پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/02/14 14:31
کد خبر: 8996

خداحافظی اول پرسپولیسی‌ها با استانکو

​سرمربی موفق پرسپولیسی ها پس از دو فصل قهرمانی با این تیم در چنین روزی و پس از دیدار برابر تیم برق شیراز از روی نیمکت تیمش بلند شد.

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی: نام استانکو پوکله پوویچ، هیچگاه از یاد پرسپولیسی ها نمی رود. مردی که 25 سال پیش و پس از بحران های ریز و درشتی که در پرسپولیس وجود داشت به این تیم پیوست و توانست دل هواداران این تیم را شاد کند و با دو قهرمانی پیاپی در رقابت های جام باشگاه های ایران (جام آزادگان) نام خود را به عنوان یکی از بهترین و کاربلدترین مربیانی که به ایران آمدند ثبت کرد.

امیر عابدینی، مدیرعامل وقت سرخپوشان که از ابتدای لیگ 74 یورگن گده را به عنوان سرمربی به تیمش دعوت کرده بود درنهایت پس از چند بازی و ناکامی مربی آلمانی، تصمیم گرفت استانکو به ایران بیاورد و قهرمانی با این مربی را حالا می توان یکی از به یادماندنی ترین قهرمانی های تارخ پرسپولیس دانست. زمانی که این مرد کروات روی نیمکت پرسپولیسی ها نشست اختلاف امتیازی سرخ پوشان با تیمی به شدت متمول بهمن که صدرنشین لیگ محسوب می شد 13 امتیاز بود! اما پرسپولیسی ها در نهایت یک هفته پیش از پایان بازی های لیگ، بهمن را به همراه سرمربی نامدارش، یعنی فیروز کریمی ناکام کرد و توانست پیش از به پایان رسیدن بازی ها قهرمانی خود را جشن بگیرد.

استانکو در فصل 75 – 76 هم روی نیمکت سرخ ها نشست و در نتیجه توانست یک قهرمانی دیگر برای این تیم به دست بیاورد و با یک دبل این تیم را ترک کند. البته سرخ پوشان در بازی های جام باشگهای آسیا هم با استانکو درخشیدند و توانستند به مقام سومی این بازی ها دست پیدا کنند.

حالا 23 سال از روزهایی که پرسپولیسی ها یکی موفق ترین سرمربیان تاریخ خود را از دست دادند می گذرد. 23 سال پیش در چنین روزی استانکو پوکله‌پوویچ برای آخرین بار روی نیمکت پرسپولیس در بازی برابر برق شیراز نشست و پس از آن پیش از پایان بازی های لیگ که تنها چند هفته از آن باقی مانده از پست خود کناره گرفت.

 

منبع: ورزش سه 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45kvm4