پنج‌شنبه 23 فروردین 1403 - 11 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/02/07 09:12
کد خبر: 8805

کسری 50 میلیارد تومانی پرسپولیس برای فرار از بحران

بخشهای مهم گزارش روزنامه فرهیختگان درباره بدهی‌های پرسپولیس را برایتان انتخاب کردیم:

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی: با اینکه خیلی‌ها در این مدت تلاش کرده‌اند که بدهی‌های پرسپولیس به خارجی‌ها را کمتر از دو میلیون دلار برآورد کنند اما مطابق اسناد و مدارک موجود این عدد بالاتر از دو میلیون دلار است.برانکو و دستیارانش حدود یک میلیون و 300 هزار یورو بابت سال‌هایی که در پرسپولیس کار کرده‌اند طلب دارند، ضمن اینکه پروفسور مبلغ 500 هزار یورو هم بابت غرامت امسال از سرخ‌ها طلب کرده است.به این مبالغ باید مبلغ 475 هزار دلاری بودیمیر که از فیفا حکم قطعی گرفته است را نیز اضافه کنیم. شایان ذکر است که کالدرون و دستیارانش هم حدود 500 هزار دلار از پرسپولیس طلب دارند و همچنین 300 هزار دلار غرامت نیز خواسته‌اند که البته باید به تمام این مبالغ 5 درصد سود سالانه هم اضافه کرد.از طرفی هنوز پرونده نیلسون در جریان است و بدهی به رسن، اوساگونا، رادوشویچ و استوکس را هم باید اضافه کرد.

دیروز مهدی خواجه‌وند معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرده بود که درآمد سرخ‌ها در فیفا به اندازه‌ای هست که آنها بتوانند بدهی‌های خود را پراخت کنند. ادعایی که خیلی عجیب به‌نظر می‌رسید چرا که طبق اعلام باشگاه، سرخ‌ها حدود 650 هزار دلار در فیفا پول بلوکه شده دارند و البته اینکه فیفا بپذیرد این پول را به حساب طلبکاران پرسپولیس واریز کند یا خیر هم خودش یک معضل است.هرچند باشگاه پرسپولیس در ادامه این ادعا را تکذیب و عنوان کرد که از صحبت‌های معاون حقوقی باشگاه سوءبرداشت شده است و با این پول تنها می‌توان بخشی از بدهی‌های باشگاه را پرداخت کرد و پرونده‌های باز در فیفا به‌مراتب مبلغ بیشتری می‌خواهد.

اوضاع در پرسپولیس آنقدر وخیم است که آنها حتی برای اعتراض به رای بودیمیر پول لازم را نداشته و این مبلغ را از یک واسطه قرض کرده و با ارز فرانک به حساب فیفا واریز کرده‌اند و البته معادل ریالی آن را هم به حساب شخص واسطه نریخته‌اند. جالب تر وقتی می‌شود که بدانیم این اعتراض فقط برای سرخ ها 17میلیون تومان آب می‌خورده و سرخ‌ها حتی این مبلغ ناچیز را هم در خزانه باشگاه نداشته اند!

تنها منبع درآمد پرسپولیس پولی است که قرار است باشگاه آنتورپ بابت انتقال بیرانوند به پرسپولیسی‌ها بدهد که آن هم در دو مرحله به حساب باشگاه می‌رسد، یک مرحله بعد از تست پزشکی و مرحله دیگر بعد از صدور ITC بازیکن که باتوجه به وضعیت کرونایی در دنیا مشخص نیست که این مبلغ چه زمانی به سرخ‌ها می‌رسد ضمن اینکه این پول هم مبلغی در حدود 550 هزار دلار است که با جمع آن با 650 هزار دلار بلوکه شده در فیفا متوجه می‌شویم که قرمزها کمتر از 19 میلیارد تومان بودجه دارند و بدهی خارجی‌شان بیش از 30 میلیارد تومان است و اگر به این مبلغ بدهی به بازیکنان داخلی، پول رضایتنامه یحیی، بدهی به آتیه، بدهی به یک مسئول سابق استقلال، بدهی به ریحان فیلم و ... را هم اضافه کنیم رقمی حدود 70 میلیارد تومان بدهی دارند و این یعنی دخل سرخ‌ها خیلی خالی‌تر از خرجی است که باید برای فرار از محرومیت‌ها کنند و حدود 50 میلیارد تومان کسری دارند.

 

منبع: فرهیختگان

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2azae3