پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1398/11/07 09:03
کد خبر: 5435

چقدر وام ودیعه مسکن پرداخت شد؟

از ابتدای طرح ودیعه مسکن تا ۲۳ بهمن ماه جاری تعداد ۵۴۴ هزار و ۹۹۵ فقره تسهیلات ودیعه مسکن، در مجموع به مبلغ ۱۳۴ هزار و ۷۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

 از ابتدای طرح ودیعه مسکن تاکنون چقدر وام ودیعه مسکن پرداخت شد؟

آنطور که مهر نوشته، برحسب مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا ۲۲ خرداد سال جاری مقرر شده است که به منظور حمایت از مستاجرین، امسال تا سقف ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به مستاجرین واجد شرایط معرفی شده توسط سامانه وزارت راه و شهرسازی اعطا شود و افراد واجد شرایط از سوی وزارت راه و شهرسازی به گونه‌ای به شبکه بانکی معرفی شوند که صرفاً در چارچوب سهمیه‌های ابلاغی باشد.

بر اساس استعلام صورت گرفته از سامانه مربوطه در وزارت راه و شهرسازی در سال‌جاری تا یازدهم بهمن ماه تعداد ۵۸۳ هزار و ۵۰ نفر، در مجموع به مبلغ ۲۳۳ هزار و ۸۰۱ میلیارد ریال، در سامانه ثبت‌نام و جهت دریافت تسهیلات ودیعه مسکن به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که این آمار بیانگر آن است که متقاضیان معرفی شده به شبکه بانکی تا تاریخ یاد شده مبلغ ۱۳۳ هزار و ۸۰۱ میلیارد ریال بیشتر از سهمیه ابلاغی بوده است.

 

براساس آمار، از ابتدای طرح ودیعه مسکن تا مورخ ۲۳ بهمن ماه تعداد ۴۴۵ هزار و ۹۹۵ فقره تسهیلات ودیعه مسکن، در مجموع به مبلغ ۱۳۴ هزار و ۷۰ میلیارد ریال پرداخت شده است. از این میزان مبلغ ۴۷ هزار و ۶۲۴ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹ و مبلغ ۸۶ هزار و ۴۴۶ میلیارد ریال در سال جاری تا ۲۳ بهمن ماه بوده است.

همچنین متقاضیان تسهیلات مذکور به مبلغ ۱۵ هزار و ۶۳۱ میلیارد ریال توسط بانک‌های عامل پذیرش شده‌اند و در حال تکمیل مدارک، ارائه ضمانت و دریافت تسهیلات هستند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3kyk82