و پارتی کاندیدای دریافت جایزه شد.

وی در سال 1380 با بازی در مجموعه کیف انگلیسی بازیگری در مجموعه تلوزیونی را تجربه کرد.

مصفا پس از کارگردانی مستند فریب شعر و فیلم کوتاه همسایه در سال 1382 اولین فیلم بلندش را با نام سیمای زنی در دوردست با حضور لیلا حاتمی کارگردانی کرد.

وی در سال 1386 با بازی در مجموعه پریدخت نیز تجربه کاری دیگری در تلوزیون تجربه کرد.

ازدواج و همسرش

لیلا حاتمی در سال 1377 با علی مصفا ازدواج نمود.حاصل این ازدواج دو فرزند به نام های مانی و عسل می باشد.

بیو گرافی لیلاحاتمی

متولد 9 مهرماه 1351 در تهران می باشد و هم اکنون 44 سال سن دارد.او در رشته ریاضی فیزیک در تهران دیپلم گرفت. برای ادامه تحصیل به لوزان سوئیس رفت. در دانشگاه پلی تکنیک تهران (دانشگاه صنعتی امیرکبیر) در رشته مهندسی برق شروع به تحصیل کرد. تحصیل در این رشته را پس از دو سال نیمه کاره رها کرد و به دانشگاه لوزان، سوئیس رفت و آن جا ادبیات فرانسه خواند.

وی دختر مرحوم علی حاتمی می باشد.

ارتباط عاشقانه فیلم لیلا واقعی بوده است.قبل از شروع فیلمبرداری حس هایمان به هم شروع شده بود. اصلا آقای مهرجویی اول ما را به هم علاقمند کرد و بعد فیلمش را ساخت.

علی مصفا برای خواستگاری لیلا حاتمی پیش داود رشیدی رفت.

گفتنی است چندی پیش داود رشیدی بازیگر مطرح سینما تئاتر وتلویزیون در گفت وگویی روایت جالبی از آشنایی با خانواده حاتمی و ماجرای این ازدواج تعریف کرده بود:صمیمیت من و علی حاتمی به سال های قبل برمی گردد. ما با هم دوست بودیم و رفت و آمد خانوادگی داشتیم . لیلی و لیلا با هم بزرگ شدند . من و علی حاتمی واقعا مثل دو برادر بودیم و رفت و آمد ما و خانواده او هنوز هم ادامه دارد تا جایی که آقای مصفا برای خواستگاری از لیلا (حاتمی) پیش من آمد چون علی (حاتمی) دیگر فوت کرده بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27qz8v