پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/07/09 20:30
عادل فردوسی‌پور
کد خبر: 16801

جشن تولد عادل فردوسی‌پور + تصاویر و فیلم مراسم عادل فردوسی‌پور

بازیکنان و اعضای تیم رسانه ورزش عادل فردوسی‌پور را در شب تولدش سورپرایز کردند.

به گزارش رصد ورزشیعادل فردوسی‌‌پور گزارشگر فوتبال، تهیه‌کننده، مجری تلویزیونی، صداپیشه، مترجم و مدرس دانشگاه اهل ایران است. عادل فردوسی‌‌پور فعالیت حرفه‌ای خود از سال ۱۳۷۲ با روزنامه‌نگاری در مجلات ورزشی شروع کرد و سپس در تلویزیون نیز به عنوان گزارشگر ورزشی مشغول به کار شد. عادل فردوسی‌پور در دانشگاه صنعتی شریف تدریس می‌کند و از اعضای هیئت علمی این دانشگاه است. پخش برنامه نود عادل فردوسی‌پور در سال 1397 بعد از شایعات و حواشی زیادی با علی فروغی مدیرشبکه ۳ سیما لغو شد. بازیکنان و اعضای تیم رسانه ورزش عادل فردوسی‌‌پور را در شب تولدش سورپرایز کردند.

عادل فردوسی‌پور

برنامه نود با اجرای عادل فردوسی پور یکی از برنامه‌های فوتبالی محبوب و پربیننده شبکه سوم سیما بود که به طور زنده به بررسی مسائل و مسابقات فوتبالی می‌پرداخت.این برنامه از سال ۱۳۷۸ توسط عادل فردوسی پور بنیانگذاری شد و به مدت تقریبی ۲۰ سال هر دوشنبه رویداد‌های فوتبالی ایران و جهان را با حضور کارشناسان و فوتبالیست‌های مطرح تحلیل می‌کردو این برنامه در اسفند ماه ۱۳۹۷ به کار خود پایان داد.

بازگشت عادل فردوسی‌پور با برنامه نود

محمد مهدی فروردین، رئیس فراکسیون ورزش مجلس در ارتباط با بازگشت عادل فردوسی‌پور به برنامه نود طی مصاحبه‌ای اعلام کرد:قرار شده است دوستان در صدا و سیما مسئله بازگشت عادل فردوسی پور به برنامه نود را بررسی کنند و ان شاء الله در دولت آینده شاهد بازگشت فردوسی‌پور باشیم. علاقه داشتیم همان اول کار آقای عادل فردوسی پور به برنامه ۹۰ برگردد، اما با تاخیر مواجه شد.

عادل فردوسی‌پور

فردوسی‌پور فعالیت حرفه‌ای خود از سال ۱۳۷۲ با روزنامه‌نگاری در مجلات ورزشی شروع کرد و سپس در تلویزیون نیز به عنوان گزارشگر ورزشی مشغول به کار شد. او پس از گزارشگری مسابقات فوتبال جام جهانی ۱۹۹۸ به شهرت رسید و در سال ۱۳۷۸ برنامه ۹۰ را برای بررسی فوتبال ایران طراحی و تهیه کرد. او تا سال ۱۳۹۷ که از سوی مدیریت شبکه سه کنار گذاشته شد، به اجرای ۹۰ پرداخت و این برنامه همواره از پرمخاطب‌ترین و بهترین برنامه‌های صداوسیما به‌شمار می‌رفت.

عادل فردوسی‌پور در میان شخصیت‌های تلویزیونی ایرانی از محبوبیت گسترده‌ای برخوردار است و عناوینی مانند «بهترین گزارشگر فوتبال»، «بهترین مجری» و «بهترین چهره تلویزیونی» را از جشنواره‌های مختلف دریافت کرده‌است. او در کنار تهیه و اجرای برنامه‌های فوتبالی در تلویزیون و فضای مجازی، آثاری را نیز ترجمه کرده و از مدرسان زبان انگلیسی در دانشگاه صنعتی شریف است.

