پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/02/16 01:21
کد خبر: 9044

ائتلاف لیگ برتری علیه پرسپولیس!

​باتوجه به نشست ستاد مقابله با کرونا در ورزش، گمانه‌زنی‌ها در خصوص سرنوشت نهایی لیگ نوزدهم به اوج خود رسیده و عده‌ای از همین حالا دکمه روزشمار آغاز دوباره لیگ را زده‌اند و عده‌ای هم معتقدند برای شروع دوباره فوتبال در کشور همچنان باید منتظر ماند. در این بین برخی از باشگاه‌ها نیز موافقت و برخی دیگر مخالفت خود را با شروع دوباره لیگ اعلام کرده‌اند اما با نگاهی به اتفاقات چند روز اخیر در فوتبال اروپا می‌توان به راحتی پی برد که نظر باشگاه‌ها چندان تاثیرگذار نیست و این موضوع بستگی به وضعیت بیماری در کل کشور و نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهد داشت. در خیلی از کشورهای اروپایی با توجه به گذشت مدت زمان قابل توجهی از تعطیلی لیگ‌ها تکلیف روشن شده و کشورهای مختلف راهکارهای متفاوتی را در پیش گرفته‌اند. به عنوان مثال در آلمان، انگلیس و اسپانیا قرار شده مسابقات بدون حضور تماشاگران از سرگرفته شود و برای نمونه رئال‌مادرید از 11 می‌(22 اردیبهشت) تمرینات خود را به صورت انفرادی آغاز خواهد کرد. در هلند پرونده لیگ بدون معرفی قهرمان بسته شد و فرانسه هم پس از پایان نیمه‌تمام فصل، پاری‌سن‌ژرمن را قهرمان معرفی کرد و تکلیف سهمیه‌ها و تیم‌های سقوط‌کننده هم با توجه به جدول فعلی مشخص شد و در حال حاضر سری‌آ تنها لیگ معتبر اروپایی است که در بلاتکلیفی بسر می‌برد. این‌که در ایران با توجه به شرایط موجود در خصوص نمودار کرونایی و همچنین شرایط جدول لیگ برتر چه تصمیمی اتخاذ خواهد شد هنوز معلوم نیست اما چیزی که مشخص است این است که فعلا تصمیم قطعی در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری لیگ برتر اتخاذ نشده و همه چیز موکول شده به بررسی‌های بیشتر بعد از اتمام ماه مبارک رمضان. در حالی تصمیم نهایی در خصوص لیگ نوزدهم باید اتخاذ شود که در حال حاضر 15 تیم لیگ برتری مخالفت خود را با از سرگیری لیگ اعلام کرده‌اند و پرسپولیس تنها تیمی است که موافق ادامه لیگ است. پیش از این گفته می‌شد 2 باشگاه فولاد و صنعت‌نفت هم مثل پرسپولیس رای به ادامه رقابت‌ها داده‌اند تا شانس خود را برای گرفتن سهمیه آسیایی امتحان کنند اما دیروز هر 2 باشگاه با تکذیب این خبر به جمع ائتلاف مخالفان برگزاری لیگ نوزدهم اضافه شدند تا پرسپولیس تنها موافق برگزاری لیگ باقی بماند. حالا با این شرایط باید منتظر تصمیم نهایی باشیم و در ادامه نگاهی خواهیم داشت به تصمیمات احتمالی.

