سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/12/17 06:48
کد خبر: 15692

آخرین قیمت طلا و سکه در بازار 17 اسفند

آخرین قیمت طلا و سکه در بازار 17 اسفند ماه را در ادامه مشاهده می کنید.

 قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد روز شنبه ۱۶ اسفند با ۴۲,۱۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۱۰ هزار تومان معامله شد.

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: تجدید روند صعودی دلار آمریکا، رشد بازده اوراق قرضه و خوش‌بینی فزاینده سرمایه‌گذاران به رشد اقتصادی آمریکا ضربه خود را به بازار طلا و بدبینی قاطعانه‌ای به روند قیمت‌ها در هفته آتی دامن زد.

اگرچه قیمت طلا از رکورد پایینی که در معاملات روز جمعه داشت، اندکی بهبود یافت؛ اما با کاهش هفتگی ۲درصد روبه‌رو شد. بهای اونس طلا در معاملات روز جمعه حدود ۲/ ۰درصد کاهش یافت و در ۱۷۰۰دلار بسته شد.

همسو با بهبود شرایط اقتصادی، برخی از تحلیلگران بازار می‌گویند که بازده اوراق قرضه فضا برای رشد بیشتر دارد و این به معنی این است که هر نقطه‌ای که اوج بازده اوراق قرضه باشد، کف قیمت طلا خواهد بود. به نظر می‌رسد تا زمانی که بازده اوراق قرضه و دلار تثبیت نشوند، بعید است روند نزولی طلا متوقف شود.

 

تشدید افت سکه

در جریان دادوستدهای نخستین روز معاملاتی بازار طلا، قیمت سکه به موازات افت نرخ ارز با کاهش همراه شد. به این ترتیب بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با ۱۸۰ هزار تومان کاهش در مقایسه با آخرین روز کاری به ۱۰میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید.

در روزهای اخیر قیمت اونس به سبب بهبود اوضاع اقتصادی جهانی در حال کاهش است؛ شرایط اقتصادی دنیا با توجه به واکسیناسیونی که در جهان در حال انجام است، بیانگر نشانه‌های مثبت اقتصادی است.

بنابراین تقاضا برای خرید طلا در بازارهای جهانی نیز به شدت کاهش یافته و سبب شده است در بازارهای داخلی نیز باتوجه به نوسانات کاهشی نرخ ارز به‌عنوان عاملی داخلی در کنار افت قیمت اونس جهانی طلا، مسیر کاهشی را طی کند. با کاهش قیمت اونس، سکه با از دست دادن حمایت ۱۰۵۰۰ وارد کانال پایین‌تر شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3woklv