عادل فردوسی‌پور

زندگی شخصی عادل فردوسی‌پور

تاریخ تولد: ۳ اکتبر ۱۹۷۴ (سن ۴۷ سال)، بیمارستان دکتر مجیبیان، یزد

قد: ۱٫۸۹ متر

ملیت: ایرانی

مادر: علی فردوسی‌پور

آموزش: دانشگاه صنعتی شریف، دبیرستان ماندگار البرز، دانشگاه تهران

خواهر و برادر: مرجان فردوسی‌پور

عادل فردوسی‌پور در ۱۱ مهرماه ۱۳۵۳ در یزد زاده شده  و اصالتاً اهل رفسنجان در استان کرمان است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف است. عادل دوران دبستان را در مدرسهٔ ذوقی گذراند و با وجود علاقهٔ بسیارش به فوتبال، از درسش دور نشد و دیپلم خود را از دبیرستان البرز با معدل ممتاز گرفت. سرانجام، در رشتهٔ مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و تحصیلات خود را در همین رشته و دانشگاه تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد. او دکتریِ مدیریت رسانه از دانشگاه تهران دارد. عنوان پایان‌نامهٔ کارشناسی ارشد او «پیش‌بینی نتایج مسابقات فوتبال با استفاده از تحلیل‌های رگرسیونی» بود. او درس زبان تخصصی صنایع را در دانشگاه صنعتی شریف تدریس می‌کند و از اعضای هیئت علمی این دانشگاه است. عادل فردوسی‌پور در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ از میرحسین موسوی حمایت کرده بود.

عادل فردوسی‌پور

محبوبیت و شیوه اجرای عادل فردوسی پور

عادل فردوسی‌پور یکی از محبوب‌ترین چهره‌های اجتماعی و تلویزیونی در ایران به شمار می‌رود. مجلهٔ نیوزویک در سال ۲۰۰۹، به دلیل محبوبیت گسترده، او را به عنوان یکی از بیست فرد قدرتمند ایران در نظر گرفت. مجله ورلد ساکر او را «جان ماتسن ایران» نامیده‌است. با وجود حرف و حدیث فراوان، برنامه تلویزیونی او (۹۰) بیش از یک دهه همواره مورد توجه مردم قرار داشت و به یکی از چهره‌های معتبر و محبوب کشور تبدیل شد. میزان ارسال پیام‌های متنی بینندگان برنامه ۹۰ برای شرکت در نظرسنجی‌های فردوسی‌پور فقط تا سال ۲۰۱۱، به طور متوسط در هر برنامه حدود دو میلیون نفر بوده‌است.

انتشار خبر گزارش فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ توسط عادل فردوسی‌پور در صفحه اینستاگرام کنفدراسیون فوتبال آسیا باعث شد تا تعداد دنبال‌کنندگان صفحه فارسی AFC حدود سه میلیون نفر افزایش پیدا کند و همچنین این گزارش به پنجمین لایو پربیننده دنیا و پربیننده‌ترین لایو فارسی تبدیل شود که آن را نشان‌دهنده میزان بالای محبوبیت فردوسی‌پور در میان مردم تلقی کرده‌اند.

سیامک رحمانی، کارشناس رسانه و روزنامه‌نگار دربارهٔ محبوبیت فردوسی‌پور و دلایل آن بیان می‌کند: «عادل فردوسی‌پور در تلویزیون چهره متفاوتی است، زیرا راحت‌تر صحبت می‌کند، صراحت بیشتری دارد و با مخاطبانش، با صداقت برخورد می‌کند؛ برای همین، خیلی‌ها رویه‌اش را دوست داشته‌اند و محبوبیتش هم مختص به ورزش و فوتبال نبوده و نیست… او یکی از استانداردترین برنامه‌های تلویزیون را داشته‌است.»


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36ejoe