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی: باتوجه به نشست ستاد مقابله با کرونا در ورزش، گمانه‌زنی‌ها در خصوص سرنوشت نهایی لیگ نوزدهم به اوج خود رسیده و عده‌ای از همین حالا دکمه روزشمار آغاز دوباره لیگ را زده‌اند و عده‌ای هم معتقدند برای شروع دوباره فوتبال در کشور همچنان باید منتظر ماند. در این بین برخی از باشگاه‌ها نیز موافقت و برخی دیگر مخالفت خود را با شروع دوباره لیگ اعلام کرده‌اند اما با نگاهی به اتفاقات چند روز اخیر در فوتبال اروپا می‌توان به راحتی پی برد که نظر باشگاه‌ها چندان تاثیرگذار نیست و این موضوع بستگی به وضعیت بیماری در کل کشور و نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهد داشت. در خیلی از کشورهای اروپایی با توجه به گذشت مدت زمان قابل توجهی از تعطیلی لیگ‌ها تکلیف روشن شده و کشورهای مختلف راهکارهای متفاوتی را در پیش گرفته‌اند. به عنوان مثال در آلمان، انگلیس و اسپانیا قرار شده مسابقات بدون حضور تماشاگران از سرگرفته شود و برای نمونه رئال‌مادرید از 11 می‌(22 اردیبهشت) تمرینات خود را به صورت انفرادی آغاز خواهد کرد. در هلند پرونده لیگ بدون معرفی قهرمان بسته شد و فرانسه هم پس از پایان نیمه‌تمام فصل، پاری‌سن‌ژرمن را قهرمان معرفی کرد و تکلیف سهمیه‌ها و تیم‌های سقوط‌کننده هم با توجه به جدول فعلی مشخص شد و در حال حاضر سری‌آ تنها لیگ معتبر اروپایی است که در بلاتکلیفی بسر می‌برد. این‌که در ایران با توجه به شرایط موجود در خصوص نمودار کرونایی و همچنین شرایط جدول لیگ برتر چه تصمیمی اتخاذ خواهد شد هنوز معلوم نیست اما چیزی که مشخص است این است که فعلا تصمیم قطعی در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری لیگ برتر اتخاذ نشده و همه چیز موکول شده به بررسی‌های بیشتر بعد از اتمام ماه مبارک رمضان. در حالی تصمیم نهایی در خصوص لیگ نوزدهم باید اتخاذ شود که در حال حاضر 15 تیم لیگ برتری مخالفت خود را با از سرگیری لیگ اعلام کرده‌اند و پرسپولیس تنها تیمی است که موافق ادامه لیگ است. پیش از این گفته می‌شد 2 باشگاه فولاد و صنعت‌نفت هم مثل پرسپولیس رای به ادامه رقابت‌ها داده‌اند تا شانس خود را برای گرفتن سهمیه آسیایی امتحان کنند اما دیروز هر 2 باشگاه با تکذیب این خبر به جمع ائتلاف مخالفان برگزاری لیگ نوزدهم اضافه شدند تا پرسپولیس تنها موافق برگزاری لیگ باقی بماند. حالا با این شرایط باید منتظر تصمیم نهایی باشیم و در ادامه نگاهی خواهیم داشت به تصمیمات احتمالی.

قهرمانی پرسپولیس

یکی از احتمالاتی که البته مورد استقبال پرسپولیسی‌ها و مخالفت برخی تیم‌های بالانشین قرار می‌گیرد، ادامه ندادن لیگ نوزدهم و معرفی پرسپولیس به عنوان قهرمان این دوره است که موافقان و مخالفان زیادی هم دارد. در این احتمال شاهین و پیکان نیز 2 تیم سقوط‌کننده لقب خواهند گرفت و در کنار پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و استقلال هم 4 نماینده ایران در فصل جدید لیگ قهرمانان خواهند بود.

برگزاری لیگ تا پایان

احتمال دیگر این است که سازمان لیگ مسابقات را با تدابیر و شرایط ویژه برگزار کند تا هم تکلیف تیم قهرمان مشخص شود و هم تیم‌های سقوط‌کننده به لیگ دسته اول تعیین‌تکلیف شوند. البته این موضوع مد نظر مسئولان فدراسیون فوتبال است و تمایل به برگزاری لیگ وجود دارد اما تصمیم نهایی در این مورد را کرونا می‌گیرد نه مسئولان فوتبال! مسلما در خصوص ادامه رقابت‌های لیگ باید مسئولان در نظر بگیرند که در هر بازی حداقل 70 نفر از اعضای 2 تیم و مسئولان برگزاری باید در ورزشگاه حضور داشته باشند و با توجه به رفت و آمد‌های تیم‌ها در 9 هفته باقی‌مانده مسلما چنین تجمعی می‌تواند ریسک ابتلا به کرونا را در بین فوتبالی‌ها افزایش دهد.

تعطیلی کامل تا فصل بعد

سومین احتمالی که مطرح است تعطیلی کامل مسابقات لیگ برتر و صفر شدن همه چیز است تا از فصل بعدی از نو شروع شود. در این احتمال نه تکلیف تیم قهرمان مشخص می‌شود و نه تیم‌های سقوط‌کننده. همه چیز صفر می‌شود و هر چقدر هم که تیم‌ها هزینه کرده‌اند ثمری برای هیچ‌کس نخواهد داشت و باید همه چیز را از ابتدا شروع کنند. به نظر می‌رسد این احتمال ضعیف‌ترین درصد را برای تصمیم‌گیری نهایی دارد.

 

منبع: آخرین خبر 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3w7rv2