چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/07/10 09:02
رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان
کد خبر: 16819

لحظه به لحظه با رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان | کشتی‌گیران کشورمان در رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان به مصاف رقبای خود رفتند.

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در نروژ از امروز در اسلو آغاز شد و ۴ کشتی‌گیر کشورمان به مصاف رقبای خود رفتند.

به گزارش رصد ورزشیرقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان یکی از بزرگترین رویدادهای ورزش کشتی می‌باشد که از سوی اتحادیهٔ جهانی کشتی سازماندهی و برگزار می‌شود. رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در بخش فرنگی مردان در ۱۹۰۴ و رقابت‌های آزاد در ۱۹۵۱ آغاز گردید. رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان از امروز آغاز شد و چهار نماینده ایران به مصاف رقبا رفتند. رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در اسلو آغاز شد. نگاه همه کشتی دوستان در سراسر جهان به رقابت‌‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان است. در روز نخست مسابقات جهانی کشتی آزاد، رقابت های 4 وزن 61، 74، 86 و 125 کیلوگرم برگزار می شود؛ اوزانی که رحمان عموزاد، یونس امامی، حسن یزدانی و امیرحسین زارع امیدهای کشتی ایران برای کسب مدال به شمار می روند.

رحمان عموزاد و امیرحسین زارع اولین تجربه مسابقات جهانی خود را در رده بزرگسالان پشت سر می گذارند، اما یونس امامی و حسن یزدانی قبلا سابقه کسب مدال در این رقابت ها را دارند. 

در ادامه اتفاقات روز نخست مسابقات جهانی کشتی را لحظه به لحظه مشاهده می کنید:

کشتی آزاد قهرمانی جهان در وزن61 کیلوگرم 

رحمان عموزاد که اولین تجربه خود در مسابقات جهانی بزرگسالان را سپری می کند، در کشتی نخست با نتیجه 5 بر صفر از سد گمزاتگادزی هالیدوف از مجارستان گذشت. رحمان که با یک سبک کشتی هجومی روی تشک می رود، در وقت اول توانست از حریف خود امتیاز بگیرد، اما در وقت دوم سعی کرد کشتی را مدیریت کند.  وی در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان توشیهیرو هاسگاوا از ژاپن و نیکو مگرلی از آلمان می رود.

رحمان عموزاد در دور دوم با نتیجه 9 بر 5 برابر هاسگاوا کشتی‌گیر قدرتمند ژاپنی و عنوان دار المپیک مغلوب شد؛ در حالی که تا 40 ثانیه مانده به پایان 5 بر 3 پیش بود. رحمات در کش و قوس های کشتی و در حملاتی که داشت، ناموفق بود و حتی نزدیک بود ضربه فنی شود، اما در نهایت با اختلاف 4 امتیاز شکست خورد.

حالا در صورت حضور هاسگاوا به فینال مسابقات، عموزاد راهی جدول شانس مجدد می‌شود و در غیر اینصورت پدیده کشتی ایران حذف خواهد شد.

کشتی آزاد قهرمانی جهان در وزن 74 کیلوگرم

یونس امامی در اولین کشتی خود برابر "بایامبادورج انخبایار" از مغولستان قرار گرفت و در حالی که در ابتدای کشتی دو امتیاز را از دست داد و در خاک حریف نشست، در ادامه موتور خود را روشن کرد. یونس موفق شد در وقت اول دو بار با سر زیربغل حریف را در خاک بنشاند و 4 بر 2 پیش بیفتد. او که حریف را با حمله های خود گیج و سردرگم کرده بود، در ادامه توانست با خاک کردن حریف و اجرای بارانداز 8 امتیاز دیگر بگیرد و در فاصله بیش از یک دقیقه مانده به پایان کشتی، 12 بر 2 برنده شود. امامی در دور دوم به مصاف نورکجا کایپانوف از قزاقستان می رود.

یونس امامی در دور دوم با نتیجه 12 بر صفر از سد نورکجا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از قزاقستان گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. امامی که دو سال قبل به این کشتی گیر قزاقستانی باخته بود، این بار با اقتدار کامل توانست قبل از پایان رسیدن وقت قانونی کشتی، به برتری برسد. حتی اعتراض لحظات پایانی مربی قزاقستان هم فایده ای نداشت. امامی برای رسیدن به نیمه نهایی به مصاف آوتاندیل کنتچادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان می رود.

کشتی آزاد قهرمانی جهان در وزن 86 کیلوگرم

در وزن 86 کیلوگرم حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف برنده مبارزه میان سباستین جزیرزانسکی از لهستان و عظمت دولت بیکوف از قزاقستان می رود. دیوید تیلور آمریکایی در بالای جدول حضور دارد و تا فینال به یزدانی برخورد نخواهد کرد. در این وزن 25 نفر حضور دارند.

در وزن 86 کیلوگرم حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف برنده مبارزه عظمت دولت بیکوف از قزاقستان رفت. در حالی که حسن یزدانی فعلا به رویارویی با تیلور فکر نمی کند، با خیالی راحت به مصاف رقیب قزاقستانی خود رفت. با اینکه بعد از کسب دو امتیاز اول، یزدانی در خاک حریف نشست، اما همانطور که پیش بینی می شد ستاره کشتی ایران موتور خود را روشن کرد و با اجرای فنون مختلف از حریف 10 امتیاز دیگر گرفت تا در نهایت 12 بر 2 برنده کشتی لقب بگیرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف اتهان راموس از پورتوریکو می رود.

حسن یزدانی در دور یک چهارم نهایی به مصاف اتهان راموس از پورتوریکو رفت و همانطور که پیش بینی می شد کار سختی برای شکست این کشتی گیر نداشت. در حالی که به نظر می رسد ستاره کشتی ایران سعی می کند فشار زیادی به خودش در مبارزه های ابتدایی نیاورد، با زیرگیری های متوالی امتیازات را یکی پس از دیگری به حساب خود واریز کرد. راموس هم حرفی برای گفتن نداشت و در نهایت بعد از 3 دقیقه با نتیجه 10 بر صفر شکست را پذیرفت.

حسن یزدانی در مرحله نیمه نهایی به مصاف آرتور نایفونوف دارنده مدال برنز المپیک و جهان از روسیه می رود. کشتی گیری که در نیمه نهایی المپیک 7 بر یک به حسن یزدانی باخت.

کشتی آزاد قهرمانی جهان در وزن 125 کیلوگرم

در وزن 125 کیلوگرم امیرحسین زارع پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 6 بر صفر دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس را مغلوب کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. زارع که مدال برنز المپیک را در کارنامه دارد، بعد از چند زیرگیری دیدنی به خوبی کشتی را مدیریت کرد و بدون دادن حتی یک امتیاز به حریف برنده شد. وی در این مرحله به مصاف برنده کشتی میان دسی از کانادا و نیکولاس گویازدوفسکی از آمریکا می رود.

منبع: ورزش سه


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4v5dlp