یک‌شنبه 27 اسفند 1402 - 17 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/07/22 10:25
حسن یزدانی
کد خبر: 16966

به وقت انتقام؛ حسن یزدانی دوباره به تیلور آمریکایی رسید | سفر کشتی‌گیران ایران به آرلینگتون دالاس

دیدار دوستانه بین حسن یزدانی ودیوید تیلور روز 23 بهمن ماه سال جاری و در آرلینگتون دالاس در ایالت تگزاس برگزار خواهد شد.

به گزارش رصد ورزشیدیوید تیلور سوم کشتی‌گیر آزادکار آمریکایی است. دیوید تیلور از سال ۲۰۱۸ میلادی تا ۲۰۲۱ در ۵۱ کشتی خود پیروز میدان بوده و هیچ شکستی نداشته است. دیوید تیلور در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۱۸ در بوداپست حاضر بود که در مرحله گروهی مسابقات حسن یزدانی قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو را با نتیجه ۱۱ بر ۶ با شکست مواجه کرد. از افتخارات دیوید تیلور می توان به کسب نشان طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو اشاره کرد. رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان از شنبه در نروژ آغاز می‌شود که حسن یزدانی و دیوید تیلور در این رقابت‌ها باید برای چهارمین بار با یکدیگر سرشاخ شوند.

پس از دعوت رسمی رئیس فدراسیون کشتی آمریکا از متولیان کشتی ایران برای برگزاری یک دیدار تیم به تیم در این کشور، سایت فدراسیون کشتی آمریکا زمان برگزاری این رقابت‌ها اعلام کرد.

در توضیحات سایت فدراسیون کشتی آمریکا آمده است: ایران یکی از قدرت‌های سنتی کشتی آزاد است که دارای قهرمانان متعدد جهانی و المپیکی است. رقابت دوستانه بین ایران و آمریکا به چند دهه قبل بر می‌گردد و آخرین باری که تیم ایران در آمریکا حضور داشت در سال ۲۰۱۶ و در مسابقات جام جهانی لس آنجلس بود.

تماشای مسابقات کشتی آمریکا و ایران به طور سنتی در هر دو کشور جمعیت زیادی را به خود جلب می‌کند.

ریچ بندر مدیر اجرای کشتی آمریکا نیز گفت: کشتی فراتر از سیاست است و هیچ چیز بهتر از این رقابت دوستانه بین کشتی ایران و آمریکا نیست. این دو کشور بهترین کشورهای کشتی آزاد جهان هستند و ما خوشحالیم تیم آمریکا فرصتی پیدا کرده تا با یکی از قوی‌ترین تیم‌های جهان مبارزه کند.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده دیدار دوستانه بین کشتی ایران و آمریکا روز ۲۳ بهمن ماه سال جاری و در آرلینگتون دالاس در ایالت تگزاس برگزار خواهد شد.

حسن یزدانی

اولین تقابل حسن یزدانی با دیوید تیلور 

اولین کشتی حسن یزدانی با دیوید آمریکایی در فینال جهانی 2017 کشتی آزاد در کرمانشاه بود. در این رقابت ابتدا حسن یزدانی با 3 امتیاز از حریف خود پیشی گرفت اما در ثانیه های آخر دیوید تیلور با زیرگیری توانست حسن یزدانی را به خاک ببرد و 2 امتیاز کسب کند. در وقت دوم این رقابت‌ها حسن یزدانی با یک امتیاز دیگر نتیجه را 4 بر 2 به نفع خود کرد اما در یک غافلگیری دیوید تیلور حسن یزدانی را به خاک برد و نتیجه 4 بر 4 مساوی شد. 2 امتیاز بعدی را هم تیلور با فن خاک به دست آورد و با استفاده از خستگی حسن یزدانی، توانست قهرمان المپیک را ضربه فنی کند و پیروز این میدان شود. 

حسن یزدانی

دومین مسابقه حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور | قهرمانی جهان - بوداپست

رویایی حسن یزدانی و دیوید تیلور در رقابت‌های جهانی بوداپست این امید را بوجود آورده بود که این بار حسن یزدانی بتواند از سد حریف قدرتمند خود فائق آمده و پیروز میدان شود، در تقابل قبلی حسن با تیلور در کرمانشاه چون یزدانی یک وزن بالاتر آمده بود و در  وزن 86 کیلوگرم به رقابت می‌پرداخت آمادگی المپیک ریو 2016 را نداشت. در این رقابت مشابه کشتی قبل حسن یزدانی از حریف خود با نتیجه 3 بر 0 پیش افتاد. اما تیلور شروع به فن زدن به حسن یزدانی کرد و توانست 2 امتیاز از حسن بگیرد. اما دلاور ایران با جنگندگی تمام حریف خود را کنترل کرد و 2 امتیاز از تیلور پیشی بگیرد. وقت اول با پیروزی 5 بر 2حسن یزدانی به پایان رسید و هردو ورزشکار بعد استراحت شروع به رقابت در وقت دوم کردند که تیلور 4 امتیاز کسب کرد اما حسن یزدانی به رقابت خود و حرکات تاکنیکی زد و توانست نتیجه را مساوی کند. اما پیروز این نبرد در آخر کسی نیست جز دیوید تیلور آمریکایی و نتیجه را 9 بر 6 به نفع خود تمام کند و پیروز این رقابت باشد.

حسن یزدانی

حسن یزدانی به تیلور باخت/ طلا در ثانیه‌های پایانی پرید

دارنده مدال های طلای جهان و المپیک با شکست مقابل حریف آمریکایی در ثانیه‌های پایانی از رسیدن به مدال طلای المپیک بازماند.

در جریان حساس‌ترین مبارزه کشتی آزاد در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، حسن یزدانی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک از ایران و دیوید تیلور دارنده مدال طلای جهان از آمریکا در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم به مصاف هم رفتند که این مبارزه حساس و دیدنی در پایان با نتیجه ۴ بر ۳ به سود دیوید تیلور به پایان رسید. این نتیجه در حالی بدست آمد که یزدانی تا ثانیه‌های پایانی ۳ بر ۲ پیش بود اما با زیرگیری تیلور در ۱۷ ثانیه به پایان مسابقه، در خاک نشست و ۲ امتیاز از دست داد تا ناباورانه مدال طلای المپیک را از دست بدهد و برای سومین مرتبه مغلوب حریف آمریکایی شود. تایم نخست این مبارزه با نتیجه یک بر صفر به سود یزدانی به پایان رسید.

حسن یزدانی

مدال نقره یزدانی پنجمین مدال کاروان ایران در بازیهای المپیک توکیو است.

یزدانی پیش از این در دور مقدماتی وزن ۸۶ کیلوگرم که روز گذشته(چهارشنبه) برگزار شد، در دور نخست مقابل جاورایل شاپیف از ازبکستان با نتیجه ۱۱ بر ۲ به برتری رسید و در دومین مبارزه نیز مقابل استفان ریچموت از سوییس در مدت زمان یک دقیقه و ۴۸ ثانیه با نتیجه ۱۲ بر یک به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. یزدانی در نیمه نهایی نیز در یک مبارزه سخت با نتیجه ۷ بر یک برابر آرتور نایفونوف دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۹ از روسیه به برتری رسید و راهی فینال شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2raow6